Hojtjuv fick åka ambulans

andersson_81

När olyckan är framme är jag redan förbi
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Blade
ething skrev:
Varför skall man inte det? Begår någon ett oprovocerat brott (ingen tvingade honom...) och i processen skadar sig. Ge mig då en anledning varför jag skulle tycka synd om honom? Personligen hoppas jag på lång rehabilitering så har vi en hojtjuv mindre i sommar...

och vilka tror du får betala hans rehabilitering ??
hade varit bättre med ett skott i pannan..

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
OM det nu var HOJTJUVEN som dröp i backen så har rättvisans kvarn hunnit ikapp verkligheten denna gång, jag önskar inte livet ur någon men får idiotjäveln(tjuven) sitta i rullstol resten av livet så gråter ja inte för det!, då hoppas jag att han/hon blir påmind av det en mkt lång tid framöver eller som nån sa, smärtan känns mer än straffet!

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
Supkerduke(såld!)
HanneZ skrev:
Ingen tycker synd om honom, men varför önska olycka?

Skulle jag komma på någon som försöker sno min hoj, då plockar jag fram aluminiumslagträt med en gång. Här räcker det inte med att önska olycka, jag kommer att göra honom mycket olycklig. Ge fan i mina grejer! :mad:

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
konstigt tänkande du har

ething skrev:
Varför skall man inte det? Begår någon ett oprovocerat brott (ingen tvingade honom...) och i processen skadar sig. Ge mig då en anledning varför jag skulle tycka synd om honom? Personligen hoppas jag på lång rehabilitering så har vi en hojtjuv mindre i sommar...
ett ex om du kör för fort (det är oxå ett brott) och du skulle vurpa o skada dig .Är det då rättåt dig? :tummenupp
du kostar alla höjda premier,skatt m.m.
Inte synd om honom men situationen kanske. :va

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Busa
moog skrev:
Detta är från Polisens hemsida under händelser i Stockholm den 21/4:

17:55 CITY
TRAFIKOLYCKA PERSONSKADA. E4 Fredhäll. Singelolycka en mc-förare kört in i räcket. Förd till sjukhus med ambulans. Vid kontroll visade det sig att mc:n var stulen.

Hoppas att tjuven gjorde illa sig ordentligt.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=1822&pageversion=1.html

Det värmer att läsa sånt här. =)
:banana :klappar :skrattaåt :Rockbanan :rock :tummenupp

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Somliga straffar gud direkt...

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
HanneZ skrev:
Jo men vaddå, de va dom väl värda eller?

....
Yepp det var dom tycker jag,skrev lite annat först men beslöt mig för att ta bort det innan jag la ut den.eftersom jag orkade inte få nå "påhopp" från nån som tycker synd om grabbarna. Hur man nu kan göra det....
men det finns säkert nån: :tomten som tycker det.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Har inget med detta att göra,men det var en kille som körde ihjäl sig igår i valbo strax utanför Gävle: http://www.gd.se/Article.jsp?article=54945
RIP

Edit:floodi skrev samtidigt som jag och han menar förståss inte min artikel
så det inte blir nå missförstånd

Last edited:

Falafelbabianen

Pessimist (Leg)
Gick med
9 Dec 2003
Hoj
Honda VFR 03
sgtpepper skrev:
Uhhh, jag ryser av avsmak varje gång jag läser denna otroligt slitna klyscha. Vad betyder det där egentligen? Självklart kan de skilja på ditt och mitt, saken är bara den att de inte ger ett skit i vad som är ditt och vad som är mitt.

Kan vi inte för en gångs skull enas att tjuvarna faktiskt kan skilja på ditt och mitt, men att de helt enkelt inte bryr sig, det är ju just det som gör dem till tjuvar. Folk som inte förstår skillnaden är antingen små barn eller förståndshandikappade och de sätter man inte i fängelse.

Preciiiis! Just därför hoppas jag att skiten gjorde sig RIKTIGT jävla illa!

