Hojen startar inte! Förgasarfel?

DALLe^

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
2004 KTM 400exc
Ja det är ju ganska skälvklart att det är fel på stiftet om hojjen hostar!!!
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Mayer skrev:
2095133 :rofl Hojen startade idag! Någon som kan gissa hur? Inte? Okej då berättar jag väl då...är ni beredda...dumderidummmm :corn Tändstiftet!
Hehe, Det gamla stiftet hade väl fått vatten på sig, sedan under de flera gånger jag tog ut stiftet måste det ha stötts till och minskat i avstånd. Gnistan överlevde inte kompressionen :lol
Så med ett nytt stift idag så spann hon som en elefant!
Hoppas att ni som skrivit som mest (Mr helmut kanske :tungan ) inte blir sura för att jag tvekade att köpa ett nytt stift bara för att det gamla inte surade! :pannkyss Jag får helt enkelt se positivt på saken och tänka att jag lärde mig en massa om min hoj... :D
Så, Tack för alla tipsen! :Bugar
// Mayer

Skall precis göra detsamma! Har exakt samma problem nu som du hade. Grejen var den att hojen startade igår, men så stängde jag av den för att inte störa några grannar. Försökte starta den 1 minut senare lite längre bort, men nej, icke. Så jag testar nytt stift, det gamla såg ut att ha gått rätt blött. Håhå jaja, hoppas det fixar för mig med. :tuttar
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
AxlySM skrev:
2138438 Skall precis göra detsamma! Har exakt samma problem nu som du hade. Grejen var den att hojen startade igår, men så stängde jag av den för att inte störa några grannar. Försökte starta den 1 minut senare lite längre bort, men nej, icke. Så jag testar nytt stift, det gamla såg ut att ha gått rätt blött. Håhå jaja, hoppas det fixar för mig med. :tuttar
mm det hoppas jag också! Jag skall bestycka om hojen så snart som möjligt eftersom att stiftet blir blött så lätt, den blöddrar på låga varv också så lite för mycket bensin får den allt. :näsblod
// Mayer
 

Fuzzman

superbög
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Haninge
Hoj
Aprilia RS 125 -03
Här verkar ju vara alla apriliors fel tråd så jag passar på, min el är lite lustig den också...

startar gör den alltid, i vått och i torrt (dock inte när batteriet var rätt dött :lol ) MEN...

sade ju att det var probs med blinkers och tempmätare.
Blinkers fick jag igång för kanske en vecka sedan då jag hade skruvat isär handtaget med blinkersgrejen, sen helt plötsligt börjar det jävlas lite då och då när den INTE är igång, så fort den är igång går det alltid utan probs...

sen nu igår så drog jag igång bettan, var tvungen att testköra (+19 i skuggan) så när jag kom tillbaka eter min rutt på ca 200m så tickade tempmätaren sakta men säkert upp 31, 32 etc etc upp till 41 sen drog jag upp den från tomgång till 4.5k varv då tickade den typ 41, 35, cold sen stannade den på cold, fast den gott och väl var 50 grader...

kan det vara den där jävla jorden i blocket som alla snackar om?

någon som haft liknande prob, blir trött, nu funkar blinkers men vem vågar åka utan tempmätare, vill inte köpa nya grejer till motorn pga min kåthet!
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top