Hojarna är för billiga!

Tommy.exe

Guest
Det är ju förjävligt! Hojarna kostar nästan ingenting och jag har inte råd att skaffa en extrahoj just nu p.g.a husköp. Fy fan, det är ju så att man mår illa!

Höj priserna omedelbums, ingen mening att hålla på och REA bort fina motorcyklar!
Skiter ni pengar eller vaffan är det frågan om? :mad:

:)

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Gör som jag, ta sms-lån till hoj. Så fort det ska betalas tar du ett nytt. Problem solved...

:hihi

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Nejnejnej. Inte SMS-lån till hoj utan till huset. KÖÖÖÖP

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Det ligger faktiskt en hel del i det du säger! Tror aldrig att man har fått så mycket hoj för pengarna som nu.. :yoparty

Det är verkligen köparens marknad men tyvärr är det ju inte alla säljare som insett det :D

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Håller inte riktigt med, inte när det gäller crossar iallafall, då är tydligen allt värt guld hur gammalt och risigt det än är!
Nån borde ju kunna sälja en vettig cross till vettig peng!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hade inte tänkt sälja min hoj, men halar du upp 80K Tommy.exe så kan du köpa och känna att du gjort en riktigt dålig affär..;)

Hav tröst, är de så här billiga nu, så lär de inte bli så mycket dyrare i höst eller vinter heller. Vår/sommarvädret kan ha spelat in i prisbilden.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Det ligger faktiskt en hel del i det du säger! Tror aldrig att man har fått så mycket hoj för pengarna som nu.. :yoparty

Det är verkligen köparens marknad men tyvärr är det ju inte alla säljare som insett det :D

Det är tillgång och efterfrågan som styr alltid, men är det hög tillgång och låg efterfrågan så inser de mest naiva det till slut och sänker priset. Verkar vara generellt svårsålt just nu på alla som man hört skall sälja, förmodligen pga så stor tillgång med, även de som man hör ligger "lägst" på blocket, så är det inte alltid det kommer till ett avslut, förmodligen också för det gäller att hitta just den DÄR köparen som är ute efter ens hoj, hade man annonserat ut hojen en vecka tidigare eller en vecka senare så har det kunnat kommit till ett avslut direkt, men den köparen kompromissade på något och panikhandlade(ni vet väl själva när ni handlat något, veckan efter kom en annan hoj/bil ut med mer "rätt" förutsättningar för köp..). Det gäller även ha tur med i annonsering. Därför skall man aldrig kolla annonser direkt efter man handlat dyr pryl ;)

Last edited:

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Husköp? Då finns ju alla möjligheter till "renovering av kök" = saken klar:tummenupp

Tommy.exe

Guest
Hade inte tänkt sälja min hoj, men halar du upp 80K Tommy.exe så kan du köpa och känna att du gjort en riktigt dålig affär..;)

Hav tröst, är de så här billiga nu, så lär de inte bli så mycket dyrare i höst eller vinter heller. Vår/sommarvädret kan ha spelat in i prisbilden.
Haha, jag har ju inte råd att köpa "klippen" som ligger ute, så hur tänkte du nu? :crash

Vad fan ska du med hus till? Köp ett kapell istället. :huvet

För att man ska planera för framtiden, och ett dubbelgarage rymmer fler leksaker(på sikt). :brynad

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
F*rbaskade marknadsekonomi :mad: :mad: :mad: Men jag håller med dig, hade jag pengarna skulle jag storshoppa hojar nu :drool

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Hoj
Inte längre...
Vilka hojjar är det som är så jävla billiga nu jämfört med förr?? Jag köpte min 1000cc K7a 2008 för 89kkr. En motsvarande idag, ett år gammal, går väl loss på en 100000-110000 nu tror jag.

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Jag har min ute till salu ingen ringer elr mailar. Så är det för många jag känner som har lagt ut sina hojar

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Tur att ja inte har några pengar, annars hade jag haft ganska svår beslutsångest just nu med så många fina hojar på blocket.

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Ja det är riktigt trögt nu, har en zx10r -2006 för 45 tsek på blocket och inte ens några skambud kommer:rofl jag som alltid lyckats sälja inom ett par dygn som mest!

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Marknaden har gått ner och folk vägrar gå ner i pris, tror sina hojar är värda sin vikt i guld och då är det svårt att göra affär!

majure

Ny medlem
Gick med
21 May 2012
Hoj
Körkortslös..
Verkar vara båtar, bilar, hojjar som går trögt nu. Jag är i bilköpartagen o ringer man så prutar dom innan man lagt på luren.. Lite skakigt i världen kanske som gör att det lilla extra går bort.. läs hoj, båt..

Slut på :fyllisar dagarna :va

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Ja det är riktigt trögt nu, har en zx10r -2006 för 45 tsek på blocket och inte ens några skambud kommer:rofl jag som alltid lyckats sälja inom ett par dygn som mest!

jasså är det din cykel.. blir min såld i veckan så har du en här som är intresserad ;) skambud kommer på mailen så inte bödeln på SH äter upp mig ;)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC