hojen värd sin vikt i guld

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
THX.
KONVERTERADE OCH LITE HANDARBETE MED SVETSEN,, SATTE DÄMPNINGEN 25 CM IN I GRENNRÖRET = MER GLASULL = MER DÄMPNING. BLEV RIKTIGT BRA.
EN HUVUD-VÄNDARE NÄR MAN KOMMER,, HAHA.
:yoparty

JO,, EN MASSA SKAMBUD FÅR MAN PÅ 50T. LITE LÅGT KAN MAN SÄGA.

Respekt! Är grymt coolt med grejer som ingen annan har!:tummenupp

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
Men vad är det som är så svårt med att sälja en hoj?
Jag har sålt 3 hojar i år (min, morsans, brorsans) och det har blivit affär inom tre dagar i samtliga fall.
Först spanar jag in priserna på blocket, sen lägger jag mig lägst, och vips ringer folk från hela Sverige och vill att jag håller hojen till dom kommer.
Jag skulle aldrig ORKA jobba med en försäljning i månader för några tusenlappar extra.

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag undrar om det inte är bättre att som på 80-talet, ha kvar cykeln lite längre. Sköta om den, fila på den samt och lära känna den teknsikt och körmässigt. Och handa däck, olja och bensin för pengarna istället. :näsblod

/J

Håller med dig, har haft min Blade sen -02! Var för övrigt min uppkörningshoj, och det är således min enda hoj. Men jag trivs bra på den och så finns det ju heller INGEN hoj som ens liknar min efter lite modifikationer :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag skulle aldrig ORKA jobba med en försäljning i månader för några tusenlappar extra.
Funkar inte så. Först får du jobba i månader med att försöka få några tusenlappar extra. Sen gnäller du här om att marknaden är död. SEN sänker du priset till vad köparna är beredda att betala och får sålt :D

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
var har du varit ja sålde min 05 zx10r.. 700 mil... grymt skick med laddare o kapell för 73k.... det är ett under pris men det är också höst..och att ha hojen ståendes över vintern till våren hade kostat mej en hel del till.. markanden i sverige är dock på väg att dö ut...

köpte den för 90k...

morphine

what the fouko
Gick med
23 Sep 2007
Hoj
R1 -07
mikael n:
Det är dessutom sjukt jobbigt för oss stackars köpare som måste jobba i månader för att få en hoj till vettigt pris! :)

Bingo: hehe, ja det verkar vara som du säger. Och i slutändan så måste priset ändå ned till köparnas pris för att det ska bli någon försäljning. Precis som du sa! :)

goba: om det är mig du frågar var jag varit så är det ju R1:a jag är ute efter och inte zx10r. Annars så sålde du säkert din Kawa till ett bra pris. Men å andra sidan så kan man ju inte som säljare gnälla över att man fick en dålig deal. Har man inte råd att sälja till det pris som är bjudet så säljer man inte.
Dessutom är det som du skrev; att ha hojen ståendes och samla damm över vintern kostar en massa pengar det med!

Last edited:

njelger

Guest
Visst, det är ju samma med att ha skydd kontra det stora antalet olyckor på hoj...

Man jag brukar vända på det. Tack vare att jag har kvar mina cyklar länge, så kan jag ha bättre samvete vid tanken på vilka summor jag lägger ned i material på min hoj under vintersäsongens projekt. Det vore ekonomiskt vansinne att i dagsläget sälja min hoj under 200 000:-. Men det är ju akademisk, för den ska inte säljas inom överskådlig framtid om jag får vara frisk. Jag kör upp de investerade pengarna själv, likt avskrivning.

Sen har ju saker man gjort själv ett värde som inte kan värderas i pengar, tycker jag.

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
www.mc-emanuel.se tar hem hojar från tyskland. Han lägger på runt 10 000 för att ta hem dem. Jag tog själv hem genom honom. Fick en hoj som vart påkostad till runt 15 000+, racekittade gafflar, mycket kolfiber, div trimm osv. Och jag fick ändå hojen under marknadspris i Sverige. Leta upp en hoj på www.mobile.de som ni gillar, snacka sedan med Christian på MC-emanuel som åker ner till tyslland hela tiden och hämtar upp hojar.

Ingen reklam, tycker bara snubben gör ett grymt jobb och sliter hårt.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Sen har ju saker man gjort själv ett värde som inte kan värderas i pengar, tycker jag.

Jo precis, så tycker även jag. Dessutom tycker jag att man kör på ett annat sätt med sådana fordon. Jag tror att olyckorna skulle minska ngt om man fick fler hojåkare att ta del även av den tekniska kreativa dimensionen av motorcykleriet. Som bonus har man ju då dessutom en hobby som omfattar vinterhalvåret. Att mot andra hojar tex köra rakan på stunt&streetkvällarna på ngt man byggt själv är ju en hel dimension rikare än att bara elda ur sin nyköpta original sommarhoj.

/j

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
ligg på telefonen och bjud och deala med alla som har intressanta bågar och ställ dem emot varandra, simple as that. så fick jag bra deal på min nya. Men ja full servicebok + vettigt inkörd måste den ju vara. Sen är det ju surt att gå på storservice + byta däck för x tusenlappar direkt med ny MC så det spelar ju in. Deala deala deala.

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Utbud och efterfrågan... Utbud och efterfrågan. Endless story.

THX.
KONVERTERADE OCH LITE HANDARBETE MED SVETSEN,, SATTE DÄMPNINGEN 25 CM IN I GRENNRÖRET = MER GLASULL = MER DÄMPNING. BLEV RIKTIGT BRA.
EN HUVUD-VÄNDARE NÄR MAN KOMMER,, HAHA.
:yoparty

JO,, EN MASSA SKAMBUD FÅR MAN PÅ 50T. LITE LÅGT KAN MAN SÄGA.

Är du sponsrad av Capslock eller?

njelger

Guest
jora det handlar om vad som är mer ekonomsikt, att behålla eller sälja å köpa nytt... själv tycker jag att behåll är mer ekonomiskt..

ja, det är det. Vad jag menade var att med hoj är det så mycket annat som spelar in än ren ekonomi. Lite annorlunda än en V70 till en barnfamilj.

Nicotin

Guest
alla har väl sin smärtgräns..

Och det finns gott om drömmare, sist jag kollade på blocket skulle ngn sälja sin Skramlaha R1 för dryga 80k..en -04 helt org..

Bara det att strax under honom i listan fanns 2 st -06 R1 båda med slipon,pc osv..för 81 resp 83...:D

finns massor av drömmare som tror att om dom köpt ett slipon för 11k så ska dom få ut 9k för det en säsong senare..

Verkligheten e en annan så här på hösten..newsflash !!!
Du får nästan nada för ditt slipon,pc bänkning..

ngr kronor extra men inte drömpriser...

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Fast det är just när det kommer till extrautrustning folk övervärderar som mest. Miniblinkers, tonade kåpglas, ett slipon och lite kolfiberprylar och vips vill säljaren ha 10kkr mer för cykeln då tillbehören faktiskt kostade 15kkr...

Det är därför smarta gossar säljer extradelar separat. :tummenupp

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Hoj
1000r k7
Ursäkta, men har sedan början av sommaren fram tills nu letat hoj men inte "hittat den rätta" pga de höga priserna?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Ähh, vad gnäller du om, jag sålde min zx10:a -04 för 50 loppor. Hade du vart snabb nog hade du kunnat göra ett kap ;).

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Hoj
R1 -05
Jag prutar rejält men hövligt genom att tala om att den verkar fin men att min ekonomi sätter en gräns på xx 000:-.

Har inget emot att man prutar på det jag säljer. Det är trots allt till slut säljaren som avgör om det blir en deal. Varje affär som görs har 2 relativt "nöjda" personer. Annars blir det ingen affär.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...