Hon var ju bara 15?!!?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Marulc skrev:
Lite pedofilvarning kanske!!!!

Näe du. det är just precis vad det INTE är.

Enl. www.Susning.nu

En pedofil är en vuxen som har en sexuell attraktion till barn (barn som är före eller i puberteten). Pedofil används även ofta med betydelsen en vuxen som har sexuella relationer med barn, även om det "egentligen" inte betyder detta.

Menar du att en 25åring som är ihop med en 15 åring är pedofil? :kocko

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Marulc skrev:
Lite pedofilvarning kanske!!!!

nja snarare pederast-varning. skillnaden är dock hårfin.

pedofil = byxomyndiga och barn
pederast = byxmyndiga men unga

nu var det ju faktiskt så att hon sa att hon var äldre, hon ser äldre ut och jag trodde att hon var äldre. precis sådana här uttalande som jag ville slippa höra :fatta!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mark skrev:
Näe du. det är just precis vad det INTE är.

Det är jävlaremej precis vad det är. Tänk sen på att om inte dina sexuella lustar sträcker sig så långt som till vuxna kvinnor så ska du få ett tips: På fritidsgården ljuger många tjejer om sin ålder och lyckas du hitta en 15-åring så är du safe men missar du så finns det förhoppningsvis en pappa eller brorsa som mig som åtminstone ser till att polisanmäla skiten ut dig.

Vuxna män ska inte borra högstadieflickor.

Mark skrev:
....

Menar du att en 25åring som är ihop med en 15 åring är pedofil? :kocko

Inte i lagens mening. Men lagen är i mångt och mycket skriven av idioter. Det finns en lag som frikänner dig om du supit en femtonåring medvetslös också för då säger hon inte emot...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Chrille skrev:
Det är jävlaremej precis vad det är. Tänk sen på att om inte dina sexuella lustar sträcker sig så långt som till vuxna kvinnor så ska du få ett tips: På fritidsgården ljuger många tjejer om sin ålder och lyckas du hitta en 15-åring så är du safe men missar du så finns det förhoppningsvis en pappa eller brorsa som mig som åtminstone ser till att polisanmäla skiten ut dig.

Vuxna män ska inte borra högstadieflickor.

Är inte detta upp till dom två själva att bestämma? Står du över lagen?

Du menar altså på att om den här killen nu bestämmer sig för att försöka satsa på ett förhållande, så borde han polisanmälas?

Hur går gränsen för dig då? vad är ok och vad inte "rumsrent"?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
CJ900RR skrev:
.... precis sådana här uttalande som jag ville slippa höra :fatta!

Nu när du vet att hon är femton är du moraliskt skyldig att vara j-t ansvarsfull och försiktigt eller hålla dig därifrån.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mark skrev:
...

Hur går gränsen för dig då? vad är ok och vad inte "rumsrent"?

Det är väl skitenkelt?? Är du vuxen ska du ragga på VUXNA tjejer. Det finns inga vuxna 15-åriga tjejer.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Chrille skrev:
Inte i lagens mening. Men lagen är i mångt och mycket skriven av idioter. Det finns en lag som frikänner dig om du supit en femtonåring medvetslös också för då säger hon inte emot...

Ja, det stämmer tyvärr att det är så. Nu har det ju dock inte med saken att göra.

fresten har jag för mig att de var en 13-åring som var uppe på tapeterna nyligen.

Spelar ingen roll om tjejen/kvinnan är 13 eller 33. Det ska fortfarande vara fel fel fel. Dock är ju en lagändring på gång inom detta.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Chrille skrev:
Det är väl skitenkelt?? Är du vuxen ska du ragga på VUXNA tjejer. Det finns inga vuxna 15-åriga tjejer.
Och på en dag går man från 15-årig tjej till vuxen, när man fyller 16 då? :va
Du måste väl inse att det alltid är från fall till fall.

Har dom båda två en attraktion till varann ser jag inte några fel i detta.
Lägg ner pedofilsnacket!

Skorpan

Guest
jag håller med chrille,15 år är lite väl lågt

mark: vad hade su sagt om en snubbe på (låt oss säga 40) ragga på din dotter som var 15 (om du skulle haft en) ???
jag LOVAR dej att du hade blitt vansinnig :fakta

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
CJ900RR skrev:
nja snarare pederast-varning. skillnaden är dock hårfin.

pedofil = byxomyndiga och barn
pederast = byxmyndiga men unga

nu var det ju faktiskt så att hon sa att hon var äldre, hon ser äldre ut och jag trodde att hon var äldre. precis sådana här uttalande som jag ville slippa höra :fatta!

Allt hänger ju på hur hon är. Man är ju så gammal som man beter sig, typ!?
Träffa henne lite & känn efter, utan att "utnyttja" sitationen.

Jag va med om ngt likande när jag va 21, träffade en 15-åring på krogen :va & fattade ju inte förrän det va för sent att hon inte va äldre. Testade och träffas lite efteråt, men när hennes mamma ville att hon skulle vara hemma kl 11 en lördagskväll + att hon mest pratade om gymnasiet som hon precis börjat insåg jag hur lite vi hade gemensamt.

Blev lite sugen på hennes storasyrra dock :hihi

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mark skrev:
....!

Från fall till fall? Jodå, är du som kille 25 är från fall till fall, någonstans när tjejen är 17-20 bast.

Gå till en högstadieskola och hitta en enda vuxen kvinna på skolgården. Då räknas INTE skolvärdar och lärare...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skorpan skrev:

Man hade väl blivit lack om en 65-åring kom med ens fiktiva 18-åriga syrra också.
Pedofili är enligt alla definitioner attraktion till personer som inte uppnått full pubertal utveckling. Rör inte ihop det med gubbsjuka eller vad man vill kalla det.

Skorpan

Guest
Mark skrev:

Har dom båda två en attraktion till varann ser jag inte några fel i detta.
Lägg ner pedofilsnacket!
sjuka människor finns det gott om
tycker du att 15 och en 65 är ok då eller?? :3freak

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Chrille skrev:
Från fall till fall? Jodå, är du som kille 25 är från fall till fall, någonstans när tjejen är 17-20 bast.

Sen när blev dina normer de allmänna? Det finns säkert de som har invändningar mot din 17-årsgräns också.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Skorpan skrev:
jag håller med chrille,15 år är lite väl lågt

mark: vad hade su sagt om en snubbe på (låt oss säga 40) ragga på din dotter som var 15 (om du skulle haft en) ???

ja, de är mycket möjligt att jag hade ifråga satt vad i helvete dom hade gemensamt. Hur dom kunde gilla varandra mm mm.

Men är han så barnslig att han gillar min 15-åriga dotter, och hon så "lill-gammal" så tja, lätt och säga nu, så hade man kanske fått acceptera detta. nu är det ju dock inte 25 års skillnad vi pratar om, utan 10. Viss skillnad.

15 är lågt. det är ju därför det diskuteras här, men att säga att det alltid är fel och ska polisamälas är ju inte så genomtänkt. Anmälas för vadå? :3freak

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Chris Ash skrev:
Sen när blev dina normer de allmänna? Det finns säkert de som har invändningar mot din 17-årsgräns också.

Jovisst, men det är ju bara en fråga om sunt förnuft. Jag menar inte att mina 17-20 är en universalsanning(edit / även om jag formulerat mig klumpigt) och att man i slutänden ska använda huvudet.

Vad jag däremot säger är att inga 15-åringar är vuxna. Gränsen för vuxen ligger högre upp.

Last edited:

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Mark skrev:
..

15 är lågt. det är ju därför det diskuteras här, men att säga att det alltid är fel och ska polisamälas är ju inte så genomtänkt. Anmälas för vadå? :3freak

Det kan inte polisanmälas. Men hade bruden varit 14 år och 10 månader så ...

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Chrille skrev:

Gå till en högstadieskola och hitta en enda vuxen kvinna på skolgården. Då räknas INTE skolvärdar och lärare...
sen vet jag att de finns massor med killar och en hel del tjejer med för den delen som bara på körkortet är vuxna. Inte om man ser till hur dom beter sig, moralfrågor, ansvar mm som nu hör till det "vuxna"-livet.

Nu pratar vi inte om att utnyttja småtjejer. Vi pratar om att två människor som tycker om varandra ska kunna ha ett förhållande för att dom gillar varann. INTE för att den äldre i förhållandet försöker lura sig till fler poäng eller ha nåt att skryta om för sina polare.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024