Jag tänkte göra kolfiberförstärkningar i stocken som efterliknar originalets infästningspunkter, alublocket sitter fastskruvat rakt i stocken med ihåliga gängstavar och genom dessa skruvas mekanismen fast underifrån. Min tanke var att göra genomgående kolfiberrör nedifrån och upp genom stocken och sedan skruva fast blocket genom dessa med samma typ av ihåliga gängstavar, eventuellt med någon bricka eller platta underst vid behov. Vad tror du om det?Min spontana tanke i det läget du är nu lägg in en aluminiumförstärkning i botten på stocken som passar och går att få dit bara för att få upp styvheten där och sen pelarbäddar du mekanismen i stocken med aluminiumpelare. Har du nån bättre bild på blocket? Vilken tillgång till att få fräst fram ett exakt likadant block med 100% passform? Kom ihåg att du ska ha riktigt bra spänningslös anliggning mot stocken vilket i detta fall är aluminiumblocket, skruvarna ska bara hålla mekanismen nedåt mot blocket och ska ligga helt fritt i hålen i stocken.
Såhär ser blocket och dess infästningar ut (bättre bilder än såhär får jag inte om jag inte plockar ut det vilket vi ju redan diskuterat och kommit fram till att det nog är dumt):

Last edited: