Hojtjuv gripen

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Oj så trevligt att dom åker dit ibland! Här ska firas med en bira! ;)

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.

TheElmer

Dyslektisk ordpolis
Gick med
24 Mar 2007
Hoj
Toppluva
Härligt..
Dom plockade ju killen som snodde min hoj när han försökte sälja den :D
Så det är jag glad över.
Borde tattuera in Hojtjuv i pannan på dem..

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Imorgon:

"11:14 SÖDERORT
MC-TJUV FRISLÄPPT, brist på bevis gör att åtalet nedlägges. Polisen har ej resurser att undersöka brottsplatsen. "

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Det där med juridik är komplicerat. Tror knappast att någon blir frikänd i brist på bevis när gärningsmannen blir tagen på bar gärning. Ofta är problemet att folk som ringer polisen inte vill stå för vad de har sett. Jobbigt att vittna i en rättegång kanske?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Det där med juridik är komplicerat. Tror knappast att någon blir frikänd i brist på bevis när gärningsmannen blir tagen på bar gärning. Ofta är problemet att folk som ringer polisen inte vill stå för vad de har sett. Jobbigt att vittna i en rättegång kanske?

man kan ju börja undra, mina föräldrar har en granne som har koll på allt å vet precis vad som händer å sånt på gatan, vid 2 tillfällen som jag vet om som hon även säger sig veta vilka det har varit å klockslag å hela skiten så vägrar hon vittna inför polisen, 1 bil inbrott och en sabbotör runda på de bilar som stog parkkerade i villa området.

dock så har snubben som gick sabbotör rundan åkt fast för kredikorts bedrägeri.

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
läste lite snabbt i den där länken i första posten, många som har ont i nacken.. fan va folk verkar ljuga. jag har gjort mina dumheter i bil och blivit påkörd när jag kört bil men jag har aldrig fått ont i nacket.. nästa gång blir de nackont :p

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Härligt..
Dom plockade ju killen som snodde min hoj när han försökte sälja den :D
Så det är jag glad över.
Borde tattuera in Hojtjuv i pannan på dem..

Off-topic varning! :felämne

Hur går det egentligen till att sälja en stulen hoj? Den eventuella köparen måste ju direkt bli informerad om att den är stulen, för det lär ju inte finnas några papper osv, regskylten lär inte sitta på osv.. Hur vågar man träffa en person som man inte känner överhuvudtaget för att sälja en sådan vara?

Någon som vet hur det fungerar?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Hur går det egentligen till att sälja en stulen hoj? Den eventuella köparen måste ju direkt bli informerad om att den är stulen, för det lär ju inte finnas några papper osv, regskylten lär inte sitta på osv.. Hur vågar man träffa en person som man inte känner överhuvudtaget för att sälja en sådan vara?

Hurså, har du ett förråd av hojar du vill sälja? :D

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250

Dom skriver något i stil med, Importerad banhoj från Tyskland... Och säljer såpass billigt att man inte bryr sig...

KJECOP

Guest
Jo rå satte...

Ibland så är polisen bra att ha va? ;)

En polare fick hojen stulen för några veckor sedan och fem dagar senare så såg polisen en kille som de visste inte skulle köra hoj. De vände och körde efter och killen körde omkull, hamnade skadad på sjukhus, blev gripen och senare även häktad... :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Jo rå satte...

Ibland så är polisen bra att ha va? ;)

Tycker ofta polisen gör ett gott jobb, dock så tror jag byråkrati sätter P för många ingripande.

lite off topic

Sedan tycker jag att vissa poliser (läs poliser & inte avdelningar inom polisen) prioriterar vissa ärenden annorlunda.

ett ex.

Min arbetskompis Micke var i Lund.
på vägen ut ur lund, kom han till en rondell.
där var 2 filer, en till vänster & rakt fram, en till höger.
han skall rakt fram & lägger sig i den vänstra filen

längst fram i kön, står en äldre dam, som tvekar att köra ut i rondellen.
efter ett par minuter (ja minuter & inte sek) så tröttnar Micke & kör ut i den högra filen & kör upp jämsides med damen & signalerar att hon kan köra. damen står bara kvar.

Mick väljer då att från den högra filen köra rakt fram iaf.
han hinner komma ca 100 meter efter korsningen, så blir han stoppad av Polisen (låg bakom honom i högerfilen innan rondellen)

& polisen frågar honom varför han körde rakt fram, fast min inte fick det från den filen.
då svarade micke att damen inte hade "full koll" och att hon hindrade trafiken.
efter 2-3 minuters snack, så påpekar Micke detta för polisen, då damen FORFTARANDE står kvar o tvekar, med kanske 40-50 bilar i kö bakom som tutar.
och tycker att dom ska hjälpe henne i stället för att stoppa honom, då han faktiskt försökte hjälpa henne till en början.

Då svarar Polisen .... DET HAR VI INTE TID MED
jaså, men stoppa mig hade ni tid med :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha