Hojresor 2025?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
En engelsk kamrat tänker köra atlantvägen och vidare upp mot Lofoten. Det ska jag försöka hänga med på.
Några svenska kamrater vill till Bamberg så det är också en önskan.
Jag vill till de brittiska öarna då det var ett tag sedan jag var där. En kamrat med H-D vill följa med? We´ll sort it! :tummenupp
Tornedalen i slutet av juli då Café Dunken är öppen 24/7. :)
Någon landsvägstävling, Chimay, Horice eller Imatra måste till

Embargo

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2014
Hoj
Flertal gamla häckar
Själv ska jag till ett gäng olika glasskiosker, restauranger och cafeer i närområdet. Frun övningskör.

Eventuellt blir planerna större efter hand som sommaren närnar sig. :brinnerup

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Åhhh så många tankar om 2025!
Köra till södra Frankrike i maj? Centralmassivet och sedan bergen nedåt Medelhavet?
Köra de schweiziska alppassen som jag missade i höstas p g a dåligt väder?
Flyga till Bergamo, hyra hoj och köra i Dolomiterna och Sydtyrolen?
Flyga till Barcelona, hyra hoj och köra i Pyrenéerna?
Flyga till Malaga, hyra hoj och köra i Andalusien?

...behöver bestämma mig innan det blir vår! :)

Fast lite är ändå bestämt: en långhelg i Norge under Kristi Himmelsfärdshelgen (om inte vädret sk*ter sig totalt). Plus några småturer på västkusten med Triumphklubben. Samt troligen en sväng till Römö Motor Festival i augusti.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
En engelsk kamrat tänker köra atlantvägen och vidare upp mot Lofoten. Det ska jag försöka hänga med på.
Jag vill till de brittiska öarna då det var ett tag sedan jag var där. En kamrat med H-D vill följa med? We´ll sort it! :tummenupp

Ska bena ut detaljerna men en resa till Norge blir det i sommar.

Har kört Chimay, Horice och Imatra.
Skulle rekomendera i första hand Horice sen Chimay och sist Imatra.🙂

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Hur är trajjan med en enprocentare på bönpallen? :va

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Osäkert, knappast finns det tid i år heller.
Är (eventuellt) fri Vecka 12, men jag är rädd att det kan vara lite småkyligt fortfarande då. :lol

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Norge igen. Nere i den tjocka halvan. Det duger åt mig.

Sedan några balla pass i Alperna. Österrike på tvären. Som vi gjorde 1982. Klämmer nog i Prag på vägen dit. Har inte kört egen hoj där.
Osäker på om vi körde igenom Schweiz huvudstad. Osäker på viken stad som är huvudstad. Inte ensam om det tydligen. Planering är inte A och O. Inte i min bok men det är ju bra att åka till rätt stad om man ”samlar” på huvudstäder.

IMG_1178.jpeg
Vi var nog i Zürich då 1982. Så Bern. Världens tråkigaste huvudstad? Fast vilka är kriterierna för motsatsen, rolig, fin eller åtminstone en sevärd huvudstad?

Jag ”borde” klämma Estland, Lettland och Litauen och då också få med Helsingfors. Men de står långt ner på listan. Det är bara 140 mil, resten är tre färjor.

2024 blev det Bergen, inget mer. Superfint. Inget regn då trots deras drygt 6000 mm per år.

IMG_0676.jpeg
Det är inte målet…

IMG_0685.jpeg
…det är resan. Jaa, jag kom på den själv. 😄

Sen ska det åkas tre mopperallyn med DTn.

