Hojlös

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Alla ska vi dö förr eller senare på ett eller annat sätt.

Jag tycker fördelarna med MC väger betydligt tyngre än nackdelarna. Säljer du hojen för att leva längre så hörde du inte hemma på hoj från början. Hoj köper man för att leva bättre.

längst ner fick man verkligen sig en tankeställare

Att det är livsfarligt att köra i väldigt höga hastigheter med bara ett extra skinn och en plastkruka som skydd?

Vill inte vara nedlåtande men vad trodde du? :va

Last edited:

raveper

Mc Förare
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
Hojlös
Jag tycker fördelarna med MC väger betydligt tyngre än nackdelarna. Säljer du hojen för att leva längre så hörde du inte hemma på hoj från början. Hoj köper man för att leva bättre.

Ja men min dotter kanske vill ha sin pappa i livet så länge som möjligt.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ja men min dotter kanske vill ha sin pappa i livet så länge som möjligt.

Det förstår jag.

Risken finns ju att nästa tur på MC vi tar blir den sista, men samtidigt, avstår man kan man ju lika gärna bara sitta inne och göra ingenting. Risker finns överallt men dom går att förebygga. Kör du ansvarsfullt och med bra marginaler så klarar du dig med största sannolikhet livet ut. Kör du på gränsen och utan hänsyn så klarar du dig garanterat inte oskadd livet ut. :)

Kanske jag är dum i huvudet eller avtrubbad men efter att ha varit med om både arbetsplatsolyckor och bilolyckor som skulle kunna ha haft dödlig utgång men jag skulle inte kunna fungera som en människa om jag lät "tänk om" styra allt jag gjorde. Dagen efter dan på jobbet då jag och arbetskamraten kunde ha förgåtts så var det bara snällt åka och jobba vid samma maskin. :näsblod

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det förstår jag.

Risken finns ju att nästa tur på MC vi tar blir den sista, men samtidigt, avstår man kan man ju lika gärna bara sitta inne och göra ingenting. Risker finns överallt men dom går att förebygga. Kör du ansvarsfullt och med bra marginaler så klarar du dig med största sannolikhet livet ut. Kör du på gränsen och utan hänsyn så klarar du dig garanterat inte oskadd livet ut. :)

Kanske jag är dum i huvudet eller avtrubbad men efter att ha varit med om både arbetsplatsolyckor och bilolyckor som skulle kunna ha haft dödlig utgång men jag skulle inte kunna fungera som en människa om jag lät "tänk om" styra allt jag gjorde. Dagen efter dan på jobbet då jag och arbetskamraten kunde ha förgåtts så var det bara snällt åka och jobba vid samma maskin. :näsblod

Är oturen framme kan man bryta tummarna i röven.
Kontentan av tråden:
[YOUTUBE-ID]UuLhDH3mjwM[/YOUTUBE-ID]

sebson

sukka frälst & KåTpåM
Gick med
26 Jan 2007
Hoj
Xr650R motard. gixxer k2
man får en annan syn på livet nu.
en bild säger mer än 1000 ord.

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Shit, läste nyss om en familj som brann inne i sin villa, bäst å sälja huset!

• Gilla
Reaktioner: N/A

zolander

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2006
Hoj
K5
Fyfan vilka obehagliga bilder....jag tänker då aldrig mer sätta mig på hojen utan att ta på mig all utsrustning...(hjälper iaf mot skrubbsåren man såg på vissa bilder)

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
Shit, läste nyss om en familj som brann inne i sin villa, bäst å sälja huset!

... Eller köpa en brandvarnare. Samma sak säger bilderna mig; inte att jag ska sälja hojen, snarare att jag ska dra på stället trots att "jag bara ska..."

Ankie.W

Gotland Ring nästa! :-D
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSR 600 K6
Fy fan va äcklig! Men...
...vi är vuxna människor och gör våra egna val. Val vi får stå för. Sen om det handlar om hojåkning, fallskärmshoppning eller kanske bergsklättring, de spelar nog ingen roll.
Ska man börja fundera i dessa banor, ja då är livet jäkligt farligt å leva.
Däremot tror jag man ska välja sina tillfällen att bomba, använda all skyddsutrustning som man kan, bra däck osv. Så man förebygger på de sätt man kan.
Barn...jo jag är också 2 barns mamma...men vi slutade inte åka hoj för de...däremot åkte vi aldrig på samma hoj...för om nåt hände så skulle barnen åtminstone ha en förälder kvar. Och ja, vi lever båda två. Trots att vi åkt hoj i över 20 år.
Som sagt, vi har bara ett liv och de måste vi leva här och nu...för sen är det försent! Och hur vi lever vårt liv är helt upp till var och en!

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
... Eller köpa en brandvarnare. Samma sak säger bilderna mig; inte att jag ska sälja hojen, snarare att jag ska dra på stället trots att "jag bara ska..."

jag var ironisk... bor i trävilla, har sammanlagt 6 brandvarnare på 120 m2, 3 brandsläckare och två brandfiltar...

min hoj gör väl 280-290 ca, men det betyder ju inte att man måste köra så fort i shorts och t-shirt..

Last edited:

HarryH

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
nishiki pro sld
Tycker alla ska ha kollat på den sidan innan man skaffar hoj.. Kom ihåg det är farligt och leva man kan dö. Statistiken är faktiskt förbättrad i år i antal döda i mc olyckor

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Denna sida har varit uppe förr och ja väldigt osmakliga bilder som jag precis förträngt igen som har ingen tanke på att läsa den länken igen men varför sluta köra hoj? Jag har oxå familj men att sluta köra hoj har aldrig fallit mig in. Jag har krockat illa och varit nära döden, i respirator och brutit de mesta i kroppen, det man lär sig tar man med sig. Personligen kör jag inte mer landsväg utan bara bana och min tanke är väl att styra in min son i samma banor tidigt, kanske man har sån tur att han inte har suget att bomba på gatorna utan han kör med mig landet runt på alla bandagar på sommaren. Hoppas kan man alltid, men sluta köra hoj? Nej.

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Bygger Trike
Men gud, Allt hänger på föraren förmåga att framföra fordonen på rätt sätt.
I typ 90 procent av fallen på den sidan så var förarna i stort sätt nakna när dom framförde fordonet. Många kunde ha levt idag om dom hade hållit hastigheten. Jag som förare är alltid misstänksam
mot andra bilförare, Ser han mig verkligen, Har bromsberedskap, Går ner till laglig hastighet i korsningar,utfarter kurvor m.m.
Har man bara som förare lite hjärna så kan man leva ett underbart liv ihop med sina barn och barnbarn.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln