Aj då, avslöjad av sgtpepper som en smygare som bara läser och inte orkar lägga sig i några diskussioner
Delvis för att det är kul att läsa vad en sådan "besserwisser" som herr pepper har att säga i olika saker...
Som sgtpepper nämnde så råkade jag ut för ett stöldförsök i Västertorp förra sommaren.
Hade ställt min Kawasaki KLX utanför mitt sovrumsfönster (bor en trappa upp) på Störtloppsvägen på baksidan av huset (gatan som går genom Västertorps centrum). Vaknade vid 05.30 tiden på morgonen av att en lastbil stod på tomgång utanför fönstret. Tänkte inte så mycket på det då det inte är alltför ovanligt med taxibilar, sopbilar mm åkandes utanför. Hörde dock plötsligt det karakteristiska ljudet av stödet till hojen som slog upp mot ramen. Klev upp ur sängen och gick fram till fönstret där jag såg två jeppar greppandes i varsin ände av hojen för att lyfta upp den på lastbilens flaklyft. Slog upp fönstret och frågade vad dom höll på med varpå dom svarade att hojen stod i vägen och därför skulle dom flytta den. Sa att den står väl inte alls i vägen och fick en ny version där dom kom ifrån kronofogden och skulle hämta hojen. Svarade att det var min hoj och att dom skulle pallra sig iväg vilket dom gjorde också.
Efter att ha "smugit" runt och läst en del inlägg de senaste åren så vet jag att en del här skulle ha:
a) tagit fram sin AK47 ur garderoben och tömt ett magasin i varje tjuv.
b) hoppat ut genom fönstret med sina karatepinnar och smiskat upp dom duktigt.
c) helt enkelt bara hoppat ut genom fönstret och gett dom en omgång.
Som försvar för mitt tämligen defensiva handlande så kan jag bara nämna:
a) jag va nyvaken
b) mitt vapenförråd hemma är tämligen begränsat och utsträcker sig inte till några skjutvapen.
c) dom va två personer i 30-40 års åldern med okänd beväpning och jag stod i fönstret näck och kunde ev drämt ballen i huvudet på dom. Riktigt så pass välhängd är jag dock inte.
För övrigt så hatar jag tjuvar och anser att stupstocken bör återinföras som straff. Då skulle jag gå i kyrkan varje söndag bara för att få loska riktigt ordentligt på sådana as som tänkte sno min hoj.