Hoj köp

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2951648 Köper du en lätt mc som är 2t och har varigt cross eller liknande innan, är det lättare att den skär när man kör längre sträckor om man inte har koll på kolven. En 2t som redan har varigt lätt mc från början är det inga problem att köra långt med, för att de är byggda för längre sträckor och det är inte crossen. 4t är mycket tröttare än 2t, men de är billigare i drift.

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller:tummenupp
Öhhhhhh...

Ska du köra dem som de är i regbeviste så är ktm långt mycket tröttare än en 4t då den är reggad på 4kw.. Näe jag orkar inte.. Någon annan får tala om för honom resten.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
det beror på hur du ska köra också. ktm å gasgas e ju leksaker, har haft både gg å ktm, men Ch:n e väl mer gjort för långfärder. finns ju en viss pris skillnad med.

Njaa vet inte tror inte Ch är en långfärds hoj dels för att den gör bara 100 och så tror jag inte komforten är driekt så bra men visst kan man åka långt, går med dem flesta 125cc. Men själv tycker jag CH passar in som ett transport medel tex till och från skolan osv. Medans GasGas:en och KTM kör man för att leka.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
2951806 Men exc och ec är inreggad som lätt mc när de är nya, måste de altså vara strypta, då får du inte samma varvtal och plus att enduron har en helt annan växellåda än crossen. Då får du en cykel som går relativt långt utan massa grejor som går sönder eller?
öhh det är enduron som är a1 ditt smarta fanskap...

"strypningarna" som dom är typade med medföljer i en påse brevid..

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
SXV 550 -06
öhh det är enduron som är a1 ditt smarta fanskap...

"strypningarna" som dom är typade med medföljer i en påse brevid..
Man brukar inte ens få med strypningar...

Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller
Huskydriver_125 skrev:
Ett tips: köp Gas Gas, Ktm eller Yamaha så får du en cykel som håller
Och varför inkludarar du inte Husqvarna? Dom är ju med A1 reggade från när man köper dom!

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Njaa vet inte tror inte Ch är en långfärds hoj dels för att den gör bara 100 och så tror jag inte komforten är driekt så bra men visst kan man åka långt, går med dem flesta 125cc. Men själv tycker jag CH passar in som ett transport medel tex till och från skolan osv. Medans GasGas:en och KTM kör man för att leka.

man kommer nog dit man ska med 2T också, jag använder iaf min som transport medel, men man vill ju ha roligt på vägen:).

palonen89

Loppan
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Ktm 125 exc sm
enligt mej är det såhär...

de som köper 4-takt har aldrig prövat en 2-takt...

går inte jämföra;)

har en ktm 125 exc sm 06:a till salu så de är bara o hojta till om du är intresserad;)

jimmie_91

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2007
Hoj
dt125r -svart och röd
det sliter la inte så mö mer på en 2takt än en 4takt.. 4takt är la dyrare i renovering ... lättmc tycker jag att det är 2takt som gäller

rizzle

opera
Gick med
28 Apr 2007
Hoj
husqvarna sm
du ska lätt köpa en 2 takt, eftersom 4takt går så extremt mycket sämre. 4takt funkar inne i stan osv. men inte annars tycker jag. Tycker du ska ska köpa en husqvarna sm 125S eftersom dem e extremt snygga och går jävligt bra + att dem e billiga för det priset. Eller köpa en ktm exc. Fast den är dyrare. Personligen tycker jag att du ska köpa husqvarnan för den e snyggare =)

Last edited:

Mejen

Cbr åkare
Gick med
29 May 2007
Hoj
Honda Cbr 125 -06
Jag har kört strypt rs,gpr,nsr och cbr... Dessa var dom hojjar jag kollade på innan jag bestämmde mig. Jag bestämde mig för cbr och då undrar ni varför alla 2t älskare... Men 4 t har tillräckligt med drag.. och dom är fan kul att leka med och inte bara transportera sig med.... Jag kan köra om på 90 vägar även om dom framför ligger i 100 och då är min orginal (gör 130-140)... Nsr är väll det bästa alternativ om du ska köpa en 2t men jag tkr helt klart 4t då ljudet är bättre..
Och ni som nu kmr skriva att man inte alls kan leka med cbr har inte försökt.. för jag kör mkt fulkörning på helger med snut och andra bilar(dragrace) och det är så jävla kul.. och accet upp till 70 är jävla med inte kass.. och cbren kan jag varva upp till 10 000 varv utan problem och 11 000 går väll men vid 10 000 får jag bäst acc.... SÅ CBR ÄR BRA!!!

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2970857 Jag har kört strypt rs,gpr,nsr och cbr... Dessa var dom hojjar jag kollade på innan jag bestämmde mig. Jag bestämde mig för cbr och då undrar ni varför alla 2t älskare... Men 4 t har tillräckligt med drag.. och dom är fan kul att leka med och inte bara transportera sig med.... Jag kan köra om på 90 vägar även om dom framför ligger i 100 och då är min orginal (gör 130-140)... Nsr är väll det bästa alternativ om du ska köpa en 2t men jag tkr helt klart 4t då ljudet är bättre..
Och ni som nu kmr skriva att man inte alls kan leka med cbr har inte försökt.. för jag kör mkt fulkörning på helger med snut och andra bilar(dragrace) och det är så jävla kul.. och accet upp till 70 är jävla med inte kass.. och cbren kan jag varva upp till 10 000 varv utan problem och 11 000 går väll men vid 10 000 får jag bäst acc.... SÅ CBR ÄR BRA!!!
:corn

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Jag har kört strypt rs,gpr,nsr och cbr... Dessa var dom hojjar jag kollade på innan jag bestämmde mig. Jag bestämde mig för cbr och då undrar ni varför alla 2t älskare... Men 4 t har tillräckligt med drag.. och dom är fan kul att leka med och inte bara transportera sig med.... Jag kan köra om på 90 vägar även om dom framför ligger i 100 och då är min orginal (gör 130-140)... Nsr är väll det bästa alternativ om du ska köpa en 2t men jag tkr helt klart 4t då ljudet är bättre..

Du skrev att alla du körde var strypta. Inte så konstigt att cbr:en är bäst då..

Provkör en ostrypt 2-takt så tycker du inte en cbr har JetThE BrrA drAGg längre.

Fast du kanske är en såndära paragrafryttare?

Edit: Efter att ha läst din signatur så verkar du vara värre än självaste spökryttar'N. Så paragrafryttare kan du ju knappast vara, om du nu inte lider av ett extremt fall av dubbelmoral

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2970881 Du skrev att alla du körde var strypta. Inte så konstigt att cbr:en är bäst då..

Provkör en ostrypt 2-takt så tycker du inte en cbr har JetThE BrrA drAGg längre.

Fast du kanske är en såndära paragrafryttare?

Edit: Efter att ha läst din signatur så verkar du vara värre än självaste spökryttar'N. Så paragrafryttare kan du ju knappast vara, om du nu inte lider av ett extremt fall av dubbelmoral
Passa dEJ. Han TjÖr Å lEkCer Med SnEwTeN På DrAgRäJs. Ty7PppP BaH DrArRrR TåP FjUl BillLar. :hojraket

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..

:Bugar

Mejen

Cbr åkare
Gick med
29 May 2007
Hoj
Honda Cbr 125 -06
Men herregud! Rs ostrypt.. 160km/h? det är 20-30km/h mer än mig.. å jag kan alltid varva fullt och drar ändå mindre bränsle!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy