Hojen påbackad-Föraren smet!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
*UPDATERAD*Hojen påbackad-Föraren smet!

*Uppdaterad gå till inlägg #80!*

Blir så jävla arg! Hade Parkerat utanför mitt jobb på Kungsholmen i stockholm, (S:t Göransgatan) Helt ok enligt gällande bestämelser. Vi har en trång uppfart till en lastkaj vid huset men jag stod 2 meter innan förbudsskyten...

Vid lunchtid c:a 11:50 kommer en av damerna upp och frågar "-Det är inte din hoj som ligger därute va'?"
"-Driver du med mig?"

Jag fattade att hon var allvarlig väntade inte på hissen utan kutar 8 trappor ner och finner detta...

Till saken hör att jag självklart har halvförsäkring..

Finns ett "vittne" som jobbar i Bingohallen där, som sett att hojen stod upp vid 11, sen vid 11:30 så låg den...
Har fotat , videofilmat, man ser tydligt på hjulspåren som leder mot hojen att lastbilen backat, slagit i vid toppkåpan, spräckt kåpglaset f o r t s a t t att backa i c:a 30 cm (som syns på revan på sista bilden) innan till slut stödet går av och hojen välter.

Skador:
Stödet av (Beställt kostar 1500 spänn!) Tack Kreuger för lånet så länge!
Trasig kraschpuck(tur att den fanns!)
Spräckt kåpglas
repat lyse
repad toppkåpa
repad sving
repad magkåpa
spräckt framskärm från låset...

Nu hoppas jag att vittnet + mina foton räcker för att få ersättning från trafikskadeföreningen!
--------------------------------------------------------------------------
Fick igår svar från Folksam:

"Din Motorskada

Vi har fått in anmälan om Parkeringsskada


Vållandet till olyckan
Vi har godkänt detta som en parkeringsskada, vilket innebär att du får ersättning från TFF. Du måste dock betala en självrisk på 2015 Kr enl. trafikskadelagen."
.....................................................................................................
Det blev 2015 kronor och jag är jävligt glad att TFF finns! Bra för alla att veta om ni råkar ut för samma sak! Fota, och ta namn/telefonnummer till ett vittne som kan vittna att den var fin när ni ställde hojen/bilen.!:tummenupp :D
 

Bifogat

  • DSC00026.JPG
    DSC00026.JPG
    21.6 KB · Visningar: 546
  • DSC00028.JPG
    DSC00028.JPG
    25 KB · Visningar: 826
  • DSC00027.JPG
    DSC00027.JPG
    22.4 KB · Visningar: 425
  • DSC00030.JPG
    DSC00030.JPG
    22.1 KB · Visningar: 431
  • DSC00025.JPG
    DSC00025.JPG
    22.5 KB · Visningar: 657
  • DSC00032.JPG
    DSC00032.JPG
    19.1 KB · Visningar: 454
Last edited:

ÜberHeinz

Learning by doing
Gick med
4 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSXR1000 07, KTM 660 SMC 04, KTM 450 EXC 03, Honda CB1300 06 Såld
Blir så jävla arg! Hade Parkerat utanför mitt jobb på Kungsholmen i stockholm, (S:t Göransgatan) Helt ok enligt gällande bestämelser. Vi har en trång uppfart till en lastkaj vid huset men jag stod 2 meter innan förbudsskyten...

Vid lunchtid c:a 11:50 kommer en av damerna upp och frågar "-Det är inte din hoj som ligger därute va'?"
"-Driver du med mig?"

Jag fattade att hon var allvarlig väntade inte på hissen utan kutar 8 trappor ner och finner detta...

Till saken hör att jag självklart har halvförsäkring..

Finns ett "vittne" som jobbar i Bingohallen där, som sett att hojen stod upp vid 11, sen vid 11:30 så låg den...
Har fotat , videofilmat, man ser tydligt på hjulspåren som leder mot hojen att lastbilen backat, slagit i vid toppkåpan, spräckt kåpglaset f o r t s a t t att backa i c:a 30 cm innan till slut stödet går av och hojen välter.

Skador:
Stödet av (Beställt kostar 1500 spänn!) Tack Kreuger för lånet så länge!
Trasig kraschpuck(tur att den fanns!)
Spräckt kåpglas
repat lyse
repad toppkåpa
repad sving
repad magkåpa
spräckt framskärm från låset...

Nu hoppas jag att vittnet + mina foton räcker för att få ersättning från trafikskadeföreningen!




Fy fan vilken mardröm asså, synd det där me halv försäkringen oxå ,men hoppas att det löser sig och att du får ersättning.

Lider verkligen med dig hojbroder :huvet
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
faN KONGO vilket oflyt :mad:

tycker du ska kolla med företagen runt om vilken firma som har varit där och lastat/lossat står tiden på levernas bilagan samt företag om du har tur också vilken bil
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
liknande hände mig fast med bil. blev på körd på en parkering och han/hon smet. fick inte ut ett öre, finns det ingen gärningsman så :( då kan man ju tydligen ha gjort det själv för att få ut pengar menade dom.
 

