Hojen släpper i 210km/h

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vad lämnar din för effekt ? om du har bänkpapper, min vet jag inte vad den lämnar, men ska bänka den :)


141.8 på bakhjulet visar pappret men det är en jävla glädjemätare skulle jag tro, 129 hade den med grundmap.. Gjorde det för bra a/f värde efter avgasbyte, mer hk är ju bara bonus!

Letade efter lite dyno graph på din, 123-135hk. org så din stämmer bra :) hade du för a/f innan & efter ?

Min ska lämna helt org orörd runt 102-107hk, bytte slutdämparen med röret som går ner, CDI box är från Tyskland så vet ej om den är mappad eller helt org, BMC Race luftfilter, 2st katalysator borta som sitter på undersidan, avgassystemet främre är org 4 - 2 - 1, motorolja W300, 98.5-99 oktan soppa tyckte jag den gick renast på, men känner ingen skildrad på 95-98 oktan.
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Japp din 600 spinner i 210! Inget att göra något åt du får lära dig att leva med det.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
den hojen jag pratar om nu är en Honda CBR600RR 03a :tungan
....
Gaspådrag rakt fram plant underlag mestadels rakt, men även svaga kurvor, släpper bak.
...
Den släpper upp till 210 där effekten inte är tillräckligt för att bakdäcket ska tappa fäste mot vägen, efter 210 är den svår att få att släppa.
Jag är inte korkad, .
:skrattaåt Ren, torr, varm asfalt? TROLL!

Somliga har visst tråkigt nu när säsongen är över. Andra tror på trolleriet :rolleyes:
Lägg ner :glömdet
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Min Blackbird spinner också loss vid 200 km/h....
Fast bara när jag laddar närmare 1 bar, håller jag mig närmare 0,6 bar så tuggar den inte loss över 200+ & torr väg.

Så det måste vara ett riktigt effektmonster den där hojen din eller ha väldigt dålig setup på komponenterna alternativt handhavandefel.
:rolleyes:
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag lyckades en gång köra slut på ett bakdäck på en gammal YZF750. Körde med helt fel inställning och dessutom för högt däck tryck. Var visserligen på bana och jag körde på mer än vad inställningarna fixade. Detta gjorde enligt de som vet att däcket typ kokade på ytan. Det blev minst sagt lurigt att köra med det däcket efteråt.

Ang ditt däck. Vad är det för datumstämpel på dina däck?

Hade en R6 förra året som var lite skum på bankörningarna. Labbade en hel del med fjädring och däcktryck och det blev bättre. Men aldrig riktigt bra. Varje gång tempot började öka lite extra släppte/kasa det både bak och fram. När jag kollade på däcken visade det sig att jag hade rätt gamla sulor monterade (fast nya).
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Finns nog 2 alternativ:

1. glasat däck (Burn, överhettat osv)
2. slirande koppling

Men om du har fäste under acceleration till högsta växeln så är det väldigt förvånande om det inte är kopplingen.
 
Last edited:

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Finns nog 2 alternativ:

1. glasat däck (Burn, överhettat osv)
2. slirande koppling

ill drink to that.

fear: testa nytt bakdäck och ställ in fjädringen ordentligt. Börja med häng osv enligt de listor som ligger både här och där på webben inkl öhlins hemsida. DVS MÄT. Inte kolla på vad reglaget står på en gammal dämpare.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kan ju inte mena att bakdäcket släpper i 200km/h rakt fram på torr väg vid "normal" körning? Det får man nästan jobba för att göra på en turbohoj.

Antingen är det kopplingen som är toksliten, bakdäcket som du burnat sönder eller för kallt / blött ute på vägen.
 
Last edited:

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Kan ju inte mena att bakdäcket släpper i 200km/h rakt fram på torr väg vid "normal" körning? Det får man nästan jobba för att göra på en turbohoj.

Antingen är det kopplingen som är toksliten, bakdäcket som du burnat sönder eller för kallt / blött ute på vägen.

Speciellt inte på en CBR600rr :lol
 

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Japp din 600 spinner i 210! Inget att göra något åt du får lära dig att leva med det.

Fan också :huvet

Det finns nog ingen här, som inte utgår ifrån att du är helt bakom flötet.

Jag är bakom flöt i den djupaste dammen som existerar :D

:skrattaåt Ren, torr, varm asfalt? TROLL!

Somliga har visst tråkigt nu när säsongen är över. Andra tror på trolleriet :rolleyes:
Lägg ner :glömdet

Nu handla det inte om torr asfalt, utan vid 17+ & varmare men vid lite fuktig asfalt, vid torr väg har den inte minste tendens från 140-max att släppa eller ens övervarva.

Min Blackbird spinner också loss vid 200 km/h....
Fast bara när jag laddar närmare 1 bar, håller jag mig närmare 0,6 bar så tuggar den inte loss över 200+ & torr väg.

Så det måste vara ett riktigt effektmonster den där hojen din eller ha väldigt dålig setup på komponenterna alternativt handhavandefel.
:rolleyes:

Jo fasen min turbo ligger på hyllan fast den kanske är monterad där jag inte ser & laddar bortåt 2.6bar :7peta jävlar den spinner hejdlöst i 300 :D

Vid vilken hastighet max spinner din vid lite fuktig afalt då ?