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
KTM 525 SMR
Står ju i de 10 budorden " du skall icke stjäla" men det skiter ju tydligen vissa i så då kan ju vi andra stryka "du skall icke döda" och fimpa oss en bov så blir det ju rättvist!

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Mingves skrev:
... Man köper inte en stulen hoj!!!! Det är nästan omöjligt att göra om man ringer VV innan och kollar!
Ursäkta men nu är du faktiskt bra blåögd.
Har inte du fattat hur det går till? Köp papper på en smälld knarr i Tyskland, stjäl en knarr och byt ramnummer här i Sverige på den knarren och vips har du en fin nyimporterad knarr. Med riktiga papper hos VV etc. Det sker titt som tätt, mitt ibland oss!
Jag har sett ett flertal knarrar med uppenbarligen hemknackade ramnummer, dessa åker rätt igenom SBP utan problem. Kan man kanske tänka sig att bylingen vid kontroll är mer uppmärksam än SBP?
Det rullar minst en knarr här i stan med ramnummer som är både krokigt inknackat och med ojämna teckenavstånd. Hojen såldes av en "privatimportör" nånstans några mil nordväst om Köping eller åt det hållet.
Jag säger inte att det gick till på det sättet men det skulle kunna ha gått till på det sättet. Alltså kan vi inte vara säkra på att det verkligen var tjuven som gick på näbben (även om jag också tror det).
Men att ringa VV och få klartecken betyder inte så mycket.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Om det var så komplicerat att få reda på om en hoj var stulen som du vill göra gällande tror jag inte de publicerat det omedelbart. Med största sannolikhet var det tjuven som klotade med sitt heta åk.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Somliga straffar gud snabbt hehe! Skulle någon sno min hoj och jag fick tag på förövaren så skulle han önska att han körde ihjäl sig istället...

begge

-
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
borta
Sad Glad skrev:
Somliga straffar gud direkt...
Tänkte precis på samma fras. skratta lite när jag så att det var en zephyrägare som skrev..

/Ha det alle sammans, från en full Emil kl. 2310 lördag 23 april

crazy martin

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
tl1000s bad matherfucker
jontobee skrev:
ett ex om du kör för fort (det är oxå ett brott) och du skulle vurpa o skada dig .Är det då rättåt dig? :tummenupp
du kostar alla höjda premier,skatt m.m.
Inte synd om honom men situationen kanske. :va

hur tänker du egentligen? :huvet det e helt annan sak för fan

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Antar att citatet gäller mig:

Ninjaboy skrev:
... som du vill göra gällande ...
Det är valfritt att tro mig eller inte men det är uppenbarligen alldeles för lätt att ta in en tjålad knarr i registret. Eftersom du inte ens förstår framlagda fakta (mina tidigare inlägg i tråden) så får jag beklaga å dina vägnar.
End of discussion.

Ninjaboy skrev:
... tror jag inte de publicerat det omedelbart. ...
Jag har haft med tidningsmurvlar att göra dels i samband med mina tidigare arbeten, dels i samband med föreningslivet (givetvis aldrig i sådana sammanhang som den här tråden handlar om). Erfarenheten är att tidningarna publicerar vad som helst, hur som helst, när som helst bara det ger rubriker. Därtill klipper man gärna om uttalanden och fakta i alla riktningar för att det ska ge bästa möjliga publicitet. Ibland känner man knappt igen ursprungshistorien när man läser tidningen.
Alltså ska man inte tro allt ord för ord som står i tidningarna och det kommer antagligen du också att inse nån gång.

Ninjaboy skrev:
... Med största sannolikhet var det tjuven som klotade med sitt heta åk.
Ja, det tror definitivt jag också men vi vet inte och därför är det inte korrekt att ge föraren titeln "tjuv".

Notera att jag inte tar en tjuven i försvar (eftersom jag inte vet att det var tjuven som klotade) så hoppa inte på mig för det nu boys and girls.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0