2.85 bar både fram och bak?
Jag kör med 2.9 bak och 2.5 fram när jag strosar runt i stan eller kör långa transportsträckor, är absolut inget räsertryck.
1.9-2.1 fram och 2.0-2.2 bak i kalltryck brukar vara mellan tummen och pekfinger på bana för att man ska få ordentlig temperatur i grejorna.
Det är en Honda CBR1000RR du kör va?
Har för mig det iaf.
Med din vikt (ca 60kg) så är orginalfjädringen för hård både fram och bak, men framförallt bak.
Fram har du en fjäder på 1.0/mm och du skulle snarare ha en 0.95/mm men det är inte så mycket off.
Bak är fjäder på 12.0kg/mm och med din vikt så skulle du haft en på 10.7kg/mm.
Detta är dock inte absoluta värden men en bra start att börja med på bana.
Men jag tror inte problemet har med hojen och göra utan att du kör helt fel på helt fel ställen.
Kom till en bankörning istället.
Där kan man snacka skit, köra hoj och få hjälp att justera din hoj så den blir så optimal den kan bli med det du har.
Fram kör jag med 2.55bar, tycker det fungerar bra till mitt Michelin pilot power 120/70-17.
Tror du tänker på fel hoj
den hojen jag pratar om nu är en Honda CBR600RR 03a
Har en Honda CBR1000RR 2004a som står i delar för genomgång, uppgradering, tackar så mycket för tipsen med fjädringsinställningarna, ska byta ut bak/fram, sen kanske det uppgraderas på nytt med annan bakdämpare & kitt till framgafflarna.
Fälgarna i dagsläget sitter det Metzeler sportec M3 Fram 120/70 ZR17 bak 190/50 ZR17.
Kanske skaffar mig 1 uppsättning extra fälgar med slicks så kan jag ha dom när jag kör bana, aldrig testat slicks så det blir spännande.
Får ta med mig båda hojarna till bana så får jag förfina inställningarna, bara få ihop den som står i delar för stunden & fixa ordning några få komponenter på 600an som koppling & lager, men ska få ordning på allt nu under vintern.
Men 600an får brukas ett tag till, tills jag fått ordning på bilen, blåst toppackning, kan vara kalt & halt att köra hela vintern med hojen