Gå på däcktillverkarens rekommendationer eller ring Tom på hojdäck.se.
Du körde omkring med 0.7 bar fram? Om det stämmer är det imponerande att du ens kunde ta dig runt en kurva.
Det har jag aldrig set iaf, men jag har inte sett alla hojar heller
Jag kan inte backa upp det.. Men har för mig att jag såg nåt om 2,9 i Pilot Power Pure. Fick dem med hojen så har inte valt själv..
Dunlops sportgatdäck ligger väl runt 2,4 - 2,7 om jag minns rätt? Inte långt därifrån.
Fan, nu önskar jag bättre åtkomlig info från tillverkarna igen!
Har upplevt samma sak på min er6:a som jag hade tidigare! Speciellt i hastigheter över 110-120....
Jag testade att justera returen på bakdämpen ( det enda som gick att justera på fjädringen ), med resultatet "mycket bättre än innan, men inte bra" .
Kan det vara så att dämparna är för slappa, helt enkelt?
Lite hjälp för många.
Dal-Mausen
Grym guide för oss (läs: mig) som suger på det där.
En fråga dock, hur översätter du "chatter"? Det undre alternativet i mid turn.
Den är bra den där. Chatter skall vara skakningar enligt Google translate...
Och till trådskaparen;
Kolla att båda gaffelbenen sitter lika högt i kronan. På min gamla 1098 satt de olika högt från fabrik, imponerande...
Sen att fjädringsinställningarna e lika på båda sidorna (kanske någon sagt redan...)
Har okså det felet med höjden, om det nu är fel, bara olika disajnade kanske fasten dom ser nästan identiska utom för bromsoksfästerna o framstänkan, sätter gaffelbena i samma läge i gaffelkronan så blir den högra gaffeln längre upp för framaxelbulten så den går inte i, men sänker jag det högra i kronan med 1cm så stämmer bulten exakt, undra varför dom inte gjort dom lika, men skystera upp den högra 1cm efter jag fått i bulten, för vill ju inte ha olika uppstick i kronan
Tjena!
Tack alla som printat, är tacksam för era svar.
Har kollat trycket i däcken och det låg strax under 2 bar fram,bakdäcket var bra. Så jag fyllde på så jag fick 3 bar. Efter en testrunda på 10 mil landsväg så gick den himla bra i kurvorna och Ducatin blev åter ett monster....
Och ni som inte kör Italienskt mästerverk, ni har missat något.
Vad brukar ni köra med för tryck i däcken förresten?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |