Hon 20 Han 22

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Jag respekterar om en pub/bar inte vill ha in massa "småungar" som jag som bara är 20, men kan någon motivera "Hon 20 Han 22" gränsen så jag fattar?

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Barägaren vill ha in unga flickor men mogna grabbar typ.... :va

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
landen skrev:
Jag respekterar om en pub/bar inte vill ha in massa "småungar" som jag som bara är 20, men kan någon motivera "Hon 20 Han 22" gränsen så jag fattar?

Tjejer drar killar. Killar drar INTE tjejer. Således vill krögaren ha in fler tjejer än killar.

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
landen skrev:

"Hon 20" :tuttar (helst <20) drar folk som är "han 22+" och har pengar..

..dessutom ju yngre "han" ju fullare och jobbigare..:D

:tomten finns inte restaurangbranschen...:fakta

Last edited:

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Plåtniklas skrev:
Tjejer drar killar. Killar drar INTE tjejer. Således vill krögaren ha in fler tjejer än killar.

Men det har väl inte med ålder att göra, då borde dom ja an regel som säger
två tjejer
en kille osv.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Thundercat skrev:
Killar som är äldre har oftast mer pengar. De släpper in alla flickor för då kommer grabbarna med cashen... :dummer

Dra inte alla över en o samma kam bara. En del tjejer kräver att killen jämt skall betala. Andra inte.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Bikerbitch skrev:
Killar ligger 45 år efter i utvecklingen, därför vill man ha in lite mognare killar :gnissla

Tråkigt för mig att ligga -26 då :/, fattar fortfarande inte varför dom vill ha unga tjejer. Killar över 22 har mer pengar köper jag till viss del.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Bikerbitch skrev:
Dra inte alla över en o samma kam bara. En del tjejer kräver att killen jämt skall betala. Andra inte.

Underbart fenomen. Tjejer som förväntar sig att man ska bjuda dom på sprit. :kocko

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
landen skrev:
Tråkigt för mig att ligga -26 då :/, fattar fortfarande inte varför dom vill ha unga tjejer. Killar över 22 har mer pengar köper jag till viss del.
Jag jobbar på nattklubb, och även om det inte stämmer till 100% så är i alla fall de flesta tjejer som är 18 betydligt trevligare, mognare än killar under 22. De bråkar inte lika mycket, de förstör inte lika mycket och de spyr inte lika mycket... Gå ut nykter på krogen nån gång och bara iakta människorna ett par kvällar så kommer du nog förstå...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
landen skrev:

Fatta att tjejer är i regel mognare än killar. Tror du mig fortfarande inte så kom hem till mig o kolal hur fan här ser ut så fattar du.
PMa Galning om det, han ligger hemma blåslagen.....

Hur svårt kan det va?

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ok då.. vi får ta det enklare..

landen skrev:

Raderat.. lite för OT...

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Firefly skrev:
Jag jobbar på nattklubb, och även om det inte stämmer till 100% så är i alla fall de flesta tjejer som är 18 betydligt trevligare, mognare än killar under 22. De bråkar inte lika mycket, de förstör inte lika mycket och de spyr inte lika mycket... Gå ut nykter på krogen nån gång och bara iakta människorna ett par kvällar så kommer du nog förstå...

:mattias

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Kahobe skrev:
Kvinnor attraheras av 1. Makt 2. Pengar 3. Kändisskap

Back to basics, det ligger i kvinnliga generna generna att skydda avkomman, en rik man med makt har större möjlighet att göra det...

(fråga Hugh Hefner..Paul McCartney, ... m fl..)
Det är kanske sant. men det är inte ärför som krogägare sätter åldergränserna som de gör....

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Plåtniklas; De finns. Det är inget krav att killar måste. Hade jag jobbat heltid hade jag kunnat bjussa på öl eller dylikt [Ja Robban W, du ska få din bärs]
Men nu när man är fattig student går ju inte det och då kan man tacka ja till en drink om någon nu är snäll o bjuder. Fast det kallar inte jag krav ?

För övrigt så är det väl så att tjejer generellt är lugnare. Inte ofta som tjejer härjar, spyr överallt etc [förutom vissa damer här på forumet då ;) ]

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Bikerbitch skrev:

Jag menade inte så. Jag menade att om det är många flickor på ett uteställe så lockar det dit grabbar. Grabbar har oftast mer pengar än flickorna eftersom de oftast tjänar mer.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Thundercat skrev:
Jag menade inte så. Jag menade att om det är många flickor på ett uteställe så lockar det dit grabbar. Grabbar har oftast mer pengar än flickorna eftersom de oftast tjänar mer.

Sant. Jag tycker det skall vara lika lön och samma ålder på krogen.
Då är det lite mer jämställt iallafall :)

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Hade det varit tvärtom hade det skrikits om diskriminering.

Vilka är det som är diskriminerade egentligen?

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...