IMG_0841.jpeg

IMG_0850.jpeg
Äsch. ☺️

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Kanske 4-5 mil från Zürich; uppe i bergen alldeles bredvid en fjällbäck ligger en liten camping. En av de absolut finaste ställen jag bott på (när det gäller camping då). Kanske 30 platser, tyst och då vi var där var det bara erfaret folk som bodde där. Hur vi hittade dit? Där vägen delade sig: en liten träskylt med ett tält och en pil på. Upprepat vid 2-3 vägskäl till sedan framme. Sent, i repan/puben några gäster och värden, vi fick en plats och en öl. Trevligt folk, en Landcruiser från Australien, några cyklister som cyklat från Iran (engelsmän) och ett franskt par. Alla tältade utom australiensarna som bodde i sin moddade buschtaxi. Om campingen finns kvar är den värd ett besök, det var nog 15 år sedan eller så.

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
2024 blev ett bra hojår med flera lyckade turer i trevligt sällskap inkl en riktig långtur till Italien.

2025 börjar såklart dras upp i dröm/teori:

Bottenhavet runt inkl Åland 4dgr
Norrlandsgrus 7dgr
Nån IBA blir det säkert 24-36h
Midnatts-KNIX i Vuollerim 2 dgr
Ishavskusten/Senja/Vardø med hustrun 3-4 dgr

I mån av läge håller jag öppet för 1-2v ner i Europa, hälsa på döttrarna i Luxemburg och Paris.

Planen, men allt kan hända!

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha
Jag är ju skolad i att "Planer är värdelösa - men planering är allt", så lite har jag allt börjat att skissa på redan.

Det verkliga startskottet brukar vara kring nationaldagen, under @BrooklynS vingar, så det blir alltså Bottenhavet med Åland som planeringshypotes.

En spontanweekend med några extra dagars spelrum, det tillhör också det traditionella, så det kommer att bli av, men den planeringen ska också göras väldigt nära själva resans start, det hör liksom till det konceptet.

1-3 dagar på bana med R6:an är också en tradition som inte ska brytas, men de exakta formerna är inte klara idag (har inte bokat någonting ännu).

Ett annat mål är att färdigställa min "Utlimate-super-duper-low-cubic-inches-optimal-adventure-tourer" (MSX 125) och ta den på en resa, bara för att det känns kul.
Och då tänker jag mig Norge och Finland några dagar

Sedan finns höga förväntningar från mopedgänget, så det måste bli en resa i någon form.
Det finns ju dom som benämns som "enprocentare", men här kallas dom "49-kubikare".
Lofoten och Tornedalen är ju avnjutna, men vi funderar på Trollstigen/Geiranger, Åland, eller kanske Baltikum.
Eftersom vi är långt ifrån klara med den planeringen, så tar vi tacksamt mot tips.
Kanske något att diskutera under treviga former i Cafe Dunken @Old Badger , det går att komma förbi på valfritt fordon, valfri årstid :giggle:

Mopperesan11_resize.jpg

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Ska bena ut detaljerna men en resa till Norge blir det i sommar.

Har kört Chimay, Horice och Imatra.
Skulle rekomendera i första hand Horice sen Chimay och sist Imatra.🙂
Då har vi nog pratats vid i Imatra. :tummenupp
Horice är också min favorit. Förutom bra tävling på en intressant bana. Att inmundiga en 10 graders Primator precis bredvid banan jämfört med en svindyr och smaklös lager är nästan bara det värt de extra milen. :krama
Nu har en kamrat blivit inbjuden att tälta i en trädgård i Chimay, och fick ta med en kompis, så troligtvis kommer två Trajor styra kosan dit... Kollade datum så det ser ut som det är på väg hem från de brittiska öarna...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Hmmm döttrarna i Paris resp Luxemburg behöver ju besökas, och Chimay ligger bra till både geografiskt och i tid… det här skall nog säljas in hos både bättre hälft och hugade hojkamrater. :)

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Hmmm döttrarna i Paris resp Luxemburg behöver ju besökas, och Chimay ligger bra till både geografiskt och i tid… det här skall nog säljas in hos både bättre hälft och hugade hojkamrater. :)
Vore trevligt att ses! 🛵 :tummenupp

Edit, min käre redigerare, hittade datumen för nästa år. :tummenupp

1735248524358.png

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2