Hojen såld, och nu då?

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Ut o provkör provkör provkör när säsongen kommer....
Gjorde istort sett samma val 2010....
O jag föll som en fura för Tuono :)

O vi har jävligt trevligt i La famiglia aprilia svezia eller hur FettSnok.... ;)

Tubbe

Full Kareda!
Gick med
1 Aug 2011
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Ducati Streetfighter 848, S? Men skulle väll gissa att de är rätt så dyra i både inköps pris o försäkring?:rolleyes:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ytterligare en tråd där alla ska rekommendera sin egen hoj.
Jag får dra mitt strå till stacken och gnälla på att det är för få twinnar rekommenderat.
Jo, men det vore väl träkigt om man inte hade den hoj man själv tycker är bäst. Så då blir det väl så. :tummenupp

Tuonon är fin, notera dock att det finns flera olika versioner av den (både med V2 och V4).
Går att hitta gamla fina Aprilla RSV1000R också.

Jag rekommenderar givetvis Tuono V2 av gen2 (-06 -10) då det är den varianten jag har själv för tillfället. Inget fel på gen1 heller, körde en RSV1000 av 2002 års modell tidigare och det är samma motor och chassi i den som i gen1 Tuono.

Till TS: Såg att du skrev att du skulle ha Rad4 eller möjligtvis Rad3. Varför? Ingen behöver fler cylindrar än två. :dummer

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om man tycker Optimus Prime är frän så blir nog en Japansk nakenhoj bra.
Frågan är, hur många över 25 tycker Optimus Prime ser tuff ut?

Det ska vara Europeiskt.

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Menar du touno v4r? det ska vara den snabbaste och roligaste fightern enl. tidningar osv. men jag har bara hört bra om den så du kanske åkte i regnläge hela tiden;)

Vet inte om det va v4r versionen vilket fall som helst så körde jag dorsoduro 1200 direkt efter och tyckte ju helt klart den var roligare än tounon, låga varv, ville inte varva, var inte i "regn" läge.. :( Tråkig enligt mig bara

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Man sitter ju med ett enormt abstinensbesvär nu, och vill göra affär helst nyss :)
Begagnatmarkande är ju dock inte stekhet just nu, så man får försöka vara lite kall och inte köpa första bästa.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Enligt mig är Tuonon bara skit, testade 2011 modellen i höstas och tråkigare 1000cc hoj får du leta länge efter..... Såg du skrev äldre gsxr, jag rekommenderar 00-03 modellerna, har själv en 00a intagen 02 o det är utan tvekan en av de härligaste hojen jag kört, bra med effekt vikt osv osv och bra körställning.. piskar lätt r1or på favorit vägen!
:tummenupp

Hela det här inlägget känns mest konstigt.
I recension efter recension så smiskar senaste Touonon alla motståndare i allt vad prestanda heter.
Det enda S3 och liknande verkar kunna hävda sig i är körkomfort och wheelies i låga hastigheter.

Sedan det där svamlet om gsxr vs r1 är ju bara barnsligt.

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Vet inte om det va v4r versionen vilket fall som helst så körde jag dorsoduro 1200 direkt efter och tyckte ju helt klart den var roligare än tounon, låga varv, ville inte varva, var inte i "regn" läge.. :( Tråkig enligt mig bara

Vet du inte om du körde twin eller V-4? Då kanske du inte ska döma ut saker så snabbt heller. :)

Ledsen för off topic!

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Hoj
Ingen
Älskar min speed triple men kommer inte överens med framgaffeln. Upplever den som stötig vid ojämnheter men samtidigt lite svampig i hög fart. Men jag kan leva med det då den är så grym i övrigt :)

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Med den budgeten hade jag tänkt så här...

Naket = SuperDuke
Kåphoj = R1 05/06 eller Gixxer K5
Kåphoj med billig försäkring = Gixxer 10 år gammal eller äldre

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Vet du inte om du körde twin eller V-4? Då kanske du inte ska döma ut saker så snabbt heller. :)

Ledsen för off topic!

