Hoj köp

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2994085 Jag frågar er killar som har 2-takt 125 typ enduro nu; Är det lugnt att köra t.ex 5-6 mil i sträck på landsväg utan att det är risk att den värmenyper eller dylikt? Någon som haft en enduro som värmenypt/skärt efter att ha kört för länge? Jag har inte hunnit köra någon längre sträcka med min än utan vill gärna veta lite innan :)
Ja, det går.

Mattsson88

Medlem
Gick med
11 Oct 2004
Hoj
Sachs zz 125 -98 Till salu
En 2 takts hoj håller om du kör något så när lungt och inte håller samma varvtal hela tiden.
Jag har en sachs zz supermotard till salu:yoparty

dedde05

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
MZ RT125 och CB 125T
Jag köpte en 4-t pga driftkostnad och driftsäkerhet, man vill ju inte att hojen skall skära på en långtur 50 mil hemmifrån... Jag körde en bit över 30 mil (skulle gissa att det var 35-40 men eftersom jag inte vet säket så är det lika bra att räkna lågt) och fick sedan i 11 liter i tanken! Dock när jag övningskörde så det var ganska lugn körning. Och sen är det ju inte bara bensin som kostar på en 2-t, Oljan e ju hyffsat dyr, Sen får man ju räkna med kolvbyten täta serviceintervall m.m. och ett plus med 4-t är att du slipper lukta så jävla mycket när du kommer hem. Effekten går ju dock inte att jämföra men vafan min MZ drar ju alla trimmade moppar och den går tillräckligt för att man skall komma dit man vill och följa trafikrytmen på de flesta vägar.

Sen vill jag lägga in ett gott ord för MZ som är tyska kvalitetsmotorcycklar. Mycket bra hojar som jag hoppas kommer bli vandligare i Sverige. Dessutom skall det vad jag har hört vara dem effektstarkaste 4-t hojarna på marknaden!
http://www.muz.de/

Mr.Horsepower

Ny medlem
Gick med
4 May 2007
Hoj
Honda NS125R2H-87 med Jollymoto effektsystem (såld)
2-taktare skär ju självklart inte om du bara håller service påån. Så e det ju mee allt. O som de andra sagt tidigare så blire väldigt slöer körning om du skall köra en 4-takts 125..
De e mkt roliare o köra/ att trimma 2-taktare:)

Nee det stämmer som en vis man en gång sa;
2-takter, det e rätta takter:yoparty

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll