Kna-Z
[99%]
Ställer frågan åt en polare som inte fått ut det berömda tummenupp) ur röven. Han har en precis som jag en fireblade SC33 fast han har en -98 och den har utbytt slipon och är försedd med dynojet nålar (han har inte själv varit ägare när de monterades).
Nu till frågan, vi var ute och körde lite och han säger att hans hoj ibland segar i upp/ner växlingar. Alltså om han varvar och kopplar och ger gas igen så behöver hojen "tänka" till lite innan den ger sig iväg.
Jag påstår att det är så med förgasarhojar men han misstänker att det kan vara något med inställningarna på hojen såsom tex dynojeten som inte är korrekt inställt?
Han testade min hoj som även den har dynojet och han sa att det var lite samma sak fast inte alls i samma usträckning...
Inbillar han sig eller kan det vara förgasaren som behöver ses över?
/KnaZ
Nu till frågan, vi var ute och körde lite och han säger att hans hoj ibland segar i upp/ner växlingar. Alltså om han varvar och kopplar och ger gas igen så behöver hojen "tänka" till lite innan den ger sig iväg.
Jag påstår att det är så med förgasarhojar men han misstänker att det kan vara något med inställningarna på hojen såsom tex dynojeten som inte är korrekt inställt?
Han testade min hoj som även den har dynojet och han sa att det var lite samma sak fast inte alls i samma usträckning...
Inbillar han sig eller kan det vara förgasaren som behöver ses över?
/KnaZ