Hojen stulen!

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
Att man inte kan få ha sina saker ifred någon jävla gång!
När jag kom ner till garaget i morse så ser jag att hojen inte är där. Tror inte mina ögon och kollar igen, men ingen hoj. Ställde den igår kväll kl 20.30 och kommer dit idag 07.40. Varför ska detta hända och varför just nu när man vill köra som mest?
Den var låst med styrlås, bromsskivelås fram och kättinglås bak, men vafan hjälper det när dem lyft bort den! :huvet
Nu kommer man vara hojlös i 1-2 månader iallafall innan man förhoppningsvis får en ny, men var ska man ställa den då? :huvet
Och att man monterade ett helt nytt yoshi slipon på den igår gör det ju inte bättre, bara bortkastade pengar. Det som lät så fint när jag testade det igår.
Kan inte folk lära sig att köpa eget och låta bli vad som är mitt.
Faaaaan vad denna dagen suger! :huvet
Gjort alla anmälningar nu så man får se vad som händer.

Här e min försvunna älskling!
Om ni ser den så hör gärna av er.
 

Bifogat

  • DSC00224resize.jpg
    DSC00224resize.jpg
    117.7 KB · Visningar: 320

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
jobbigt läge. skriv upp regnr och montera en öggla i golvet nästa gång så kan de inte lyfta bort hojen.
 

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
jobbigt läge. skriv upp regnr och montera en öggla i golvet nästa gång så kan de inte lyfta bort hojen.

Regnr är KLC 945
Jo det borde man göra men då skruvar dem väl bara av hjulet istället.
Vet inte vad man ska göra, ha den på hemlig adress kanske?
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
vad ska man säga, de är fördjävligt att man inte kan ha nått ifred, men som vanligt, lika bra å köpa nått äldre å inte pimpa till hojjarna så mycket så de blir stöldbegärliga.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Trist som fan!! lider med dig...alla hojägares mardröm.

Det är en av anledningarna till att jag kör en gammelblade, inte många som gör sig besväret att sno en 12 år gammal hoj...

Hoppas det löser sig smidigt med försäkringsbolaget!
 

simpen

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2005
Ort
jönköping
Hoj
gsxr 1000 k5
Regnr är KLC 945
Jo det borde man göra men då skruvar dem väl bara av hjulet istället.
Vet inte vad man ska göra, ha den på hemlig adress kanske?

vill dem ta den så gör dem helt enkelt det, jag hade min inlåst på en annan address än den jag bor på, styrlås, skivbromslås, och kätting... och dem lyckades köra iväg med den! :mad:
 

Zugglupapp

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Fireblade 08!
Jag lever efter samma villfarelse :rolleyes: Fast polarn fick sin gamla å minst sagt sunkiga cb400 snodd för några år sen :huvet

Som sagt så e det väl så att vill dem ta den så gör dem det hur den än är låst.
Hur kul är det att tänka att jag måste köpa en äldre för att den inte ska bli stulen, man ska väl kunna köpa sig vilken hoj man vill utan att någon ska pilla på den.
Jävla tjuvar. Får hitta på nåt superlarm!!!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Det är en av anledningarna till att jag kör en gammelblade, inte många som gör sig besväret att sno en 12 år gammal hoj...

Ålder är definitivt ingen garanti, nån försökte sno min då 11 år gamla sunk-gixxer förra året.

Men visst, det är en annan typ av stöld, snarare kids som vill dra en joyride och dom skyddar tillräckligt många krångliga lås mot.

En 08a luktar beställningsjobb och har dom väl hittat den och bestämt sig får du nog dumpa den i Fort Knox om du vill ha kvar den. :huvet
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Surt:mad: Vet hur det känns. På min hoj verkar det stå "Gratis reservdelar, lagret fylls på efterhand"
Skiter fullständigt i att låsa den numera förutom styrlåset. Har visserligen ett lås frå Jula ( 69 kr) Men då klippte de sönder bromsskivan istället.
Det som faktiskt verkar hjälpa lite är att alltid ha på kapellet
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Som sagt så e det väl så att vill dem ta den så gör dem det hur den än är låst.
Hur kul är det att tänka att jag måste köpa en äldre för att den inte ska bli stulen, man ska väl kunna köpa sig vilken hoj man vill utan att någon ska pilla på den.
Jävla tjuvar. Får hitta på nåt superlarm!!!

sant så sant. man "ska" kunna, men nu är inte verkligheten sådan.

Surt:mad: Vet hur det känns. På min hoj verkar det stå "Gratis reservdelar, lagret fylls på efterhand"
Skiter fullständigt i att låsa den numera förutom styrlåset. Har visserligen ett lås frå Jula ( 69 kr) Men då klippte de sönder bromsskivan istället.
Det som faktiskt verkar hjälpa lite är att alltid ha på kapellet

jag kör med bygel lås, som jag trär igenom båda skivorna å en eker, hitils verkar de avskräckande när cykeln stått dumt till.
 
Last edited:

lc2r

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n
Vad gör de med de stulna hojarna? Körs de utomlands eller använder de bara motorn till tävlingshojar?
 

_teSSan_

Guest
Regnr är KLC 945
Jo det borde man göra men då skruvar dem väl bara av hjulet istället.
Vet inte vad man ska göra, ha den på hemlig adress kanske?

Lås fast den i öglan runt ramen, inte i hjulet. Kan ju hjälpa.

Lider med dig.. :(
 

Rajje

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2006
Ort
Växjö
Hoj
Inget kort ännu=(
Fyfan! Blir lika förbannad varje gång man läser en sånhär tråd :mad:
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Det härligaste vore att komma på dem, Slänga in dem i bagaget på bilen, köra iväg till en enslig plats där det är 2 mil till närmsta människa, sno mobiltelefonerna, ta fram hammarn och krossa knäskålarna. Sen får de ta sig hem bäst de vill...

Men man får inte glömma att dra KJetTInG i TAkcEt!!11 på deras bilar, hus, hundkojor, hamsterburar och allt annat som kan vara värdefullt för dem! När man är klar med detta avslutar man med att dränka deras guldfiskar!

HAtTa CHUUvvarrNA!!11
 

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Syd
Hoj
R1 07'
Fy fan va irriterande!!! Beklagar förlusten, hoppas du får en ny snart oh hoppas den som har tagit den krockar med en stridsvagn eller något liknande mysigt fordon.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top