Jag lyckades en gång köra slut på ett bakdäck på en gammal YZF750. Körde med helt fel inställning och dessutom för högt däck tryck. Var visserligen på bana och jag körde på mer än vad inställningarna fixade. Detta gjorde enligt de som vet att däcket typ kokade på ytan. Det blev minst sagt lurigt att köra med det däcket efteråt.

Ang ditt däck. Vad är det för datumstämpel på dina däck? dom är om man kollar datumet är dom idag 1år & 1månad gammla.

Hade en R6 förra året som var lite skum på bankörningarna. Labbade en hel del med fjädring och däcktryck och det blev bättre. Men aldrig riktigt bra. Varje gång tempot började öka lite extra släppte/kasa det både bak och fram. När jag kollade på däcken visade det sig att jag hade rätt gamla sulor monterade (fast nya).

Mina däck jag köpte nya står det Vecka 41 år 11, dom är om man kollar datumet är dom idag 1år & 1månad gammla.

Är det det burnade däcket? Då blir det halt.

Ej det burnade däcket, den enda burnen jag gjort med det nya är efter drygt 300mil & den finns det film på. det gammla däcket släpte hur som hälst men det va ju avon, detta däcket har minst 200% bättre grepp även när det är kallt & ej uppvärmt, trode detta däcket skulle ha bättre våtegenskaper men får skaffa mig ett Mitchelin & montera i stället & testa om det blir bättre & ställa in alla instälningar alternativ byta fjädrar & se om det blir bättre.

Skyll inte på hojen är du snäll. :fakta

Ska inte skylla på tjejen, vet att det är inte hennes fel att husse är dum mot henne.

Finns nog 2 alternativ:

1. glasat däck (Burn, överhettat osv)
2. slirande koppling

Men om du har fäste under acceleration till högsta växeln så är det väldigt förvånande om det inte är kopplingen.

Varför övervarvar den inte på 6an utan den slår snällt in & övervarvnings lampan blinkar till & från, om den skulle övervarvat så skulle jag garanterat känt det tycker jag.

ill drink to that.

fear: testa nytt bakdäck och ställ in fjädringen ordentligt. Börja med häng osv enligt de listor som ligger både här och där på webben inkl öhlins hemsida. DVS MÄT. Inte kolla på vad reglaget står på en gammal dämpare.

Ska ta dina ord med i beräkningarna nästa gång jag tänker till & ska försöka mig på att skystera mig fram på inställningarna

Kan ju inte mena att bakdäcket släpper i 200km/h rakt fram på torr väg vid "normal" körning? Det får man nästan jobba för att göra på en turbohoj.

Antingen är det kopplingen som är toksliten, bakdäcket som du burnat sönder eller för kallt / blött ute på vägen.

Varför försöka kämpa när det bara blir utan mening att det ska hända.

Finns säkert flera faktorer när det inträffat, svårt att mäta vägen hur kall den är just på den sträckan, däcket vet jag fungerar bra när det är uppvärmt, blir även vid fuktig väg, fast det blir inte lika varmt som vid torr väg.

Däcket är inte sönder burnat, första burnen efter 300mils körning.
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Körde sista turen med Ninjan för i år på blankslitet däck och då menar jag blankslitet (Behöver inga moralpredikningar). Och hade ändå grymt bra grepp på torr asfalt:confused:. Enda gången det "släppte" var vid fullt ös medvetslös i låga växlar på blöt asfalt. Så din CBR måste vara något i hästväg bara att gratulera:):tungan
 
Last edited:

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Ort
BORÅS
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Bäst vore om ferspeedboy inte kör något annat än traktor i framtiden. :musik

Tanken har slagit mej :D

Speciellt inte på en CBR600rr :lol

Nu ska vi inte vara dumma mot min tjej hon har inte gjort någon illa.

Körde sista turen med Ninjan för i år på blankslitet däck och då menar jag blankslitet (Behöver inga moralpredikningar). Och hade ändå grymt bra grepp på torr asfalt:confused:. Enda gången det "släppte" var vid fullt ös medvetslös i låga växlar på blöt asfalt. Så din CBR måste vara något i hästväg bara att gratulera:):tungan

Vad har du gjort av alla hästar, har dom gått i pension ?

Jag tror jag får gå ut & göra en satan lång burn, bara montera kameran så den filmar bakåt.

Däcket ska ändå burnas upp för ska ha nytt, damen är inte nöjd med sina nya skor, då blir hon pilske :gnisslafå hälla i en skvätt Hemkört i tanken, då blir hon len som smör :yoparty
 

urout

Toulange
Gick med
21 Feb 2008
Ort
Tullinge
Hoj
Kawasaki Z750ABS 2010 , KTM 450SX -06
"Hojen släpper i 210km/h
Hur gör man för att få bättre fäste ?

Sjukt jobbigt detta vill få mer fäste i stället för att den släpper det minsta lilla vid lite fuktig väg."

Lyckost!
 
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Top