Hojlös

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Undrar just hur många som tänker "Det händer inte mig. Jag vet hur "bra" jag kör"...?

Klart att det finns risker. Men går man över ett övergångsställe, riskerar man även där livet. det gäller ju att göra riskerna betydligt mindre. Varför chansa om ens eget - och andras liv?

Så jag förstår inte varför man ska fokusera enbart på bilderna på sidan och inte tänka på VAD som står i texten - även om det inte är svensk statistik?
 

Aarstadt

Eternal rookie
Gick med
15 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
1990 Kawasaki GPZ900R
Fick en liknande tankeställare idag när jag skulle på ett jobbmöte. Kliver in till mötet iförd MC-jacka och med hjälmen i näven. Visar det sig att killen jag skulle träffa var jävligt illa handikappad efter en MC-olycka för ca 10 år sedan.

Det kändes fan som om jag klivit in i en synagoga med SS-uniform. Men jag snackade lite med honom och det var ju lugnt. Det var väl snarast mina fördomar som gjorde att det kändes obehagligt. Körde lite lugnare därifrån än vad jag brukar, kan jag tillägga....
 

[Mulle]

Känner mig yngre än vad jag är ;-)
Gick med
20 Oct 2004
Ort
Småland, Kalmar län, Oskarshamn
Hoj
Bygger Trike
Undrar just hur många som tänker "Det händer inte mig. Jag vet hur "bra" jag kör"...?

Klart att det finns risker. Men går man över ett övergångsställe, riskerar man även där livet. det gäller ju att göra riskerna betydligt mindre. Varför chansa om ens eget - och andras liv?

Så jag förstår inte varför man ska fokusera enbart på bilderna på sidan och inte tänka på VAD som står i texten - även om det inte är svensk statistik?

Varför skulle man riskera livet i ett övergångsställe.
Jag skapar en ögonkontakt med föraren han kanske nickar till och saktar in,
Men först då han saktat in och nära på har kryp fart går jag.
Må hända att gående har företräde, Men alla tycks tro att det bara är att
kliva ut om så föraren kör i 50 eller va nu farten är begränsad till på vägen
och är nära på framme vid övergångställen.
Är folk inte mer rädda om livet än att inte ens kolla över axeln innan dom
korsar övergångstället utan ta för givet att bilen ska stanna så kan dom
gått skylla sig själv.
Dom likson kastar sig ut i övergångsstället utan att visa att dom från första
början visat sig intresserade av att gå över typ.
 
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Umeå
Hoj
Triumph Street Triple R 2012 - Touch Of Klistermärke Edition
Det verkar som att många här verkar tro att man överlever vad som helst bara man har ett 1,4mm extra skinnlager på sig. Det fanns ju massor av artiklar på den där sidan där mc-föraren inte var den som vållade olyckan och många döda hade också skinnställ.

Jag sitter någon timme per dag på olika forum på internet (tragiskt, jag vet), det är musik-, gitarr-,foto-, bil- och MC-forum. Om någon är sjuk i cancer eller har en morsa som drunknat t.ex. så är det hemska nyheter och halva forumet sluter upp och är förskräckta över det som hänt. På MC-forum så finns det minneslundar som sidvis är fyllda med forummedlemmar som dött i MC-olyckor.

Sporthoj.com har 89 trådar i sin minneslund sedan 2006-05, alltså på mindre än 3½ år!!!
 

Angelfire

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Växjö
Hoj
nästa sommar
det bästa är att köra som en pussy. Man får välja att burna på bana, ute i trafiken är det gott omdöme som gäller. Men den sista bilden där med huvudet och hjärtat och lungorna som var utspridda över gatan den har etsat sig fast i näthinnan, fy fan för den bilden. Är nog bra egentligen när man tänker efter, att man sett sådant också. Så man inte tror att man är gud.

Bättre o se det innan något sådant händer.... usch....:gnissla
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top