kan ja horna om min cylinder (cagiva freccia c12R -90).har för mig att det bara går o göra på vissa cylindrar..lr??....o hur mycke ska man då horna upp te...alltså..va e närmsta storlek från 125cc..så ja kan hitta en kolv som passar till den sen?
Dj_fluffy skrev:kan ja horna om min cylinder (cagiva freccia c12R -90).har för mig att det bara går o göra på vissa cylindrar..lr??....o hur mycke ska man då horna upp te...alltså..va e närmsta storlek från 125cc..så ja kan hitta en kolv som passar till den sen?
EBS skrev:Troligtvis har du nicasil i cylindern och då kan du horna, men inte borra. När man hornar så gör man bara nya "repor" i cylinden som håller kvar oljan. När man borrar gör man den större.
AleX skrev:rätta mig om jag har fel men repa gör man inte snarare putsar den för att få bort repor
Dj_fluffy skrev:öö..aha okej...men alltså..problemet e ju själva kompen..den e för dålig... har bytt ringar en gång innan....blev dock ingen inkörning( lr inkörning o inkörning..hade samling me ett gäng sporthojare å vi åkte på en rätt så lång tur..å man ville ju inte ligga sist ...( ja jag vet..dumt gjort )..men frågan e då..om ja ska chansa på å köpa nya ringar o chansa på en ny riktig inkörning...hojen va inlämnad på mc-verkstad bland annat pga det..o han sa att cyllen va väldigt hårt körd..så om man hornar om den..o köper nya ringar..passar dom då..blire verkligen riktigt tätt??...ökar inte diametern på den när man gör d??
tacksam för så många RIKTIGA svar som möjligt
AleX skrev:rätta mig om jag har fel men repa gör man inte snarare putsar den för att få bort repor
Edholm skrev:Finns ett företag i finnland som nicasilar om för 1700,- kommer dock inte ihåg nammnet.
Fredrick skrev:Cykeln går väl fint även nu, bara lite trött?
EBS skrev:Annars fixar Racing Konsult eller Racemaskinteknik det. Jag tycker Roffe på Racemaskinteknik är betydligt trevligare än gubben på Racing Konsult så jag skulle välja Racemaskinteknik.
http://www.racemaskinteknik.home.se
RGmaniac skrev:Vad jag har hör av säkra källor så går det inte att borra nicasilcylindra och hona ska man inte göra på en nicasilcylinger då den tappar viss del av sin styrka.....men stålfodrade cyllar går att borra och hona.....
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |