Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är tyvärr fortfarande mjukt...Hur ser det ut med gipset denna gång, har det brunnit? Väntar med spänning på gjutningen.
Nej, det är tyvärr fortfarande mjukt...![]()
![]()
Tror tyvärr inte att det går att göra ett försök med den flaskan ens då jag inte vet hur det halvmjuka gipset reagerar på vakuum, om den strukturella integriteten inte finns där så kanske hela skiten sugs ur flaskan och ner i vakuumkammaren och så blir det skit av allting... Vill inte riskera att skrota min dyra vakuumpump så aag får prova en ny gipsform med en annan sorts gips så fort jag blir färdig med den nya gjutflaskan, men tyvärr har jag inte känt mig kry nog att pyssla ute i verkstan på sistone. Åkt på någon riktigt envis förkylning tack vare kidsens förskolebacillhärd. Det kommer mer, lovar. Ska bara kurera mig först
![]()
Jag har byggt in ett luftfilter i kammaren men det vet man ju inte hur väl det fungerar om det kommer alltför mycket finfördelat damm... Det är nog inte dimensionerat för en gjutflaska full av pulveriserat halvbränt gips utan mer för enstaka små restpartiklar. I flaskan har jag svetsat in ett stag som förhoppningsvis ska hålla gipskakan i formen, men det vet man ju inte hur väl det funkar om gipset nu är svagt, mjukt och poröst... Jag vill mest inte riskera att suga ner hela kakan i kammaren och in i pumpen, även om jag har ett mellanfilter.Du har ingen "fälla" mellan gjutformen för att inte riskera att suga in nåt olämpligt i vakuumpumpen? Har bara vakuumsugit på mitt förra jobb då vi testade det vid gjutning men epoxy och då hade vi en fälla av för att inte riskera att få in plast i vakuumpumpen.
Jag ger absolut inte upp, men vissa dagar känns det verkligen som att allt är emot en... Nåja, nu har jag åtminstone fått gjutit mitt ämne med hjälp av den nya degeln. Orkade dock inte modifiera degeln idag utan jag löste höjdskillnaden med en ring av eldfast tegel runt kanten på gjutugnen. Tror jag lyckades få rent all utspilld alu hjälpligt åtminstone så förhoppningsvis är det inte en massa sand och skit ingjutet i klumpen.Såja upp med hakan, nästa gång går allt mycket bättre![]()
Jamenvafan, lite bitter får man väl bli när allt bara jävlas?Säjer ju att du är arg hela tiden? du få ta det lungt istället..
![]()
Nicklas Tåqvist on Instagram: "Avfrostning🤟"
88 likes, 8 comments - nicklastaqvist on November 11, 2022: "Avfrostning🤟".www.instagram.com
Jomen visst är det så du får lägga en bööörnis med Kawan så är den ju en sporthoj för kravet är ju att bööörnar hojen är den sportig..Jamenvafan, lite bitter får man väl bli när allt bara jävlas?![]()
![]()
Lovar att försöka mig på en bööörnis när hojen är ihop igen, man måste ju fira projektets färdigställande på något sättJomen visst är det så du får lägga en bööörnis med Kawan så är den ju en sporthoj för kravet är ju att bööörnar hojen är den sportig..
Sedan är ju bränt gummi en behaglig doft?
Imponerad och chockad!! Insåg ju inte att "lättare renovering" skulle innebära gjutning av aluminiumdelar mm. Tur att tråden inte siktade på "Omfattande renovering" =)Inte för att vara elak. Men måste du göra allt så komplicerat? Inte konstigt du kör fast med allt. Varför inte bara täta tanken. Byta dom packningar som läcker o tvätta/måla det som behövs o smörja upp den? ?
Tja, nåt ska man ju roa sig medInte för att vara elak. Men måste du göra allt så komplicerat? Inte konstigt du kör fast med allt. Varför inte bara täta tanken. Byta dom packningar som läcker o tvätta/måla det som behövs o smörja upp den? ?
TackarImponerad och chockad!! Insåg ju inte att "lättare renovering" skulle innebära gjutning av aluminiumdelar mm. Tur att tråden inte siktade på "Omfattande renovering" =)
Skönt för oss som inte längre har tillgång till verkstad att få läsa om alla motgångar som verkstadslivet kan erbjuda, och luta oss tillbaka i soffan med rena fingrar
Jag tänker mig en kopia på en supersport ninja. Svincoolt!På tal om idéer och stundens humör... Såg en bild på en KV75 som jag tyckte var rätt ball:
View attachment 480600
Även om det kanske inte är riktigt det stuk jag vill ha på min hoj så tyckte jag själva idén var rätt fräck, det blev ju ändå hyfsad skillnad bara med ett par kåpor menar jag... Så nu har man börjar fundera, igen... Världens minsta caféracer kanske kunde bli kul?
View attachment 480601
Har tänkt tanken att klä in bågen i en sportigare helkåpa också!Jag tänker mig en kopia på en supersport ninja. Svincoolt!
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |