_Johansson_
Storfräsare
Jag tog en närmare koll på stiften och såg att det inte var resistorstift som satt i den, förmodligen har meken i byn lurat på mig några billiga skitstift förra året. En vild chansning är att originaltändningen klarade sig från att störas av dom men Dyna2000-tändningen är känsligare och ballar ur med ostörda stift.
Den känns lite piggare nu med NGK:s R-stift när jag torrgasar i garaget men eftersom dynan var i lägenheten på omklädning kunde jag inte provköra...
Jag ska dessutom göra en packning mellan turbon och avgasröret för att kunna utesluta att de magra lambdavärdena beror på att den drar tjuvluft där.
Den känns lite piggare nu med NGK:s R-stift när jag torrgasar i garaget men eftersom dynan var i lägenheten på omklädning kunde jag inte provköra...
Jag ska dessutom göra en packning mellan turbon och avgasröret för att kunna utesluta att de magra lambdavärdena beror på att den drar tjuvluft där.
Last edited: