Tråkigt.
Jag handlade på hojdäck för att de hade god koll och det blev en smidig helhet till ett okej pris. Hjälp med att välja däck, skickas rakt till däckverkstad, betala en peng och var klar.
Men över åren steg priset ordentligt hos partners som monterade däck. Sedan försvann flertalet partners som monterade däck. Där efter blev det svårt att få tag på nya generationer av däck.
När jag varken får de bästa priserna, de nyaste däcken eller den smidigaste upplevelsen, vilket incitament finns det att handla där?
Senast jag behövde däck kunde inte hojdäck leverera generationen jag ville ha. Men även om jag struntade i det, så blev det billigare att köpa däcken genom min mekaniker. Hade man inte haft någon koll på vilka däck man vill ha, är så klart kundtjänsten fortfarande värd en del, men vad säger att kunden inte handlar däck någon annanstans sen?
Hur som helst, väldigt synd. När hojdäck var bra, så var de riktigt bra. Trevliga att ha o göra med också. Kul med deras forumaktivitet här med.