Hojar som har 25kw som standard?

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Tog begr-kortet igår, så det börjar bli dags att kika på hojjar, finns massor av strypta bågar på blocket. Men vilka cyklar har 25 kw eller mindre standard, OBS! ej 125or
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Varför inte en som redan är strypt?

Av dom nyare så är det väl främst ninja och cbr 250 som är på 25kw, finns säkert flera äldre hojar också har den effekten :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
250 ninja som nämts tidigare.
Det är en trevlig liten kompetent hoj, om än lite småtråkig när det börjar gå olagligt fort (men det är ju alla 25kw hojar. )

Och skulle tro att strypta hojar har lite dåligt rykte pga att de är byggda för mer effekt och när de är strypta märks det mer än en hoj som är tillverkad för 25 kw. Inte för att jag öht testat en strypt vs ostrypt hoj, det är bara vad jag läst här på forumet. ;)
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R
2369805533.jpg


http://www.blocket.se/varmland/Honda_CB_250_35915272.htm?ca=11&w=3
 

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
KTM 450 EXC
KTM race motarder ( 450, 520,525,530) ska väl alla vara reggade en bra bit under 25kw . iaf på pappert
 
  • Gilla
Reaktioner: MaG

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det finns väldigt få spännande hojar som är på 25kW eller mindre. Ungefär några motarder som är strypta från fabrik, kawas lillninja och kanske någon till.

Annars så handlar det om äldre 250-hojar, Suzuki Savage och kanske något mer liknande. Inget som man direkt får ståpäls av alltså.
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
Jag leker lite med tanken, men det är inget som jag kommer att göra, jag vet att det skulle till konsekvenser vid en olycka osv, så vi behöver inte ha någon diskussion om det. Men om hojjen reggad som 25kw, fast man kör ostrypt, hur skulle polisen gå till väga för att se om den verkligen är 25kw? Då menar jag på plats och att dom inte skickar till ombesktning.

Det enda sättet som jag kan komma på att man skulle kunna märka skillnaden på är om den är strypt via gashandtaget. Jag körde en strypt hornet på trafikskolan och en ostrypt på risk 2an. Det var nästan ingen skillnad i körupplevelsen, utan det var bara att gashandtaget gick inte runt lika mycket.
 

Balahue

Läderpung
Gick med
26 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
KTM 450 EXC
Jo det är trevliga hojjar, men försäkringspriset gör det till en drömm

du har nog lite fel för dig, betalar 1600kr/år i halvförsäkring å ja e 24..... motarder är jävligt billiga att försäkra eftersom de inte har massa dyra kåpor och är reggade på typ 10 kw.....
 

Sage

Medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Stockholm-Linköping
Hoj
CBR600F3-97
du har nog lite fel för dig, betalar 1600kr/år i halvförsäkring å ja e 24..... motarder är jävligt billiga att försäkra eftersom de inte har massa dyra kåpor och är reggade på typ 10 kw.....

Gjorde en beräkning på bilsport&mc, nu är det så att jag pluggar i Linköping, det priset jag fick för en halv försäkring var 10791kr/år.

Om jag tar det på Stockholm så blir det 15443kr/år och på helförsäkring är det över 25k så dom vill inte ens försäkra då. obs! jag är 19.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Kolla Svedea (svedea.se). Samma grunprincip som Bilsport, dock billigare. (Iaf på mina 2 hojar och allt annat jag knappat in...)

Endast ett tips.
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Undertecknad inledde sin tvåhjuliga bana på en Honda CB350s från 1986. Den klarade sig precis under 25 kw och den gräns som då fanns på 0,16kw/kg om jag inte missminner mig. Med lite vilja kan man säga att den ser ut som en liten Bandit. Allt är relativt men den var ok att börja på tycker jag. Borde gå att få för 10-15k idag. Bildgoogla.

//Johan
 

markimark

Underlagskontrollant #17
Gick med
27 Feb 2011
Ort
Borås
Hoj
Nyskild.
Inskickat av Balahue
du har nog lite fel för dig, betalar 1600kr/år i halvförsäkring å ja e 24..... motarder är jävligt billiga att försäkra eftersom de inte har massa dyra kåpor och är reggade på typ 10 kw.....


Gjorde en beräkning på bilsport&mc, nu är det så att jag pluggar i Linköping, det priset jag fick för en halv försäkring var 10791kr/år.

Om jag tar det på Stockholm så blir det 15443kr/år och på helförsäkring är det över 25k så dom vill inte ens försäkra då. obs! jag är 19.

Jag håller med Balahue, åker bland annat en husaberg fs570 motard på 2010 års modell och den betalar jag, på mig själv (24 år) 2400:- helförsäkring/helår från länsförsäkringar. Kolla om och hitta rätt!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top