Hojen Stulen inatt!

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bollnäs
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
Om vi alla var lite mer nogräknade när vi köper "bättre begagnade" grejor
så skulle det ju inte finnas lika stor marknad för dessa mindre nogräknade
att få avsättning för dessa "bättre begagnade grejor.

KentW
 

njelger

Guest
Eftersom den inte brukar stå där är det väl mer ett impuls-jobb i motsats till beställning. Jag hade letat runt lite på "the usual suspects" dvs, områden där saker bara "dyker upp".
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Gsxr 1000 K6
nAkcSkåTT!!!!!!!

Samma sak hände mig i våras och jag hoppas fortfarande att jag ska hitta delar från min hoj och göra ett besök....
 

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Så sjukt trist, Varit där själv.

Kanske en Racing försäkringsfornd som kan startas för folk som har oförsäkrade hojar o kör bana.

Alla som vill vara med för pröjsa t ex 100:- i månaden till ett konto (10pers i fonden = 1000 i månaden osv).
Blir hojen stulen så får man av fonden. Hålls av racefolk för racefolk?

Kan det vara nåt?
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Beklagar verkligen, riktigt tråkigt... Kolla med Dina försäkringar dom hade jag min oreggade racehoj hos, gällde i garaget och i bussen. :tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
nu har jag å bempas åkt falkenberg runt å spanat, vi har även bett vaktmästarna i de olika bostadsområdena att hålla ögonen öppna
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Som jag läste i ett inlägg ovan...

Vad gäller när den blir stulen på ett SLÄP kopplat till bilen??? Går någon annan försäkring in då?

Bara en tanke......
 

skania

skania
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia RSV1000 Mille
Ska försöka hålla koll i Stockholm... Vet inte vad det kan ge men jag lider med dig.
/Johan
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
FYYYYYYYY FAAAAAANNNNNNNNN va surt... Hoppas hojen hittas och att den är i körbart skick då... Jag håller koll här i Jönköpings trakten åt dig.

Just detta är jag lite fundersam över letar själv banhoj. Men om man köper en föredetta gathoj som är ombyggd och det finns reg nr så kan man ju garage försäkra den va??? :va


///Micke

Jag försökte få den försäkrad. Detta är en vanlig svensksåld hoj som bara igentligen är avställd men någon garageförsäkring ville ingen erbjuda. Finns inte hller någon hos SVEMO dom har bara fått avtal för cross och enduro etc men RR hojarna får inte ens svemo in i sina försäkringar.
Någon sa att IF funkade, jag fick dock nej även av dom, vet inte om det bara gäller befintliga kunder eller hur det gäller hos dom.

Men i princip verkar det gälla att har du den avställd och inte vill betala halv/hel försäkring för att bara köra på bana så får man ingen stöldförsäkring heller.

Hojen min stals från ett släp men räknas som ett eget fordon så inga andra försäkringar täcker en sån förlust heller........allt är bara surt o piss.......hade sögit om man krashat den totalt o losat 70 papp den vägen men detta e bara kasst.
 

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Arboga
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Som jag läste i ett inlägg ovan...

Vad gäller när den blir stulen på ett SLÄP kopplat till bilen??? Går någon annan försäkring in då?

Bara en tanke......

Tänkte på precis samma sak. Är det en låst släpvagn, dvs med kåpa osv. Så tror jag det går på bilförsäkringen. Osäker dock.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Uhhh lider med dig. Inge kul att förlora sin kärlek.
Det är tyvärr trist att folk inte kan skilja på ditt o mitt.

Tyvärr så täcker nog inte hemförsäkringen det på något sätt eftersom det är ett fordon, dom brukar vara lite kinkiga.

Hoppas du hittar den igen.
 

m4ng4n

Retar alltid någon!
Gick med
1 Sep 2008
Ort
Skåneland
Hoj
XT 660 X Adventure edition
Trist...
Drabbades av stöld för några år sedan. Hojen återfanns dock inom en vecka hyfsat oskadad.
Att bli av med hojen känns som att bli av med en arm typ.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jag försökte få den försäkrad. Detta är en vanlig svensksåld hoj som bara igentligen är avställd men någon garageförsäkring ville ingen erbjuda. Finns inte hller någon hos SVEMO dom har bara fått avtal för cross och enduro etc men RR hojarna får inte ens svemo in i sina försäkringar.
Någon sa att IF funkade, jag fick dock nej även av dom, vet inte om det bara gäller befintliga kunder eller hur det gäller hos dom.

Men i princip verkar det gälla att har du den avställd och inte vill betala halv/hel försäkring för att bara köra på bana så får man ingen stöldförsäkring heller.

Hojen min stals från ett släp men räknas som ett eget fordon så inga andra försäkringar täcker en sån förlust heller........allt är bara surt o piss.......hade sögit om man krashat den totalt o losat 70 papp den vägen men detta e bara kasst.

Fy fasen va surt. men det låter konstigt att de vägrar ge dig en garage försäkring. Jag menar finns det ett reg nr och du ringer och säger hej jag skulle villja täckna en garageförsäkring så kan de väl inte säga kör du gata eller bana med den???

Eller har de tillgång till något register igenom SVEMO och ser att den bara används till bana eller hur fasen går det till???

Iallfall hoppas du hittar hojen och de som snodde den. Som någon innan nämde va det en kåpad kärra som va kopplad på bilen tror jag det kan gå på bilens försäkring...värt att kolla iallfall...

///Micke
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
nej problemet var att de verkar ha tagit bort garageförsäkringarna helt. Enligt dom ska du ha en helårsförsäkring oavsett avställd eller påställd för att få en stöld/garage försäkring...jag bad alla bolag om en garageförsäkring och förklarade bara att den skulle inte nvändas i gatbruk just nu men det blev nobben.

Har kollat alla mina försäkringar och i detta fallet hjälper det inte, är det ett fordon som stulits måste det fordonet vara försäkrat oavsett var det står. Annat är det med resten på kärran, det ersätts utan knussel.....
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Tyvärr så täcker nog inte hemförsäkringen det på något sätt eftersom det är ett fordon, dom brukar vara lite kinkiga.

Helt riktigt tyvärr. Hemförsäkringen täcker bara "arbetsredskap" som gräsklippare, motorsåg m.m.
Hobby och lekfordon täcks inte av hemförsäkringen. Fick bittert erfara det när en minimoto stals från oss.

Trist så in i hela helv..e Bempas. Håller tummarna för att det ändå blir ett lyckligt slut på den här eländiga historien.

/Nitrous

ps. Värt att notera är att bilens försäkring täcker sånt här hos dom flesta bolag om du är på resa, dvs du få inte vara på hemadressen. På väg till tävling eller dylikt som gör att du är på annan ort och därför transporterar fordonet i en skåpbil t.ex. , om hojen är lastad på släp förändrar saken vet jag dock inte.
 
Last edited:

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Har du dålig försäkring eller ingen alls med tanke på hittelönen?
Jävligt synd att du blev av med den hur som helst...
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Jag har alla mina oreggade hojar försäkrade hos Trygg, inga problem. Det är enbart en delkaskofärsäkring, alltså inte trafik och vagnskada så t ex brand och stöld är täckta. Kostar runt 1000-3000 per hoj beroende på hojens värde.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top