Kör inte fel så att du hamnar här bara:Om det är någonstans man får härja, så måste det väl vara .. här.
Tyvärr så är inte hela sträckan fotad av GoogleLättast är att kolla google maps!
Google Maps
Hitta lokala företag, titta på kartor och hämta vägbeskrivningar i Google Maps.www.google.com
Här kan du kolla. Välj att se slitlager.Har någon koll på vägen mellan Alvestorp och Karlsdal?
Är den asfalterad hela sträckan?
Vägen går parallellt med väg 205 norr om Karlskoga
Ser ut att vara en fin väg. Men hatar grus!
Tack, vägen är asfalterad.Här kan du kolla. Välj att se slitlager.
Av alla planer så är Gdansk tänkbart nästa tripp. Wien ligger avigt till men man kan ju passa på att besöka Prag. Har flugit dit en gång. Men att åka genom hela Polen? Läskigt. Men tack för tipset. Syftet med tråden kan jag tänka.
En annan plan är ju tyska nordkusten. Bara för att man, jag, folk bara blåser förbi. Även tyska nordsjökusten, ön Sylt och lite nedåt.
En tredje är Clermont Ferrand, Pau och Pyrenéerna med ett basläger och sedan dagsutflykter med knäskrap och grejer.
En annan plan är att inte ha någon plan alls.
Jag har aldrig åkt Trollstigen. Borde hinnas med utöver en tripp söderut.
Låter som en fin resa med många mil på få dagar. När jag körde Verona-Örebro härom året tog vi lika lång tid på oss att köra en tredjedel av sträckan.Bockade av några platser på min lista.
Högakustenbron, Kramfors via Östersund till Funäsdalen, Trollstigen och Ålesund.
200-300 mil på fyra dagar, tre nätter i tält.
Andra svängen
Nynäs-Gdansk, Warszawa, Brno, Bratislava, Wien, Ljubljana, Stelviopasset, Monzabanan, Grenoble, Valence, Clermont Ferrand, Millaubron*, Limognes, Orleans, Paris, Bryssel, Nurburg Ring och campingen i höjd med Dusseldorf via Puttgarden-Rödby direkt hem till Stockholm
700 mil på tio dagar, ett natt på hotell och nio i tält.
*Millaubron var när den byggdes världens högsta vägbro, vad avser den totala konstruktionshöjden där en av pylonerna är 343 meter hög, och världens näst högsta bro, vad avser höjd över marken nedanför med som mest 270 meter. Den är 2 460 meter lång och har sex stycken ungefär lika långa huvudspann, det längsta 342 meter.
Har du dragning "åt det hållet" så kolla om detta är öppet när du svänger förbi Munster https://daspanzermuseum.de/ (dvs Munster - rakt söder om Hamburg, inte Münster - norr om Dortmund)Åker till Tyskland nästa vecka. Blir Harz och däromkring.
Ska kika på KZ Dora där det tillverkades V2 raketer under kriget.
Hoppas på bra väder, kurvor i regn är ingen höjdare.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |