Att handla lokalt är något jag är helt för, men om man som lokal handlare vill behålla sina kunder och har svårt att konkurrera med pris får man sticka ut på något annat sätt. Om jag går till mig själv så betalar jag gärna några hundralappar extra till en lokal handlare OM jag får riktigt bra service, vilket man tyvärr ofta inte får. Ett riktigt bra exempel är Mcboden dit jag kom och skulle handla en ny hjälm där personalen la över en halvtimme på att hjälpa mig hitta rätt, dessutom fick jag förslag på "billigare" hjälmar när de enkelt skulle kunna sälja på mig en dyrare hjälm.
Motsatsen var en annan handlare som jag inte tänker nämna vid namn som var oengagerad och tyckte nog mest jag var besvärlig när jag kom med mina frågor och ville spendera några tusenlappar. Ni kan gissa vilken handlare som fick mina pengar och vilken jag kommer vända mig till igen. Lika med webhandeln, det går idag oftast fortare att få leveranser från tyskland än från handlare i Sverige som dessutom tyvärr ofta har dåliga webbsidor utan aktuellt lagersaldo etc.