Devi|m@n

#29
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR 929RR FireBLade och en sanyou moped(till 19:e aug)
Blir så jävla arg! Hade Parkerat utanför mitt jobb på Kungsholmen i stockholm, (S:t Göransgatan) Helt ok enligt gällande bestämelser. Vi har en trång uppfart till en lastkaj vid huset men jag stod 2 meter innan förbudsskyten..

shit det gör ont att läsa det här.. jag tycker verkligen synd om dig... kolla om det kommer nån lastbil imorn.. kanske kan hitta nå färg på den eller nåt som visar att det var han som körde på din hoj... man vet aldrig... kanske har tur i oturen!
lycka till med allt meck!
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Var rädd om mitt stöd nu och tänk på var du parkerar!!
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Grejen är att snubben kanske inte ens märkte att han backade på dej. Jag blev påkörd i sidan av en lastbil, som sakta körde framåt medans han samtidigt kollade i backspegeln. (tror han höll på att krångla för att komma nära lastkajen eller nåt)

Jag var bara 18 år & fick panik. Åkte & parkerade, gick in på jobbet & berättade där först. De sa till mej att gå in på Ica, där snubben skulle lossa, och söka rätt på honom. Hittade igen honom & bilen, det var färg på den. Han hade inte ens märkt att flyttat en volvo 244 i sidled. Alltså lär inte en hoj kännas.

Som Devilman sa, kolla efter färg & fråga runt lite.

Tråkigt som fan för dej, det var väl bara ett år sedan du fick lacka den sist.

edit: han jag köpte min förra retta av, han fick som hoj omkullsparkad. Det tog de som parkeringsskada.
 

FemmeDeFatale

Guest
Jag hade spårat upp denne idiot till chaufför och get honom en fet smäll på käften...inget mindre förtjänar han! :fatta!
Surt som fan att hitta hojen sådär...
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Men vilka jävla idioter det finns !! :mad: :6surkart :6surkart

Hoppas att du får ut någonting på nån form av försäkring
om inte så kika på köp&sälj här, där finns alla delar som du har fått repade...

Håller tummarna för att det ska lösa sig på bästa sätt för dig Kongo :krama
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Nu hoppas jag att vittnet + mina foton räcker för att få ersättning från trafikskadeföreningen!

Tja!
Ditt vittne måste kunna bevisa (räcker att ha sett med ögonen) att ett annat trafikförsäkrat fordon gjorde det, annars får du inte en spänn.

Såg inte ditt vittne det? Byt vittne... ;)

Mot tff visar i alla fall jag ingen som helst moral.

/Fredde
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Tja!
Ditt vittne måste kunna bevisa (räcker att ha sett med ögonen) att ett annat trafikförsäkrat fordon gjorde det, annars får du inte en spänn.

/Fredde
Behövs inte, fick min bil påbackad i vintras (!) på gymet, det räckte med att min kompis som var med mig vid träningstillfället sa att den var orepad när vi gick in, och påbackad när vi skulle åka... Då fanns inga foton, så jag hyser ändå hopp!

Jag hade spårat upp denne idiot till chaufför och get honom en fet smäll på käften...inget mindre förtjänar han! :fatta!
...
hehe, tyvärr får jag ingen hel hoj av det... men och spåra upp honom så han får betala, DET skulle jag vilja göra!
 
Last edited:

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
Lite OT men skulle vara kul o höra vilka försäkringsbolag som nekat till utbetaling och liknande!

Tråkigt med hojjen! Ett möjligt läge kan ju också vara att lastbilschaffisen inte märkte det hela...
 

Veritas

Far beyond driven
Gick med
28 May 2006
Ort
Haninge
Hoj
Nada
Fy fan va lack man blir!!!Vikken jävla f....,han ska ha sååå jävla mycke smisk den chaffisen :mad: :mad: :mad: :mad:
 

Asplind

Hojåkare i vila, numera Fotograf
Gick med
25 Sep 2006
Ort
Haninge
Hoj
R1
Smiska honom ordentligt black deamon dude!

Hade de vart min hoj som är mitt allt då hade ja nog tagit fram oxpiskan :cool: uuh.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Lastbilar alltså!! Fick fronten på bilen inmosad av en lastbil. Fattade inte varför chaffisen kollade konstigt på mig när jag gick förbi han mot bilen. Senare under dagen märkte jag varför!!! :huvet
 
Last edited:

EnduransJanne

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fireblade CBR 900RR - 92
Så j-a dåligt (om den som gjorde det märkte det vill säga). Jag fick min tidigare hoj vält av en bil (troligtvis). Den som gjorde det reste t.o.m. upp hojen. Stor buckla på tanken.

Misstag kan vem som helst göra men man får väl för i h-e stå för dem.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top