Nä vill spendera några nätter i tälöt. Koka lite kaffe och värma burkmat på ett litet gasolkök mm... Tvärt emot vad tjejen vill men det är en risk jag får ta..
2 år sedan körde i hela södra delen, värsta vägarna jag sett. Frågade även min kollega precis som är polska och kör ner var och varannan helg och semester, hon undrade också var du kört.
Har lite lösa planer på att ta sikte på medelhavet under sommaren. Inget är dock bestämt ännu, men kommer jag iväg så blir det nog rätt flexibelt schema och resrutt. Åker troligen ensam så jag kan göra precis hur jag vill längs vägen.
Inte lika långt eller avancerat som dina planer, men jag har bara ett par veckor att leka med så det blir nog trevligt ändå.
Har lite samma planer. Bomba ner till Berlin dag ett, dag två ska Tyskland vara avklarat/redo att påbörja bergspassage och därefter spontanköra där jag så känner. Fokus norra medelhavet för min del.
Gjort det förr eller hunnit kolla upp några need to knows?
Min erfarenhet efter xx europaresor är att det är på hemvägen man är less och vill sträckköra. Jag har ett flertal gånger sträckkört från Bern eller Milano till Norrland bara för att jag själv, frun eller barnen vill hem när man blivit mätt på resande.
Det kan självklart se olika ut men det kan vara klokt att bocka för alla måste-se på nervägen eftersom man ofta skippar allt sådant på vägen hem.
Har lite samma planer. Bomba ner till Berlin dag ett, dag två ska Tyskland vara avklarat/redo att påbörja bergspassage och därefter spontanköra där jag så känner. Fokus norra medelhavet för min del.
Gjort det förr eller hunnit kolla upp några need to knows?
Min erfarenhet efter xx europaresor är att det är på hemvägen man är less och vill sträckköra. Jag har ett flertal gånger sträckkört från Bern eller Milano till Norrland bara för att jag själv, frun eller barnen vill hem när man blivit mätt på resande.
Det kan självklart se olika ut men det kan vara klokt att bocka för alla måste-se på nervägen eftersom man ofta skippar allt sådant på vägen hem.
Nu kommer jag varken ha barn eller fruntimmer med mig, så det är bara min egen hemlängtan som styr hur bråttom jag har hem.
Tackar dock för vettig input. Det känns inte helt orimligt det du säger och jag ska definitivt ta med det i tanken och jag misstänker att det kommer landa på någon kompromiss mellan de två olika uppläggen. Det kan ju vara skönt att turista lite på vägen ner också. En fördel är ju att man då kan variera sträckningen lite så att man t.ex. tar sig neråt i de västra delarna och åker hemåt längre österut, eller tvärtom.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|