Japp din 600 spinner i 210! Inget att göra något åt du får lära dig att leva med det.
Fan också
Det finns nog ingen här, som inte utgår ifrån att du är helt bakom flötet.
Jag är bakom flöt i den djupaste dammen som existerar
Ren, torr, varm asfalt? TROLL!
Somliga har visst tråkigt nu när säsongen är över. Andra tror på trolleriet
Lägg ner
Nu handla det inte om torr asfalt, utan vid 17+ & varmare men vid lite fuktig asfalt, vid torr väg har den inte minste tendens från 140-max att släppa eller ens övervarva.
Min Blackbird spinner också loss vid 200 km/h....
Fast bara när jag laddar närmare 1 bar, håller jag mig närmare 0,6 bar så tuggar den inte loss över 200+ & torr väg.
Så det måste vara ett riktigt effektmonster den där hojen din eller ha väldigt dålig setup på komponenterna alternativt handhavandefel.
Jo fasen min turbo ligger på hyllan fast den kanske är monterad där jag inte ser & laddar bortåt 2.6bar
jävlar den spinner hejdlöst i 300
Vid vilken hastighet max spinner din vid lite fuktig afalt då ?
Jag lyckades en gång köra slut på ett bakdäck på en gammal YZF750. Körde med helt fel inställning och dessutom för högt däck tryck. Var visserligen på bana och jag körde på mer än vad inställningarna fixade. Detta gjorde enligt de som vet att däcket typ kokade på ytan. Det blev minst sagt lurigt att köra med det däcket efteråt.
Ang ditt däck. Vad är det för datumstämpel på dina däck? dom är om man kollar datumet är dom idag 1år & 1månad gammla.
Hade en R6 förra året som var lite skum på bankörningarna. Labbade en hel del med fjädring och däcktryck och det blev bättre. Men aldrig riktigt bra. Varje gång tempot började öka lite extra släppte/kasa det både bak och fram. När jag kollade på däcken visade det sig att jag hade rätt gamla sulor monterade (fast nya).
Mina däck jag köpte nya står det Vecka 41 år 11, dom är om man kollar datumet är dom idag 1år & 1månad gammla.
Är det det burnade däcket? Då blir det halt.
Ej det burnade däcket, den enda burnen jag gjort med det nya är efter drygt 300mil & den finns det film på. det gammla däcket släpte hur som hälst men det va ju avon, detta däcket har minst 200% bättre grepp även när det är kallt & ej uppvärmt, trode detta däcket skulle ha bättre våtegenskaper men får skaffa mig ett Mitchelin & montera i stället & testa om det blir bättre & ställa in alla instälningar alternativ byta fjädrar & se om det blir bättre.
Skyll inte på hojen är du snäll.
Ska inte skylla på tjejen, vet att det är inte hennes fel att husse är dum mot henne.
Finns nog 2 alternativ:
1. glasat däck (Burn, överhettat osv)
2. slirande koppling
Men om du har fäste under acceleration till högsta växeln så är det väldigt förvånande om det inte är kopplingen.
Varför övervarvar den inte på 6an utan den slår snällt in & övervarvnings lampan blinkar till & från, om den skulle övervarvat så skulle jag garanterat känt det tycker jag.
ill drink to that.
fear: testa nytt bakdäck och ställ in fjädringen ordentligt. Börja med häng osv enligt de listor som ligger både här och där på webben inkl öhlins hemsida. DVS MÄT. Inte kolla på vad reglaget står på en gammal dämpare.
Ska ta dina ord med i beräkningarna nästa gång jag tänker till & ska försöka mig på att skystera mig fram på inställningarna
Kan ju inte mena att bakdäcket släpper i 200km/h rakt fram på torr väg vid "normal" körning? Det får man nästan jobba för att göra på en turbohoj.
Antingen är det kopplingen som är toksliten, bakdäcket som du burnat sönder eller för kallt / blött ute på vägen.
Varför försöka kämpa när det bara blir utan mening att det ska hända.
Finns säkert flera faktorer när det inträffat, svårt att mäta vägen hur kall den är just på den sträckan, däcket vet jag fungerar bra när det är uppvärmt, blir även vid fuktig väg, fast det blir inte lika varmt som vid torr väg.
Däcket är inte sönder burnat, första burnen efter 300mils körning.