Härligt att den går bra nu. Fanns en hel del info om Tr1 i länken som skrotnisse bifogade, bl a nedanstående som ju kan vara bra att känna till.
Tyvärr led TR1-an också av en del barnsjukdomar, varav en del blev kroniska. Baktändning i insugningsröret är en av dem, vilket leder till att förgasaren lossnar från röret. Resultatet blir att motorn bara går på en cylinder. Felet är klurigt att upptäcka först gången, men när man väl har kommit på det, sätts förgasaren på plats på några minuter.
Baktändningen sker oftast vid start av kall motor. Genom att ge lite gas i startögonblicket, så att den går upp i varv direkt den tänder, slipper man normalt baktändningen. (Detta felet beror bla. på att förgasarna är dåligt synkroniserade och uppträder normalt inte annars. Även för snålt ställd tomgångsskruv kan ge dessa symptom - webmasters anm)
Verkar som att det var förgasarna som spökade. Efter att jag rengjort dem och plockat bort silen under flottörventilen så funkar den kanon. Det enda är att tomgången är lite låg och att den inte går helt 100 innan den blivit varm men det kanske är normalt. Har varit och handlat nya soppafilter på biltema. Sen så var ju packningarna till flottörhuset rätt slut så där körde jag med flytande packning men den verkar inte gilla bensin då det börjat läcka lite där. Någon som vet vart man kan få tag i nya packningar till flottörhuset?
Tack för allt hjälp.
Mvh Calle