Är det in i kurvor? Ut ur kurvor? Genom hela kurvan?
Eftersom man gör olika saker med hojen (oftast) beroende på var i kurvan man är så är det intressant att veta. Har själv kört med fel tryck både upp och ner men då blir problemen andra än vobbel. För mycket luft leder ofta till dåligt grepp in i kurvan och överhettning av ytskiktet medans lågt tryck leder till mer tungstyrd och ger upphov till annan typ av slitage på däcket men vobbel har jag aldrig känt personligen.
In i kurvan har man ofta tryck på fronten och ut ur kurvan har man oftast inte mycket tryck alls på fronten. Att det skulle vobbla i bägge lägen skulle tyda på annat än fel lufttryck.
Dessutom skriver du att du testat på helt slät asfalt vilket oxå motsäger lufttrycket, hojen borde inte bete sig så oavsett lufttryck i en kurva utan som sagt man får andra problem av fel lufttryck.
Jag kan inte ge ett bra svar på vad det är men personligen hade jag kontrollerat balanseringen på framfälgen samtidigt som jag kollat så inte fjädringen är (t,ex) för hårt ställd. Jag vet inte vad du menar med fel lufttryck, själv tänker jag mig att det felar 0,2-0,5 kg när jag säger fel tryck, och det borde inte ge uphov till vobbel enligt den ringa erfarenhet jag själv har av hojåkning.