http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,635362,00.html
dom fick ett riktigt tufft straff för sin gärning....
Last edited:
ething skrev:Varför skall man inte det? Begår någon ett oprovocerat brott (ingen tvingade honom...) och i processen skadar sig. Ge mig då en anledning varför jag skulle tycka synd om honom? Personligen hoppas jag på lång rehabilitering så har vi en hojtjuv mindre i sommar...
Jo men vaddå, de va dom väl värda eller?unlock26 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,635362,00.html
HanneZ skrev:Ingen tycker synd om honom, men varför önska olycka?
ett ex om du kör för fort (det är oxå ett brott) och du skulle vurpa o skada dig .Är det då rättåt dig?ething skrev:Varför skall man inte det? Begår någon ett oprovocerat brott (ingen tvingade honom...) och i processen skadar sig. Ge mig då en anledning varför jag skulle tycka synd om honom? Personligen hoppas jag på lång rehabilitering så har vi en hojtjuv mindre i sommar...
moog skrev:Detta är från Polisens hemsida under händelser i Stockholm den 21/4:
17:55 CITY
TRAFIKOLYCKA PERSONSKADA. E4 Fredhäll. Singelolycka en mc-förare kört in i räcket. Förd till sjukhus med ambulans. Vid kontroll visade det sig att mc:n var stulen.
Hoppas att tjuven gjorde illa sig ordentligt.
http://www.polisen.se/inter/nodeid=1822&pageversion=1.html
Yepp det var dom tycker jag,skrev lite annat först men beslöt mig för att ta bort det innan jag la ut den.eftersom jag orkade inte få nå "påhopp" från nån som tycker synd om grabbarna. Hur man nu kan göra det....HanneZ skrev:Jo men vaddå, de va dom väl värda eller?
....
sgtpepper skrev:Uhhh, jag ryser av avsmak varje gång jag läser denna otroligt slitna klyscha. Vad betyder det där egentligen? Självklart kan de skilja på ditt och mitt, saken är bara den att de inte ger ett skit i vad som är ditt och vad som är mitt.
Kan vi inte för en gångs skull enas att tjuvarna faktiskt kan skilja på ditt och mitt, men att de helt enkelt inte bryr sig, det är ju just det som gör dem till tjuvar. Folk som inte förstår skillnaden är antingen små barn eller förståndshandikappade och de sätter man inte i fängelse.
Ursäkta men nu är du faktiskt bra blåögd.Mingves skrev:... Man köper inte en stulen hoj!!!! Det är nästan omöjligt att göra om man ringer VV innan och kollar!
Tänkte precis på samma fras. skratta lite när jag så att det var en zephyrägare som skrev..Sad Glad skrev:Somliga straffar gud direkt...
jontobee skrev:ett ex om du kör för fort (det är oxå ett brott) och du skulle vurpa o skada dig .Är det då rättåt dig?
du kostar alla höjda premier,skatt m.m.
Inte synd om honom men situationen kanske.
Det är valfritt att tro mig eller inte men det är uppenbarligen alldeles för lätt att ta in en tjålad knarr i registret. Eftersom du inte ens förstår framlagda fakta (mina tidigare inlägg i tråden) så får jag beklaga å dina vägnar.Ninjaboy skrev:... som du vill göra gällande ...
Jag har haft med tidningsmurvlar att göra dels i samband med mina tidigare arbeten, dels i samband med föreningslivet (givetvis aldrig i sådana sammanhang som den här tråden handlar om). Erfarenheten är att tidningarna publicerar vad som helst, hur som helst, när som helst bara det ger rubriker. Därtill klipper man gärna om uttalanden och fakta i alla riktningar för att det ska ge bästa möjliga publicitet. Ibland känner man knappt igen ursprungshistorien när man läser tidningen.Ninjaboy skrev:... tror jag inte de publicerat det omedelbart. ...
Ja, det tror definitivt jag också men vi vet inte och därför är det inte korrekt att ge föraren titeln "tjuv".Ninjaboy skrev:... Med största sannolikhet var det tjuven som klotade med sitt heta åk.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|