Hoj till salu, köpare vill skicka pengar via PayPal

fortpelle

Fortpelle
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
Motomartin CBX 1047 / GSX-RW 1100 94 + 95/ RSV MILLE-R -02
HA-HA.... En "Henrik Larsson" skriver på engelska

Hello ,

Thanks for your response. I agree with the price, So for me to make the payment of the bike send me the details below :

Name:
PayPal Email address
Cell Phone No.:
Total Cost of the item.

Or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the Bike to be Picked Up.to my address.

Please Advice

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Är det inte läge för moderatorn på det här forumet att
1. Banna alla trådar som ställer den här frågan eftersom det finns 1000 trådar i ämnet.
2. Lägga upp en "sticky" så den syns för alla som int begrip att dom håll på å bli lurad.

jontelius

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2011
Hoj
Aprilia Tuono
Tack för era svar och sorry om jag ställde en fråga som ställts tidigare. :Bugar Hade jag vetat det hade jag naturligtvis inte skapat en ny tråd!

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Kontanter på förorten?

Kontanter på förorten är det enda som fungerar säkert när man ska sälja ett fordon.
Det låter inte säkert alls om du frågar mig.

Nja det är nog en översättning som inte räknas i detta fall, kontanter på motorhuven är det som menas.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Tack för era svar och sorry om jag ställde en fråga som ställts tidigare. :Bugar Hade jag vetat det hade jag naturligtvis inte skapat en ny tråd!

Funkar sökfunktionen lika illa för alla som den gör för mig är det inte konstigt att det inte går att hitta nåt. Orkar man gå in i tråden och skriva kan man ju lika gärna svara på frågan eller hur? ;-)

En sticky vore bra och gärna en om skumma handlare med.

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05

Ahh, bara vi som är lite gnälliga då det skapas 2-3 trådar i ämnet i veckan. Det viktiga är ju att du inte blir blåst :tummenupp

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
dryg..hood som används mestadels i staterna betyder även motorhuv, medan de i GB säger bonnet om samma sak.

Frågan är bara varför man har motorhuv på hojjen? :va

Säkrast är väl cash on the inbucklade
stunttank med stompgrips på ovansidan? :D

Mer scamnoobs åt sporthojsfolket.
De får mig att känna mig världsvan och beläst! :tummenupp

/e

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Det värsta är inte att dessa frågor dyker upp hela tiden, utan

ALLA J-A SVAR SOM HÅLLER TRÅDEN IGÅNG.

Ja, jag vet, nu blev det ett till.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Frågan är bara varför man har motorhuv på hojjen? :va

Säkrast är väl cash on the inbucklade
stunttank med stompgrips på ovansidan?

/e

Haha, ja det kan man ju fråga sig hur han tänkte där. Det händer rätt ofta att folk citerar meningar de tycker låter balla, utan att ha ett hum om de verkligen passar i sammanhanget.

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Varför skall alla börja grina o leka poliser om att det skrivits tidigare ? vad gör det om han frågar om sitt ämne när han tror han blir blåst ? gå inte ens in i tråden om ni misstänker att det är denna fråga, och sedan ta er tid att gnälla att det redan skrivits trådar om detta, onödigt och otrevligt enligt mig, tror att moderator/admin tar bort tråden ifall han tycker samma sak, om inte, låt denna person sköta tillsägelser.

För övrigt har jag även vart med om detta, en snubbe som var marin ingenjör och satt på en båt i bermuda ville köpa min golf gti 2008, han förde över 300.000 kr till mitt konto och jag såg dom ! så gå inte på detta =) fick tom en bild på et pass som uppenbarligen var gjort i paint :D

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Alla dessa trådar är ett bevis på att scamers affärside funkar, då så många verkar ha svårt att upptäcka uppenbara bluffar.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Funkar sökfunktionen lika illa för alla som den gör för mig är det inte konstigt att det inte går att hitta nåt. Orkar man gå in i tråden och skriva kan man ju lika gärna svara på frågan eller hur? ;-)

En sticky vore bra och gärna en om skumma handlare med.

Sökfunktionen funkar ypperligt bra för mig!

Ninja-musen

NinjaMus
Gick med
7 Jul 2010
Hoj
2006, Kawasaki Zx10R
lurad

Det fungerar så att han i sin tur lägger ut en bluffannons i det land han kommer ifrån, köparen på bluffannonsen ber han sätta in pengar på ditt konto, så du får rätt summa pengar men från fel köpare. Han hämtar sedan din hoj men den "nya köparen" kommer kräva pengar av dig en månad senare eftersom han inte fått sin vara. Du blir av med hojen och blir återbetalningsskyldig till den "nya ovetande" köparen.....lite invecklat...hoppas du förstår...

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Stämmer inte i alla fall, personen som försökte blåsa mig på min bil förde över 300.000 kronor på mitt paypal konto, ja jag såg dom, dock begärde jag 280.000 för den så han förde över 20k extra för att jag skulle betala en "shipping agent", pengarna på mitt paypal konto förblir låsta tills han får bilen påstod han och ville att jag skulle föra över 10k svenska kronor till hans shipping agent, men samtidigt sa han du får tillbaka dom då dom sitter på ditt paypal konto, denna överföring av 10k ville han skulle ske via Western Union, som i sin tur inte har nått som helst sammarbete med PayPal, i mitt fall försökte han alltså blåsa mig på 10k vilket inte är så mycket pengar, men jag kan lova att han i MINST 3/10 fall lyckas med detta.

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Ja dom är fan smarta, snart kommer väl även nya knep nu när de flesta känner till detta med paypal och "shipping agent".

Jag är för en sticky i detta ämne där folk kan dela med sig av sina erfarenheter och varna för de nya knep och trix som scammers kommer att använda sig av

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Stämmer inte i alla fall, personen som försökte blåsa mig på min bil förde över 300.000 kronor på mitt paypal konto, ja jag såg dom, dock begärde jag 280.000 för den så han förde över 20k extra för att jag skulle betala en "shipping agent", pengarna på mitt paypal konto förblir låsta tills han får bilen påstod han och ville att jag skulle föra över 10k svenska kronor till hans shipping agent, men samtidigt sa han du får tillbaka dom då dom sitter på ditt paypal konto, denna överföring av 10k ville han skulle ske via Western Union, som i sin tur inte har nått som helst sammarbete med PayPal, i mitt fall försökte han alltså blåsa mig på 10k vilket inte är så mycket pengar, men jag kan lova att han i MINST 3/10 fall lyckas med detta.

10.000 plus din bil.

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
10.000 plus din bil.

Näe så e inte fallet här faktist, han ville att jag skulle göra en överföring på 10k till ett konto via Western, och jag tror han hade slutat redan där då jag inte släpper min bil förns pengarna sitter på mitt konto, Ärligt talat visste jag inte att detta var bedrägeri förns jag såg 300k på ett paypal konto, för om man läser på ordentligt så har paypal riktigt stenhård koll på pengar som dom skickar vidare då 300k till sverige luktar pengartvätt, så låste paypal pengarna för utredning.

Samma sak med alla saker jag säljer / skickar, pengar i min hand innan jag släpper föremålet ur min andra hand.

Zorban

För fet för ett skinnställ
Gick med
9 May 2011
Hoj
Ducati Panigale 899, 2014
Har en hoj till salu på Blocket.se och jag har fått 2 st Sms från dessa scamare. Första kom direkt den lades ut och det var så jag fick reda på att annonsen var ute :D
Bara att ignorera.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...