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.

Jag kollade faktiskt upp det och det var 2010 modellen alltså v2 versionen:glömdet, så jag rekommenderar inte den...v4a har jag inte testat och kan därför inte säga så mycket, men jag uppfattade huvudinlägget som att det var snack om lite äldre hoj med tanke på att han tittat på äldre gixxer modeller..

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Tjenare! Har nu inte läst igenom hela tråden, men kan berätta ur egen erfarenhet när man ska hitta ny hoj.

Titta ut en snygg hoj du vill ha, försök leta efter fel som kan komma upp på den modellen vilket kan va bra att veta ;) Sen kan du ta och kolla trådar här på forumet om just den modellen, finns nog en tråd för de flesta typer skulle ja tro! :) Sen som nog många skriver, kolla upp vad den kommer kosta dig att äga och sånt. Som för mig klassas min Streetfighter som tourer och den kostar mig 14500 per år ;D medans en sporthojvariant av min är det dubbla på ett år, om det äns räcker. har för mig buggo här på forumet kollade vad sin 1098s sporthoj med helförsäkring skulle kosta han, det gick på 50k+ :D. BTW så har jag helförsäkring dessutom :) Känns skönt att köra tourer! :banana

Men framförallt: ÅK TILL EN AFFÄR OCH titta och kläm och torrjucka på den! :tuttar

En bild på internet är ingenting mot verkligheten om du frågar mig, går inte att jämföra.

Lycka till med nya hojen!

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Satan vilken bra input det var i denna tråd - en massa bra "att tänka på", och riktigt bra konkreta tips om olika hojar! :)

Försöker göra en liten sammanställning av försäkringskostnader nu, men det är ett jäkla jobb om man ska vara ärlig.
Ska lägga in allt i en excelfil, så kan jag slänga upp lite exempel här när jag är klar! :tummenupp

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Om du jämför alla hojar i Svedea så får du nog en bra uppfattning, när du bestämt dig för EN så ta en redig rundringning bland försäkringsbolag.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Älskar min speed triple men kommer inte överens med framgaffeln. Upplever den som stötig vid ojämnheter men samtidigt lite svampig i hög fart. Men jag kan leva med det då den är så grym i övrigt :)

Låter som att du behöver åka till Tommy på effektbolaget och göra en gaffelservice och grundsetup av fjädringen.
10W i dämpningen och 5W i returen om du är tjockis som jag (ca 100 pannor om man har fastat två dygn och skitit innan invägning), annars så är 5W i båda bra.

Täppas

Guest
Olika olja för dämpning och retur...har jag missat någo nytt :confused:

Låter som att du behöver åka till Tommy på effektbolaget och göra en gaffelservice och grundsetup av fjädringen.
10W i dämpningen och 5W i returen om du är tjockis som jag (ca 100 pannor om man har fastat två dygn och skitit innan invägning), annars så är 5W i båda bra.

McBain

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Japansk Dieselraket DeluXE 2000
Är du inne på R1 spåret försök sträcka dig till en 07:a Den är underbar!!!

Motorn går som en påse nötter på låga varv, 1:an är tok lång, går alltid upp på bakhjulet, sittställningen är obekväm.

Över 8000 rpm går motorn som på dem flesta andra 1000 kubikare(sant BMWn är ett halvt framhjul före 0-100). Chassit är kanon och sittställningen är fortfarande obekväm men jag gillar den!

Jag har inte kört så många olika men R1 -07:an tyckte jag var kanon!!

Tycker du att skinnställ som inte går att dela är praktiska och att åka sporthoj är en livsstil då är nog en hoj med kåpa något för dig.

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Var iväg och "torrbröt" lite i helgen, och jag vet faktiskt inte om min axel kommer gilla det här med sporthoj särskilt mycket - det är svårt att förutse.
Jag kommer starta en tråd angående detta så får vi se hur det ligger till bland folk :)

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår