Hojen stulen imorse i Hägersten...!

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
LocDog skrev:
Eller varför inte fästa en kabel på ramen....sikken kyss fanstygget skulle få då....då han kanske lär sig skilja mellan mitt och ditt efter den upplevelsen... :tummenupp
Hmm, det här börjar nästan låta riktigt roligt nu...kom precis på en härlig idé som innefattar en sån här *Trumvirvel* (krävs förvisso en med hullingar)
Montera vid hastighetsmätaren, modda om "the fire-button" till en kontakt i handtaget eller undersadeln sen blir det en skön :brinnerup stund...MUAHAHAHAHA :hihi

//TS The anti-theft-system
 

gunnar_gt750

GSX-R musei-intendent
Gick med
7 May 2005
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R750 88/90/91
TwinSucker skrev:
Fan, va jobbigt :( JAG HATAR TJUVAR :4skrika

Håller ögon och öron öppna ifall jag ser nåt.

Ska fan modda om låsen på hojen så att det ligger konstant 220 V i... sen kan man bara hoppas att nån kommer och pillar på dom :hihi

Tills du glömmer bort det själv och åker på egen medicin..
Jag minns några för länge sen som tröttnade på att få extraljusen på bilen stulna och monterade rakblad runt muttrarna under stötfångaren. Tjuven skar sig och var magstark nog att anmäla bilägaren för uppsåt till skada. Jag tycks minnas bilägaren fick mer kännbart straff än tjuven som tydligen redan var en väl känd figur i poliskretsar.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Victor skrev:
Ey, inte mitt fel att jag är dum i huvet!
Dessutom sitter den så svårt till så man glömmer den lätt.

Samma på min hoj (blade -00) har glömt den tre gånger i år.
(Har aldrig gjort det innan, sen -93) antar att det är lite alzheimers på ingång...

Urdrag ur läkarrapporten för att ställa diagnosen Alzheimer
Glömmer du din hoj-nyckel i hojen [ ] JA [ ] NEJ
Om jag, antal gånger per säsong? ____


//Fredde
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
ojdå är ju i mina kvarter det där...
orkar dom baxxa upp min gammelgixxer på ett flak så är dom fan värda hojen. :hihi

nu är väll inte min hoj så jääkla stöldbegärlig men jag har försökt söka garage i närort, inte så lätt att få tag i dock! :tomten

Teddy skrev:
Verkligen jättetrist men stöldbegärliga sporthojar ska inte parkeras på gatan, inte ens om de står "utanför köksfönstret fastkedjad med värstinglås i en lykstolpe". Till alla er som parkerar era hojar på gatan: Skaffa garage nu!
 

Lt Jake

Sassa Brassa.....
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Danderyd, Sthlm
Hoj
XS500
Tror inte riktigt på det där med "stöldbegärlighet". Trådarna på SH visar att det är förvånansvärt många pre -00, värda under 50k hojar som blir stulna.
Handlar nog mer om tillgång?

J.
 

Wingo

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2004
Ort
Stockholm-söder om söder
Hoj
Honda X11, Honda XR650
Aj då, avslöjad av sgtpepper som en smygare som bara läser och inte orkar lägga sig i några diskussioner :) Delvis för att det är kul att läsa vad en sådan "besserwisser" som herr pepper har att säga i olika saker...

Som sgtpepper nämnde så råkade jag ut för ett stöldförsök i Västertorp förra sommaren.

Hade ställt min Kawasaki KLX utanför mitt sovrumsfönster (bor en trappa upp) på Störtloppsvägen på baksidan av huset (gatan som går genom Västertorps centrum). Vaknade vid 05.30 tiden på morgonen av att en lastbil stod på tomgång utanför fönstret. Tänkte inte så mycket på det då det inte är alltför ovanligt med taxibilar, sopbilar mm åkandes utanför. Hörde dock plötsligt det karakteristiska ljudet av stödet till hojen som slog upp mot ramen. Klev upp ur sängen och gick fram till fönstret där jag såg två jeppar greppandes i varsin ände av hojen för att lyfta upp den på lastbilens flaklyft. Slog upp fönstret och frågade vad dom höll på med varpå dom svarade att hojen stod i vägen och därför skulle dom flytta den. Sa att den står väl inte alls i vägen och fick en ny version där dom kom ifrån kronofogden och skulle hämta hojen. Svarade att det var min hoj och att dom skulle pallra sig iväg vilket dom gjorde också.

Efter att ha "smugit" runt och läst en del inlägg de senaste åren så vet jag att en del här skulle ha:
a) tagit fram sin AK47 ur garderoben och tömt ett magasin i varje tjuv.
b) hoppat ut genom fönstret med sina karatepinnar och smiskat upp dom duktigt.
c) helt enkelt bara hoppat ut genom fönstret och gett dom en omgång.

Som försvar för mitt tämligen defensiva handlande så kan jag bara nämna:
a) jag va nyvaken
b) mitt vapenförråd hemma är tämligen begränsat och utsträcker sig inte till några skjutvapen.
c) dom va två personer i 30-40 års åldern med okänd beväpning och jag stod i fönstret näck och kunde ev drämt ballen i huvudet på dom. Riktigt så pass välhängd är jag dock inte.

För övrigt så hatar jag tjuvar och anser att stupstocken bör återinföras som straff. Då skulle jag gå i kyrkan varje söndag bara för att få loska riktigt ordentligt på sådana as som tänkte sno min hoj.
 

David_bromma

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki TL1000S
Klippte dom av kedjan?

trodde inte det gick utan att ha vinkelslip...

/ Har också grooov kedja från bromsskivan till stolpe
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Fan va surt...

Blev av med en exakt likadan för några år sedan när jag bodde på Lilla Essingen!
Den dök aldrig mer upp tyvärr.... :(
 

crazy88

FD : NINJA_1
Gick med
9 Jul 2003
Ort
Centralt
Hoj
R1000
Kamikaze kid skrev:
Fan va surt...

Blev av med en exakt likadan för några år sedan när jag bodde på Lilla Essingen!
Den dök aldrig mer upp tyvärr.... :(

Jag har blivit av med 2 st på lilla essingen *kriminell ö det där* :huvet
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top