Hojombyggnationer under vintern?

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Jag tyckte väl att jag inte sett färddatorn innan när jag kollade på hojen igår...och att du hade kört i hiskeliga 98km/h :lol

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
cbjorkman skrev:
Jag tyckte väl att jag inte sett färddatorn innan när jag kollade på hojen igår...och att du hade kört i hiskeliga 98km/h :lol

Jepp hehehehe 98km/h är toppnoteringen hittils, hoppas inom snar framtid komma över den magiska 100km/h gränsen. :D

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Det är bara att tankpressa så ska du väl få upp klumpen i fart.... :arsele

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Blundar för problemen och ser istället på möjligheterna....

Problemet borta...

10000 fattigare,..... & en motor rikare :)

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Ja, nu har projekt vinter startat. Inte bara för mig utan nu skruvas det rejält på klubben.

För min del handlar det om att få igång TLs:en och en minde översyn på Blackbirden(ventilkoll, bromsbelägg m.m)

Det slog mig idag, jag har en j-la massa delar till TLs. Vete fan hur många kopplingar jag har...4 st på klubben plus en i Pite. Nån som behöver lameller? :3freak

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Tom jag har ju kommit igång med lite vinterprojekt. Förutom nån service på ktm:en och en del lagning av skador efter vurpor :D Har jag faktiskt börjat putsa lite på Tl:en. Har suttit en timme i garaget nu med en öl och en putstrasa... blir väl att plocka av kåpor och fälgar och göra rent överallt och sen sätta ihop och åka :tummenupp

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Mell skrev:
Ja, nu har projekt vinter startat. Inte bara för mig utan nu skruvas det rejält på klubben.

För min del handlar det om att få igång TLs:en och en minde översyn på Blackbirden(ventilkoll, bromsbelägg m.m)

Det slog mig idag, jag har en j-la massa delar till TLs. Vete fan hur många kopplingar jag har...4 st på klubben plus en i Pite. Nån som behöver lameller? :3freak
Jag kan nog snart behöva en uppsättning lameller!!

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Ante_m och jag har kommit igång med översynen av 750:n. Det visade sig mycket riktigt att det var kamkedjesträckaren som var kass så en ny sån är beställd.

Lite annat småfix blir det men sen är den svarta klar för nya låga varvtider igen :D

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Själv har man i alla fall lyckats ladda batteriet. :Bugar på mig själv

Suzukiman

Love racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen hoj föt tillfället
cbjorkman skrev:
Ante_m och jag har kommit igång med översynen av 750:n. Det visade sig mycket riktigt att det var kamkedjesträckaren som var kass så en ny sån är beställd.

Lite annat småfix blir det men sen är den svarta klar för nya låga varvtider igen :D

Du måste ha en mer posetiv attetityd, du menar väl egentilgen "lägre varvtider". Låga varvtider tolkar jag som att du inte har tänkt åka ett dugg snabbare än i fjol :7peta :lol :lol

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Här är rovan som ska in i TL:en. 2400 mil har den på mätaren, vilket är mindre än hälften mot va orginalmotorn gått. Ett nytt topplock på den så ska den fungera, hoppas jag.
På Hondan blir det bara byta lite slitdelar och vätskor + ventiljustering/kontroll. Nu känns det som det börjar dra ihop sig mot sommar. :)

Bifogat

• motor.JPG
    motor.JPG
    56.5 KB · Visningar: 79

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Så ja, nu börjar det röra på sig lite! Jag har lite pyssel på gång. Precis fått hem stålomspunna bromsslangar som jag köpte via Ebay. 59 dollar + 10 i frakt Klart överkomligt.
Sedan har jag fått tag på 6-kolvsok från en Gsxr 750 -99 och nya bromsklossar från Galfer.
Den som bromsar sist den vinner :tungan

Provmontering av oken i julas
MCmek-029.jpg

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
vårmek..

Nu får man sota för att man varit lat under vintern..

Det blir nerplockning av bägge motorerna antagligen för att säkerställa missljudet i min motor som sitter i just nu. :(

Så antagligen så får man väll bosätta sig på klubben ett antal dagar framöver.. Man kanske måste bli sjukskriven lite så man får mer tid till att meka.... :tungan

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Grusbuse skrev:
Nu får man sota för att man varit lat under vintern..

Det blir nerplockning av bägge motorerna antagligen för att säkerställa missljudet i min motor som sitter i just nu. :(
Jag som trodde att det redan var säkerställt att du har missljud!!
:arsele

Mell

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Men han vill ju vara säker på att det ska va missljud....
Och det blir det med största sannolikhet när han är klar. :D

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
jaha.. då va första isärplockningen av motor 2 till firebladen klar..
med ett vevstakslagerras som resultat... :(

Så nu blir det att kolla upp va det skall gå på att fixa det hela..

Är det någon som har en vevstake till en fireblade liggandes så är det bara att höra av sig :tummenupp

Nu får man väll bestämma sig om man skall ta och plocka isär motor nummer 1 också och se om det är samma bekymmer med den också.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Grusbuse skrev:
jaha.. då va första isärplockningen av motor 2 till firebladen klar..
med ett vevstakslagerras som resultat... :(

Så nu blir det att kolla upp va det skall gå på att fixa det hela..

Är det någon som har en vevstake till en fireblade liggandes så är det bara att höra av sig :tummenupp

Nu får man väll bestämma sig om man skall ta och plocka isär motor nummer 1 också och se om det är samma bekymmer med den också.
Jag hoppas att du får till det snart så att du kan visa mig alla hojvägar här omkring!! Magda vill ju åka oxå :tuttar

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Jag har fått nyss om en ny motor på skrot som jag håller på att förhandla om priset med.. Antagligen så blir det en 3:dje motor att plocka delar ifrån. :kocko

Ja jag måste ju plocka ihop den nu så fort som möjligt ju!!
Man vill ju inte missa halva sommarens åkning bara för detta. :)

John E

Speedking
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
Ingen tyvärr, eller jo en Kawasaki 125:a
Grusbuse skrev:
Jag har fått nyss om en ny motor på skrot som jag håller på att förhandla om priset med.. Antagligen så blir det en 3:dje motor att plocka delar ifrån. :kocko

Ja jag måste ju plocka ihop den nu så fort som möjligt ju!!
Man vill ju inte missa halva sommarens åkning bara för detta. :)

:7peta Öhhh du! Du har ju haft hela vintern på dig :tungan

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Nu har jag pratat med en kille i örebro på pelganders som kan svetsa vevaxlar och mäta upp dom samt slipa till alla fyra vevstakar till rätt dimension.

Dom skall nu få mina två vevaxlar och 8 vevstakar och se om det går att fixa till.. dom skulle ha 2500 + moms (samma som för dom gamla motorerna som jag tittat på tidigare) Så nu blir det till att skicka iväg grejjerna så fort jag kommer ner till umeå igen så att dom får fixa till vevaxlarna. Under tiden dom har vevaxlarna så får jag väll lära mig hur man portar en topp med turbinslip kanske :yoparty

Nått måste jag ju sysselsätta mig med istället för att köra hoj som alla andra. :4skrika

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!