Hojen Stulen inatt!

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Jahopp.................förbannat, idioter etc etc
Kom upp 0500 för att dricka kaffe o sedan dra till Anderstorp direkt och hela kärran är rensad från prylar..........
Lastade hojen i gårkväll och backade upp kärran mot garaget för att allt skulle stå säkert och drog ett kapell över. Hjälpte inte, allt är väck.....

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Hojen blev stulen mellan midnattt och 0500 inatt i Falkenberg, Tröingeberg och ser ut som på bilden. Mitt namn inlackat i sidan så kan nog räkna med att den blir nedstrippad direkt men vem vet, kan ha tur. Den har även ett MCID så ram och motornummer finns stöldanmält hos svemo så fort de öppnar.
 

Bifogat

  • DSC_2035.jpg
    DSC_2035.jpg
    183.4 KB · Visningar: 331

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Fyfan! Vet hur det känns! kanske inte lönt men jag spanar efter bästa förmåga häromkring i Göteborgstrakten.
 

bordsvatten

GubbaHoj..
Gick med
16 Jul 2007
Ort
varberg
Hoj
såld och/eller kraschad.. BMW 1250 GS Adventure
jag håller koll i varberg......kanske syns häromkring....
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
För jävligt. Hoppas du får upprättelse och att förövarna blir rövkn***ade.:mad:
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Dom måste ha lyft av hojen för släpet var uppbackat mot garaget och kopplat på bilen så det fanns ingen plats att rulla av den och sidorna går ej att ta bort, så måste varit flera personer som lyfte av den och detta precis utanför vårt sovrumsfönster som dessutom stod öppet! Iskalla människor får man ju säga iallafall.

Man blir ju bara så jäva förbannad men samtidigt bara uppgiven, hjälper ju inte o öda energi på det......kan bara hoppas dom hittar den fort, ju längre tid det tar (ett eller 2 dygn) sen e det ju helt kört.....
 

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Så jävla surt!

Man blir bara så matt i pälsen, det är ju själva f-n att sånt ska ske!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag kommer över benny så drar vi bort till falkagård å spanar lite, falkagård är falkenbergs svar på rosengård om ni undrar, mkt stöldgods brukar återfinnas just i det området när polisen har sina "rajder" där.
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Vad sa polisen när du ringde? Letar dom, eller satte dom ett streck till i statistiken?

dom sätte rut en efterlysning o sen går dom vidare till annat typ....inser ju iofs oxå att det kan vara svårt att hitta sånt eftersom det lika gärna kan vara i en annan stad nu......så detta blir väl ett streck i statistiken och jag losar 70,000 eftersom bolagen inte ville försäkra hojen för mig....det gör mig bara så matt......70tusen jävla spänn upp i rök!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
dom sätte rut en efterlysning o sen går dom vidare till annat typ....inser ju iofs oxå att det kan vara svårt att hitta sånt eftersom det lika gärna kan vara i en annan stad nu......så detta blir väl ett streck i statistiken och jag losar 70,000 eftersom bolagen inte ville försäkra hojen för mig....det gör mig bara så matt......70tusen jävla spänn upp i rök!
Näe, fy fan va trist! :( Rätt få kastar 70 000kr omkring sig gång på gång för sin hobbys skull :( Visst, hojen kan bli mulad efter en vurpa också, men det är annan sak! :fakta
Jag må va lite olaglig i trafiken, hade gärna justerat skatten lite om jag hade kunnat, "tjänster och gentjänster" polare emellan ser jag som sunt, och att Kalle 14 snattar en Snickers kan kanske vara en del av uppväxten och revolterandet. Men där drar jag gränsen! Att stjäla göra inbrott i folks hem, stjäla folks intressen och liv, det finns inga straff som kan kompensera för det! Och det som nästan gör mest ont är att snuten inte sätter större vikt på det, bara en sak hit eller dit :mad:
 

Dark_Messenger

Guest
dom sätte rut en efterlysning o sen går dom vidare till annat typ....inser ju iofs oxå att det kan vara svårt att hitta sånt eftersom det lika gärna kan vara i en annan stad nu......så detta blir väl ett streck i statistiken och jag losar 70,000 eftersom bolagen inte ville försäkra hojen för mig....det gör mig bara så matt......70tusen jävla spänn upp i rök!

Om det är någon tröst torskade jag 50k förra säsongen. Fast då fick jag iaf klota skiten själv. :gnissla

På't igen bara!
 

KlimaX

Träsmak?
Gick med
25 Jan 2006
Ort
Osby
Hoj
Z1000 -09
dom sätte rut en efterlysning o sen går dom vidare till annat typ....inser ju iofs oxå att det kan vara svårt att hitta sånt eftersom det lika gärna kan vara i en annan stad nu......så detta blir väl ett streck i statistiken och jag losar 70,000 eftersom bolagen inte ville försäkra hojen för mig....det gör mig bara så matt......70tusen jävla spänn upp i rök!

Är inte riktigt insatt i det här med hemförsäkring men det finns ingen möjlighet att den kan täcka det då den som sagt stod på släp på uppfarten?
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Fy fan vad surt, hoppas den återfinns.:pannkyss

Tänkte på en sak, det låter som om någon av tjuvarna har sett när du lastat, för det är ju knappast sån slump att de gått runt och letat efter saker att stjäla.

Så tänk efter vilka personer du kan ha sett medan du lastade igår.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Tjaa..vad ska man säga...Om du sett den något inflammerade tråden om vad man borde få göra med ertappade tjuvkräk...hade du sett att några skulle rekommendera dig att vända dig till den lokale riksdagsmannen, vi har ju en demokrati. Själv skulle jat rekommendera lite hårdare tag. Riktigt trist det där...men varför hade du inte ekipaget I garaget ???

Vad menar du att försäkringsbolaget inte ville försäkra hojen ? Garageförsärking går väl alla boalag med på...Hur som helst, jävligt trist.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
dom sätte rut en efterlysning o sen går dom vidare till annat typ....inser ju iofs oxå att det kan vara svårt att hitta sånt eftersom det lika gärna kan vara i en annan stad nu......så detta blir väl ett streck i statistiken och jag losar 70,000 eftersom bolagen inte ville försäkra hojen för mig....det gör mig bara så matt......70tusen jävla spänn upp i rök!



FYYYYYYYY FAAAAAANNNNNNNNN va surt... Hoppas hojen hittas och att den är i körbart skick då... Jag håller koll här i Jönköpings trakten åt dig.

Just detta är jag lite fundersam över letar själv banhoj. Men om man köper en föredetta gathoj som är ombyggd och det finns reg nr så kan man ju garage försäkra den va??? :va


///Micke
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top