doolycheck
Gudomlig sporthojare
Åh probike.... vilket lyft....
ÅR 2016 visar på en oms på 22 miljoner och ett resultat på ca 150 tkr, vilket är jävligt svagt, dock så har de ett lager på dryga 6 miljoner. Har sett att de har haft ett antal MV Agusta som de nästan skänkt bort på blocket, tror att det är en del av förklaringen då Triumph verkar sälja bra.
Det verkar visst vara Probike som fick ta över efter Hojcenter, står på deras sida nu. Har hört både bu och bä om Probike så man får väl se hur det går.
Klippslut.Klipper, klipper, klipper...
Jag slutade köpa nytt -04 eftersom märkeshandlare med väldigt få undantag inte levererar något mervärde. De är på sin höjd alerta när köpekontraktet ska signeras, sen svalnar intresset markant. Låter det bekant?
Att på det sättet skita i kundupplevelsen när det finns en levande begmarknad och x sajter som erbjuder samma produkter till lägre kostnad är en dead end. Då kanske man ska pyssla med annat?
Klippslut.
Vi är alla olika. Och tur är väl det. Jag köper bara flångnytt, det är liiite min grej. Fullt medveten om värdeminskning och annan skit. Det kan jag ta, utan att grina. För det är nästan magiskt den där speciella "nydoften" även om den inte varar för evigt. Det tror jag de flesta medger. Sedan trivs jag också förbaskat väl vid att åka in till "min" handlare, snacka lite skit, sparka däck, torrgasa och sedan förmodligen snacka lite mer skit. Utan något krav på att handla något just vid det tillfället. Inga hästhandlarfasoner, eller jobbigt lismande, ingen som flåsar en i nacken så armhåren reser sig. Bara lite sunt flummande kring den hobby vi alla älskar. Ungefär som det funkar på ett sådant här forum, fast live, istället. Jag skulle bli klart ledsen på ögat den dag det kanske inte finns några handlare kvar. Inte någon att utbyta tankar med. Det är kanske en social låtsasvärld, men fan så mycket mer tilltalande än cyberrymdens pseudosociala bubbla...För mig det vill säga...
Okej, jag menar inte att det inte kan vara skoj att handla beggat. Det är bara inte min grej. Och det kommer alltid att förbli ett mervärde i att slippa grunna över hur tidigare ägare skött/misskött just min baby, och som högst troligt kommer bli min kompanjon och polare på många resor framöver och förhoppningsvis tokmycket kul de närmaste åren...
Hej, Men för er som bor i södra Sthlm och vill ha hjälp med Triumph så har ni ju Blixten i Gubbängen?
Han klarar garanterat av Triumph fullt ut, han var ju service chef för Triumph 99-07
Hemsidan är uppe igen http://mcverkstaden.se/page002.html
Är ni sugna på att behålla mc-butiker i Sverige, så rekommenderar jag att alltid handla i butikerna. Både hoj, skydd och reservdelar. Det kan vara lockande att köpa på eBay då det kan vara några hundralappar eller en tusenlapp billigare men den mellanskillnaden kan vara det som gör att butikerna inte går i konkurs
För din del, i Östergötland, så är det närmare till Anderstorp: http://m.stigefeltsmotor.se/verkstad-delar-och-service/
Bra service. Jag vet folk som kör rejält mycket längre sträckor än vad du har för att få serva på just Stigefelt - och då har dom ändå Triumphverkstad hemma i grannbyn.
Eller så är dom bara otrevliga och har en översittarattityd. När kamkedjesträckaren packade ihop på min FJR så tänkte jag vara PK så jag ringde till MC-varuhuset som säljer Yamaha i Stockholm för att kolla pris osv. Då läxade han upp mig, jag hade fel, han hade minsann aldrig bytt en sån på en FJR, så det kunde omöjligt vara fel på min, jag hade helt fel och behövde absolut inte byta just den. Det ska också tilläggas att jag ringde in, och han hade aldrig vare sig sett eller än mindre hört min hoj. Så jag shoppade på nätet, från samma europeiska centrallager, till betydligt bättre pris och betydligt snabbare leverans. Mycket riktigt var det också den som var slut.Det är väl tyvärr där det brister hos många handlare, om man söker efter reservdelar eller tillbehör möts man ofta av en receptionist som kanske måste koppla en vidare till en säljare som sen i sin tur ska snacka med meckar-Pelle som är halva tiden i verkstan och inte har tid just nu.
När man väl får tag i någon tjomme så är den delen man söker efter restad eller gått ut helt ur sortimentet. Därför väljer jag många gånger att handla på nätet, man ser delen man ska ha. Trycker beställ så har man den nån dag senare.
Är det någon som förstår vad som ingår i de olika auktionerna?
http://www.pn-trading.se/tabid/98/id/252669/1st_Butiksdisplay_för_hjälmar_Schubert/default.aspx
Är det hjälmställ inkl hjälmar eller är det bara stället de säljer?
Jag funderade på samma sak men gav upp du får nog ringa o fråga
Är ni sugna på att behålla mc-butiker i Sverige, så rekommenderar jag att alltid handla i butikerna. Både hoj, skydd och reservdelar. Det kan vara lockande att köpa på eBay då det kan vara några hundralappar eller en tusenlapp billigare men den mellanskillnaden kan vara det som gör att butikerna inte går i konkurs
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|