Gå på däcktillverkarens rekommendationer eller ring Tom på hojdäck.se.
Du körde omkring med 0.7 bar fram? Om det stämmer är det imponerande att du ens kunde ta dig runt en kurva.
Det har jag aldrig set iaf, men jag har inte sett alla hojar heller
Jag kan inte backa upp det.. Men har för mig att jag såg nåt om 2,9 i Pilot Power Pure. Fick dem med hojen så har inte valt själv..
Dunlops sportgatdäck ligger väl runt 2,4 - 2,7 om jag minns rätt? Inte långt därifrån.
Fan, nu önskar jag bättre åtkomlig info från tillverkarna igen!
Har upplevt samma sak på min er6:a som jag hade tidigare! Speciellt i hastigheter över 110-120....
Jag testade att justera returen på bakdämpen ( det enda som gick att justera på fjädringen ), med resultatet "mycket bättre än innan, men inte bra" .
Kan det vara så att dämparna är för slappa, helt enkelt?
Lite hjälp för många.
Dal-Mausen
Grym guide för oss (läs: mig) som suger på det där.
En fråga dock, hur översätter du "chatter"? Det undre alternativet i mid turn.
Den är bra den där. Chatter skall vara skakningar enligt Google translate...
Och till trådskaparen;
Kolla att båda gaffelbenen sitter lika högt i kronan. På min gamla 1098 satt de olika högt från fabrik, imponerande...
Sen att fjädringsinställningarna e lika på båda sidorna (kanske någon sagt redan...)
Har okså det felet med höjden, om det nu är fel, bara olika disajnade kanske fasten dom ser nästan identiska utom för bromsoksfästerna o framstänkan, sätter gaffelbena i samma läge i gaffelkronan så blir den högra gaffeln längre upp för framaxelbulten så den går inte i, men sänker jag det högra i kronan med 1cm så stämmer bulten exakt, undra varför dom inte gjort dom lika, men skystera upp den högra 1cm efter jag fått i bulten, för vill ju inte ha olika uppstick i kronan
Tjena!
Tack alla som printat, är tacksam för era svar.
Har kollat trycket i däcken och det låg strax under 2 bar fram,bakdäcket var bra. Så jag fyllde på så jag fick 3 bar. Efter en testrunda på 10 mil landsväg så gick den himla bra i kurvorna och Ducatin blev åter ett monster....
Och ni som inte kör Italienskt mästerverk, ni har missat något.
Vad brukar ni köra med för tryck i däcken förresten?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |