Hojkörning i Sthlm, Spam tillåtet... :-O

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag förmodar att ingen är ledig så här mitt på en torsdag i slutet av september?? Men skulle nån vara det och vill hänga på ut en sväng idag på dagen så vore det kul med lite sällskap :tummenupp

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
Det beror på vilken tid vi pratar om...jag kanske kan komma iväg från jobbet vid 14-rycket så jag kan va inne i stan vid typ 14.30 isf.
Det är ju riktigt nice väder :cool: .

FAAANNNN OXå...är tvungen att hålla möte på jobbet vid 15.00 :huvet :mad: :huvet GAAHH #&#/()#=)#)&#&%¤&#()

Då kan jag ta en sväng efter jobbet sen bli det fotboll ikväll på Råsunda.

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kör gärna en sväng vid 14-rycket.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Jag måste vara vid AVA kl 15.30 och köra hem ZX12:an som har varit på renovering efter kraschen , så just vid den tiden kan jag inte. Men efter 16.30 ska vi nog ut och köra jag och gubben, han vill nog prova sina nya 200 hk :D

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
fazerfun skrev:
Tjenare....vi åkte från Brostugan till Donken en ovanligt lugn onsdag i somras....silver Fazer med kolfiberpipor.

Så du har köpt en sprillans?? Vad ska du ha för din -97
Kommer ihåg dig!
Japp, ny hoj!
Priset står i annonsen som är länkad i min signatur ju!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Warburton skrev:
Kommer ihåg dig!
Japp, ny hoj!
Priset står i annonsen som är länkad i min signatur ju!

Mhm...såg det...sorry. Är faktiskt lite sugen på en Monster men har haft svårt att bli av med min. 60´ är det bästa bud jag fått...innebär en värdeminskning på 20 000...på 160 mil!!! Surt...

Varför en SS? Ska du toura :hihi ???

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
CBR 600 -87
!

Lördag (2/10) är sista dagen i år som det är över 10 grader och sol (såg det i kaffesumpen i morse) så då borde vi väl passa på och dra ihop ett gäng och göra en rejäl lördagskörning.

Eller ska ni sitta hemma och vänta på :tomten :kocko

:hördu På lördag ska det åkas!!

:tummenupp

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
fazerfun skrev:
Mhm...såg det...sorry. Är faktiskt lite sugen på en Monster men har haft svårt att bli av med min. 60´ är det bästa bud jag fått...innebär en värdeminskning på 20 000...på 160 mil!!! Surt...

Varför en SS? Ska du toura :hihi ???
Tja, så är det när man köper en splitter ny hoj - det är ren och skär kapitalförstöring. Men 60k är väl bra? Då har du ju råd att köpa mitt Monster!

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10R Grön
Tänkte ta mig ut på en liten snabbrunda på norrsidan. Nån som vill me?
Kollar upp MCD i Uppl-Väsby kl. 11.00.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Warburton skrev:
Tja, så är det när man köper en splitter ny hoj - det är ren och skär kapitalförstöring. Men 60k är väl bra? Då har du ju råd att köpa mitt Monster!

Joo, så är det ju...mja, jag tycker det är lite lågt. Kommer att vänta till våren tror jag...i synnerhet sedan jag klotade i söndags. Drog på liite för mkt i regn ur en rondell, förmodligen på en oljefläck..... :mad: det blev snyggt gnistregn kan jag meddela. Hojen klarade sig ok..inga större skador. Kunde ju har varit värre...kunde ju ha haft kåpor.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
fazerfun skrev:
Joo, så är det ju...mja, jag tycker det är lite lågt. Kommer att vänta till våren tror jag...i synnerhet sedan jag klotade i söndags. Drog på liite för mkt i regn ur en rondell, förmodligen på en oljefläck..... :mad: det blev snyggt gnistregn kan jag meddela. Hojen klarade sig ok..inga större skador. Kunde ju har varit värre...kunde ju ha haft kåpor.

Det va inte kul att höra...
Vart åkte ni sen? Jag och två till åkte på några riktigt små kringel krok vägar norr om stan i krokarna av Skeppstuna.

//TwinSucker

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
fazerfun skrev:
Hoppsan! Beklagar! Bra att det gick förhållandevis bra iaf. Inga personskador antar jag?

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Har nu kommit fram till att hojsäsongen 2004 är avklarad/avslutad för mig och ställt in hojen för i år. (ja, ja, man kan säkert köra en å annan runda till om man verkligen vill... :rolleyes: ) Efter runt 1.200 mil "dags/kvälls-turer" den här säsongen med SH och Rapido, samt ett par hundra mil andra resor, så känner jag mig ganska "mätt" på hojåka och kommer luta mig tillbaka och se väldigt nöjd ut.. :)

Blev en (för mig) SH-avslutningsrunda i lördags och kan nu konstatera, JAAA, fick behålla KK även i år, och på ngt beynnerligt sätt så höll jag mig ännu en gång på hjulen en hel sommar :va, trots en del spännande upplevelser, framförallt på lösgrus... :mad:

Förra säsongen var en "katastrof" vad det gäller olyckor på rundor där jag körde i täten, både med SH och Rapido, tappade till sist räkningen, men i år ser det bra ut, cirka 1.000 mil i täten för Rapidosar slutade med en hoj i diket, utan större skador, och 200 mil i täten för SH-folk slutade tyvärr med en ganska rejäl olycka, totalkvaddad hoj, sjukhusresa, men inga bestående men, illa nog, samt en olycka med lite plastskador. Känns som om "taktiken" att dra ner på tempot några snäpp vid stora gruppkörningar fungerat hyfast.

Men framförallt har det varit kul vara ute på vägarna med både gamla och nya bekanta från forumet, och hoppas vi syns på vägarna igen nästa år/säsong!

/B

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Warburton skrev:
Hoppsan! Beklagar! Bra att det gick förhållandevis bra iaf. Inga personskador antar jag?

Nä, en stukad tumme, det var allt. Ska lämna in hojen i nästa vecka så den är som ny till våren. Ev. blir det någon kort sväng till, man vet aldrig....

arrto

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM DUKE 2
någon som är sugen på en tur imorgon om vädret tillåter?
kan själv inte så många bra vägar i norrort men om nån är sugen och hittar hakar jag lätt på en timmme eller två

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
arrto skrev:
någon som är sugen på en tur imorgon om vädret tillåter?
kan själv inte så många bra vägar i norrort men om nån är sugen och hittar hakar jag lätt på en timmme eller två

Vädret är KANON! Jag hänger jättegärna med, men jag är färsking så nån annan ska nog leda..

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
benkar skrev:
Har nu kommit fram till att hojsäsongen 2004 är avklarad/avslutad för mig och ställt in hojen för i år. (ja, ja, man kan säkert köra en å annan runda till om man verkligen vill... :rolleyes: ) Efter runt 1.200 mil "dags/kvälls-turer" den här säsongen med SH och Rapido, samt ett par hundra mil andra resor, så känner jag mig ganska "mätt" på hojåka och kommer luta mig tillbaka och se väldigt nöjd ut.. :)

Blev en (för mig) SH-avslutningsrunda i lördags och kan nu konstatera, JAAA, fick behålla KK även i år, och på ngt beynnerligt sätt så höll jag mig ännu en gång på hjulen en hel sommar :va, trots en del spännande upplevelser, framförallt på lösgrus... :mad:

Förra säsongen var en "katastrof" vad det gäller olyckor på rundor där jag körde i täten, både med SH och Rapido, tappade till sist räkningen, men i år ser det bra ut, cirka 1.000 mil i täten för Rapidosar slutade med en hoj i diket, utan större skador, och 200 mil i täten för SH-folk slutade tyvärr med en ganska rejäl olycka, totalkvaddad hoj, sjukhusresa, men inga bestående men, illa nog, samt en olycka med lite plastskador. Känns som om "taktiken" att dra ner på tempot några snäpp vid stora gruppkörningar fungerat hyfast.

Men framförallt har det varit kul vara ute på vägarna med både gamla och nya bekanta från forumet, och hoppas vi syns på vägarna igen nästa år/säsong!

/B
Tack för i år, Benkar!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag