honda 1000 rr som släpper

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
hejsan tänkte kolla om nån här upplever att sin honda 1000 rr har tendens till o släppa, tappa fäste med bakdäcket utan vidare gaspådrag..
har hört något om detta...
mvh rickard
 

Sniper

Guest
Suzuka mannen skrev:
2377859 hejsan tänkte kolla om nån här upplever att sin honda 1000 rr har tendens till o släppa, tappa fäste med bakdäcket utan vidare gaspådrag..
har hört något om detta...
mvh rickard

Vad kör du med för bakdäck?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Fjädringsinställning? Trottelkontroll? Däck? Där har du de vanligaste faktorerna när det släpper.
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
inget jag råkat ut för ännu e bäst o till lägga, men en kille som jag pratade med sa att han vatt ut för det på 3 av sina 1000 rr som han haft o kört... antagligen fjädringsinställningen men e den så taskig original då??
 

marcus133

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
såld XT660X SM och blade 929-01. CBR 1000RR Repsol nu....också såld. En gammal R1-01 till 2008
Snygg hoj :) Redan plockat av reg.plåten ser det ut som.

När du säger det så kan man känna att bakhjulet "kletar" lite mot asfalten vid rejält nedlägg och gaspådrag men så tycker jag det vart på alla 1000-1100 hojar jag haft.
//Marcus
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
marcus133 skrev:
2377939 Snygg hoj :) Redan plockat av reg.plåten ser det ut som.

När du säger det så kan man känna att bakhjulet "kletar" lite mot asfalten vid rejält nedlägg och gaspådrag men så tycker jag det vart på alla 1000-1100 hojar jag haft.
//Marcus

hehe ja den e redan strippad=)
uppmärkasmheten e hyfsat stor kring den måste jag säg=)
men det behöver inte aklls vara i kraftiga svängar utan det kan vara i 150 km/h o lite lätt svängande landsväg sakillen, menar inget man vill råka ut för så jag undrar bara om det går motverka det, bör vara fjädringen
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
Min hojj har inte haft några tendenser att släppa vid torrt väglag.
Har iofs bara kört 300-400mil med den och är ganska så feg då jag kraschade min gamla hojj i början på juli.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Har jag aldrig vart med om iaf...va har du för däck på det släpper inte bara så där bara för att du lägger ner....Gaskontroll
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
det ska tydligen bara vara 1000 rr o inte 600 rr jag vet inte alls men det ska väl ha med fjädringen o göra e det mest troliga.. men vad gör man för o motverka, det e utan vidare nedlägg o utan vidare gaspådrag
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Suzuka mannen skrev:
2377893 inget jag råkat ut för ännu e bäst o till lägga, men en kille som jag pratade med sa att han vatt ut för det på 3 av sina 1000 rr som han haft o kört... antagligen fjädringsinställningen men e den så taskig original då??


Suzuka mannen skrev:
2384950 det ska tydligen bara vara 1000 rr o inte 600 rr jag vet inte alls men det ska väl ha med fjädringen o göra e det mest troliga.. men vad gör man för o motverka, det e utan vidare nedlägg o utan vidare gaspådrag


Tro inte på allt skit vad andra säger :tomten
 

Wiking

aka Pinhead
Gick med
14 Jun 2006
Ort
pålsboda
Hoj
-00 cbr 929 -05 cbr 600 banhoj
kan det vara så att däcket är platt och han ligger på kanten o rider när han svänger lite, kan upplevas som det släpper.
 

Pissnisse

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Sverige
Hoj
Yamma
Suzuka mannen skrev:
2377859 hejsan tänkte kolla om nån här upplever att sin honda 1000 rr har tendens till o släppa, tappa fäste med bakdäcket utan vidare gaspådrag..
har hört något om detta...
mvh rickard

Visst e de härligt med alla nybörjare som bara måste ha en roadracingraket med 180 hk för att sen köra ner sina touringdäck till corden och undra varför allt gick åt helvete. "Måste varit fel på bajken eller iallafall fel på den där fjädrarinställningen" Ps! Ni som undrar varför premien gick upp kan sluta undra. :)
 

Disasterpiece

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Gävle
Hoj
1000r k7
Pissnisse skrev:
2389613 Visst e de härligt med alla nybörjare som bara måste ha en roadracingraket med 180 hk för att sen köra ner sina touringdäck till corden och undra varför allt gick åt helvete. "Måste varit fel på bajken eller iallafall fel på den där fjädrarinställningen" Ps! Ni som undrar varför premien gick upp kan sluta undra. :)


Tur att du är bäst i världen och styr upp allt då!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Det är garanterat ingen fabrikationsfel som gör att hojen släpper. Antagligen släpper den inte överhuvudtaget, möjligtvis vinglar men det brukar sällan va hojens fel...
 

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Karlstad
Hoj
R1
Kolla så bakhjulet sitter rakt alt att axeln inte är lös... kan ju ge sådana symptom...

Fattade aldrig om det var du som upplevde problemet eller om du bara spekulerar :va

Men som de flesta säger så hänger det mesta på vad föraren pysslar med, själv har man gjort 4 highsides i år varav en slutat i backen.. Va nog fel på cykeln, för efter marksyningen har det gått som på räls :tungan :va
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nr:18 skrev:
2389778 Kan vara Error 40 oxå
Felet sitter 40 centimeter från kåpglaset:D

"Most accidents are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle" :hihi

Om det nu faktiskt släpper för killen så kanske han borde ta sig en titt på hur han kör - eller hur däcken ser ut? Kör han med backelitdäck och pressar 150+ i kurvorna så släpper det, den saken är ju klar. Kolla vad han har för däck och åk bakom honom en sväng och se hur han kör. Det är garanterat inget fel på hojen.
 

Suzuka mannen

this is what life`s all about
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Smålandsstenar
Hoj
repsol 1000 rr 05:
Pissnisse skrev:
2389613 Visst e de härligt med alla nybörjare som bara måste ha en roadracingraket med 180 hk för att sen köra ner sina touringdäck till corden och undra varför allt gick åt helvete. "Måste varit fel på bajken eller iallafall fel på den där fjädrarinställningen" Ps! Ni som undrar varför premien gick upp kan sluta undra. :)

detta e bara vad jag har jag har hört, själv har jag aldrig upplevt detta så det e därför jag undrar om nån annan varit ute för det.....
kan väl inte påstå att man e jätte erfaren på o köra, men jag har i varje fall kört sporthoj i 3 säsonger nu, samt även provat en del bankörningar o inte lagt mej än så... anledningen till att jag frågar e om någon hört nått om detta så man kan motverka det elelr om det jag hört bara e bullshit... som det mesta man hör e.....
mvh rickard
 
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top