Hoj som stått i 2år vad ska jag kolla innan start?

calle-balle

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1 -83, KTM 625 SMC -05
Verkar som att det var förgasarna som spökade. Efter att jag rengjort dem och plockat bort silen under flottörventilen så funkar den kanon. Det enda är att tomgången är lite låg och att den inte går helt 100 innan den blivit varm men det kanske är normalt. Har varit och handlat nya soppafilter på biltema. Sen så var ju packningarna till flottörhuset rätt slut så där körde jag med flytande packning men den verkar inte gilla bensin då det börjat läcka lite där. Någon som vet vart man kan få tag i nya packningar till flottörhuset?
Tack för allt hjälp.
Mvh Calle
 

Pärpen

Can I Play With Madness?
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Ua
Hoj
ER6n-06 såld R1-01 såld
Härligt att den går bra nu. Fanns en hel del info om Tr1 i länken som skrotnisse bifogade, bl a nedanstående som ju kan vara bra att känna till.

Tyvärr led TR1-an också av en del barnsjukdomar, varav en del blev kroniska. Baktändning i insugningsröret är en av dem, vilket leder till att förgasaren lossnar från röret. Resultatet blir att motorn bara går på en cylinder. Felet är klurigt att upptäcka först gången, men när man väl har kommit på det, sätts förgasaren på plats på några minuter.

Baktändningen sker oftast vid start av kall motor. Genom att ge lite gas i startögonblicket, så att den går upp i varv direkt den tänder, slipper man normalt baktändningen. (Detta felet beror bla. på att förgasarna är dåligt synkroniserade och uppträder normalt inte annars. Även för snålt ställd tomgångsskruv kan ge dessa symptom - webmasters anm)


Verkar som att det var förgasarna som spökade. Efter att jag rengjort dem och plockat bort silen under flottörventilen så funkar den kanon. Det enda är att tomgången är lite låg och att den inte går helt 100 innan den blivit varm men det kanske är normalt. Har varit och handlat nya soppafilter på biltema. Sen så var ju packningarna till flottörhuset rätt slut så där körde jag med flytande packning men den verkar inte gilla bensin då det börjat läcka lite där. Någon som vet vart man kan få tag i nya packningar till flottörhuset?
Tack för allt hjälp.
Mvh Calle
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top