Mayer skrev:2095133Hojen startade idag! Någon som kan gissa hur? Inte? Okej då berättar jag väl då...är ni beredda...dumderidummmm :corn Tändstiftet!
Hehe, Det gamla stiftet hade väl fått vatten på sig, sedan under de flera gånger jag tog ut stiftet måste det ha stötts till och minskat i avstånd. Gnistan överlevde inte kompressionen
Så med ett nytt stift idag så spann hon som en elefant!
Hoppas att ni som skrivit som mest (Mr helmut kanske ) inte blir sura för att jag tvekade att köpa ett nytt stift bara för att det gamla inte surade! Jag får helt enkelt se positivt på saken och tänka att jag lärde mig en massa om min hoj...
Så, Tack för alla tipsen!
// Mayer
mm det hoppas jag också! Jag skall bestycka om hojen så snart som möjligt eftersom att stiftet blir blött så lätt, den blöddrar på låga varv också så lite för mycket bensin får den allt.AxlySM skrev:2138438Skall precis göra detsamma! Har exakt samma problem nu som du hade. Grejen var den att hojen startade igår, men så stängde jag av den för att inte störa några grannar. Försökte starta den 1 minut senare lite längre bort, men nej, icke. Så jag testar nytt stift, det gamla såg ut att ha gått rätt blött. Håhå jaja, hoppas det fixar för mig med.
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|