Packning på hoj. Det kan se lite olika ut.
Jag såg just klippet med denna överlastade BMW. Killen är iofs bara 175 cm men som synes är det en rejäl packning. Nu valde han dessutom ett tält där hojen får plats. Något som jag inte förstår vitsen med. Stort, tungt och tidskrävande att slå upp. Mitt tremanstält är relativt tungt (5 kg), lagom stort för mig och det slår jag upp på 30 sek eller 3 minuter beroende på vad som räknas in.
Min packning på en sex veckorstripp. Ryggsäcksstol med regnkläder och hojkapell på toppen. Onödigt med stol men bekvämt när stövlarna ska på på morgonen.
Biltemas självuppblåsande liggunderlag, rätt stort och tungt mebekvämt. Hade en bit vanligt oldschool liggunderlag också.
Fyren Inte så Långe Jan, Gibraltar.
Senast, en annan sväng i Europa, lite mer österut. Ingen rygga, inget hojkapell. Regnkläderna i ena packväskan. Funkade lika bra det.
Fikarast. Bilder blir bättre utan att handskar och skit ligger och dräller.
Snygg snutkvinna som lyssnade på techno. Det var väl lite brådis att knäppa en bild.
Min första touringtripp 1982 till Venedig och kors och tvärs i Alperna med tre polare och min z750-4. Delade tält(!). Sov utan liggunderlag. Ganska hårt. 1982 sov man annars på gummimadrass eller tunnt liggunderlag. Jag valde bort det. Sporttouring.
Jag hade bara tankväska, Harro Elefantenboy var det som gällde. Denna modell fast min var lite mindre. Gympadojor, två ombyten underkläder, Y-3 tvättmedel, tandborste, tandkräm, kedjespray, Nix-låset, Rukka-regnställ utanpå väskan men under flärpen. Regnhandskarna klämdes mellan mätarna och kåpan.
Så jag med min lätta 750 nästan utan packning, tältägaren åkte GS1000G med Krauserväskor, topbox och tankväska. De andra polaren åkte GS1000S med packväskor plus tjej.
Ja vi blev lite oense om vilken fart vi skulle hålla. Turistgubbe eller Bulten? Jag hade inte hittat hem själv så jag bet ihop. Det fanns inga smartphones 1982.
För övrigt var inte Slingerbulten ett begrepp 1982, inte vad jag minns. Bogesund absolut.
Bulten åkte jag med lastbil när jag var 10-12 år och med KS125an några år senare.
Åter till BMWn, jäklar vilka vyer det finns i USA. Som Norge fast större och utan husbilar, köer, horder av hojåkare mm.
Man vet att det är lite trafik när man slår upp tältet mitt på grusvägen