Hojen såld, och nu då?

J3lv4n

R.I.P #58
Gick med
18 May 2011
Hoj
Daytona 675 -10 & Ktm 525 -03
Köp min er6a höhöhö :hihi

Duger inte street triple? Hört mycket gott om den, förmånlig försäkring via IF eller bilsport o mc också.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Köp min er6a höhöhö :hihi

Duger inte street triple? Hört mycket gott om den, förmånlig försäkring via IF eller bilsport o mc också.
Hahaha, nja - jag vet inte om jag är redo att återgå till er6 redan nu, men jag ska bannemig äga en igen! :)

Street Triple verkar riktigt sjysst, men då känner jag att Speed är mer intressant faktiskt :)

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Jag är helt klart inne på en ny helsvart SpeedTriple till Sommaren ,den verkar ha få om inga svagheter :kär
Z1000 är också fin men så tung och med 15l tank?, mjoo :fakta

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Detta måste vara första tråden som handlar om "street fighters" där ingen föreslagit en Superduke. Själv tänkte jag köra sporthoj någon säsong till, sen blir det en SD.
Kan nämna att om man är 30år så har bilsport-mc en helt ok försäkring till SDn.

//M

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
MaG, det har du nog faktiskt rätt i :)
Tråden skapades dock mest i syfte att påpeka hur allt helt plötsligt inte blev som jag trodde :D

Men tips är ju guld värda, och det kan man aldrig få för många utav :)

SDn går nog bort just nu pga att det är en twin, är väldigt sugen på att åka radfyra (trea om det blir en trajja)

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jämförde precis min Daytona med en en SuperDuke R samma årsmodell på BilSport MC.
Skilljer 2 lök på helåret.
Tycker inte det var så fasligt mycket i skillnad.
Ca 13,5 hel/hel för Daytonan.
Ca 11,5 hel/hel för SuperDuke R samma för en SuperDuke

//Andreas

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
SDR'en ja... fin sak... Men hårdare, mer banorienterad i min mening... SDR'en är en "hårig" en med styv design..
Tror det är lättar att komma "överrens" med trajjan om man mestadels håller till på landsväg... .

Hudik

Guest
En bra och intressant fråga?
Vad har du satt för budget på hoj och försäkring?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Hudik,

Den är högst intressant faktiskt.
Just nu, om jag ska handla hoj udner vintermånaderna så kommer jag lägga i runda slängar 50k.
Försäkring är givetvis en viktig aspekt, men jag har insett att man med lite letande och fundering kommer under 8000 så där ligger målet.

Tar man t ex valfri nakenhoj på tusenkubik, så är dom larvigt billig på bilsport iom att jag har tillgång till garage och är 24+.

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
OJ tänk om man hade ett sådant problem! :)

Jag får inte hojen såld på något vänster till "rätt" pris. Iofs. så stortrivs jag med den, så tror det blir en säsong till sen blir det snabb-byte i butik så behöver man inte fundera! =)

GSR-750 är kanske vär en inblick? Dock mindre HK är en 1000cc:are...

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
ST3R
Finns två streetfighters som tilltalar mig! Den ena har jag redan (Tuono Factory) Den andra är Street triple 675 R!

Så vågar du inte åka twin så är mitt tips Street triplen! :)

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Finns två streetfighters som tilltalar mig! Den ena har jag redan (Tuono Factory) Den andra är Street triple 675 R!

Så vågar du inte åka twin så är mitt tips Street triplen! :)

Du kanske skall sälja din Tuono till mig och så kan du satsa på en Stree Triple R i år? :hihi

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
kolla svedea oxå ang försäkring, på min z1000 var dom ca 1-1,5k hel/hel billigare än bilsport:yoparty

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
Enstånkor
Ytterligare en tråd där alla ska rekommendera sin egen hoj.
Jag får dra mitt strå till stacken och gnälla på att det är för få twinnar rekommenderat.

Tuonon är fin, notera dock att det finns flera olika versioner av den (både med V2 och V4).
Annat som kan nämnas, som faller in i din prisklass, är Suzuki SV1000, Honda VTR1000F samt gamla Suzuki TL1000S. Går man upp ett snäpp har man också Honda VTR SP1, Suzuki TL1000R. Går att hitta gamla fina Aprilla RSV1000R också.

Hade jag själv köpt nakenhoj idag hade det nog blivit en Speed Triple av någon version.

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Enligt mig är Tuonon bara skit, testade 2011 modellen i höstas och tråkigare 1000cc hoj får du leta länge efter..... Såg du skrev äldre gsxr, jag rekommenderar 00-03 modellerna, har själv en 00a intagen 02 o det är utan tvekan en av de härligaste hojen jag kört, bra med effekt vikt osv osv och bra körställning.. piskar lätt r1or på favorit vägen!
:tummenupp

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Enligt mig är Tuonon bara skit, testade 2011 modellen i höstas och tråkigare 1000cc hoj får du leta länge efter..... Såg du skrev äldre gsxr, jag rekommenderar 00-03 modellerna, har själv en 00a intagen 02 o det är utan tvekan en av de härligaste hojen jag kört, bra med effekt vikt osv osv och bra körställning.. piskar lätt r1or på favorit vägen!
:tummenupp

Menar du touno v4r? det ska vara den snabbaste och roligaste fightern enl. tidningar osv. men jag har bara hört bra om den så du kanske åkte i regnläge hela tiden;)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår