Sk footprint
http://se.hilleberg.com/SV/tält/tillbehör/
Jag är lite sugen på ta färjan till Gdansk, ner till Krakow, över till Dresden och tillbaka till Gdansk och färjan hem igen. Hur är det att köra i Polen? Är det ok vägar och trafikmentalitet?
Angående resa i Polen så kan man nog få ganska olika svar beroende på vem man frågar.
Frågar du mig så skulle jag avråda dig från mc resa i Polen under premisserna att resans syfte är att köra bra mc-vägar. Har du något specifikt resmål i Polen och vill ta hojen dit....kör på
Min upplevelse av att köra mc i Polen är från många år sedan när jag körde hem från Kroatien.
Den resan hade gått via Tyskland, Italien, Österrike, Slovenien, Tjeckien och Polen.
I flera av dessa länder kör de inspirerat...Mycket mer inspirerat än här hemma. Dessutom är det mycket mer trafik på kontinenten än här. I samtliga av länderna med livfull körning njöt jag av tempot och deras inställning till trafiksäkerhet. Jag kände mig aldrig otrygg.
Men i Polen var det något helt annat. De kör fort precis som i Italien... Men hänsynslöst. Det är som om väldigt många av dem helt saknar respekt för andras hälsa och liv. Det finns skäl till att många av de polska vägarna kantas av mängder av kors. Vägarna var inte sällan i dåligt skick för mc-körning. Nu körde jag bara 80-100 mil i Polen om jag minns rätt och det finns massor av vägar i Polen.
Jag vet att det finns många som åker till Polen årligen på mc-resa. Jag förstår inte varför, men de kanske åker för resmålet och inte körupplevelsen. För om det är körupplevelsen som lockar så skulle jag välja ett annat land.
I övrigt har säkert Polen massor att erbjuda.... Men bra mc-körning.... Knappast.
Friskriver mig från samtliga stavfel, syftningsfel och i övrigt dåligt formulerad och obegriplig text då jag är för lat för att läsa det jag har skrivit här på telefonen.