Honda CB1000R-tråden

sndMrk

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2010
Ort
La
Hoj
Honda CB1kRA
Är det någon som vet vart man kan få tag på en ny -09:a med abs som inte är grön i skåne med omnejd. Tacksam för alla tips!
 
Last edited:

SpecopsNinja

Medlem
Gick med
21 Aug 2010
Ort
Nordpolen
Hoj
Honda cb1000ra 2009
Rensa bakdel

Småblinkers är ju snyggt, men jag vill ju ha några som syns också... Någon som har nåt tips på vilken sorts skylthållare+blinkers som är bra? Är det något mer man behöver för att få bort härket som sitter på orginal?

Får hem en ny hoj imorgon, är det någon som vet hur den kommer fram om den åker pall med posten? Är det 12803 delar och en ikea bruksanvisning, eller är det bara att sladda ur paketet direkt?
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Jag köpte min bakdel från techbike.de. Dom har snygga bakdelar, miniblinkers samt blinkersrelä för miniblinkers. :)
 

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009
Småblinkers är ju snyggt, men jag vill ju ha några som syns också... Någon som har nåt tips på vilken sorts skylthållare+blinkers som är bra? Är det något mer man behöver för att få bort härket som sitter på orginal?

Får hem en ny hoj imorgon, är det någon som vet hur den kommer fram om den åker pall med posten? Är det 12803 delar och en ikea bruksanvisning, eller är det bara att sladda ur paketet direkt?

Kolla www.cb1000r.se jag har en tail tidy till salu.
/M
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Ryckig gång vid jämn gas

Hur många upplever ryckig gång vid jämn gas och lägre varv? Och då går frågan först och främst till dom som inte kör med PC, vilket verkar ta bort detta problem, kanske någon som kan bekräfta att ryckningarna verkligen försvunnit efter monterad PC?

Irriterande fenomen på en ny hoj!
 

MLLRAPTOR

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Honda CB1000R 2009

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Hur många upplever ryckig gång vid jämn gas och lägre varv? Och då går frågan först och främst till dom som inte kör med PC, vilket verkar ta bort detta problem, kanske någon som kan bekräfta att ryckningarna verkligen försvunnit efter monterad PC?

Irriterande fenomen på en ny hoj!

Jag har tyvärr samma problem även med PCV. Runt 30km/h går det knappt att köra utan att det ska ryckas :(

Och med tanke på svaren på forumet så kan jag säga att den går sjukt magert. När jag bänkade min här i sommras så låg den långt under det avgasvärde Andersson Turbo hade som standard på sina motorer. Men han förklarade detta med den enkla anledning att dom gör så för att hålla nere avgasvärdena. :(
 
Last edited:

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Jag har tyvärr samma problem även med PCV. Runt 30km/h går det knappt att köra utan att det ska ryckas :(

Och med tanke på svaren på forumet så kan jag säga att den går sjukt magert. När jag bänkade min här i sommras så låg den långt under det avgasvärde Andersson Turbo hade som standard på sina motorer. Men han förklarade detta med den enkla anledning att dom gör så för att hålla nere avgasvärdena. :(

Har du O2 eliminator monterad med?

Men med PC så borde väl det gå att justera så den går fetare, och kanske går bättre?
 
Last edited:

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Japp har O2-eliminator.
Vet inte varför den går så ryckigt men kan säga att den inte går snålt, börjar nästan fundera på att den går riktigt fett. Tog ut db-killern efter att ha kört 30mil med den i och den var helt jävla kolsvart av sot... Funderar nästan på att testa bänka om den i vinter och se om jag får nån annan kurva då :)
 

MpFire

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Honda CB1000R -09
Nu har man äntligen köpt sin efterlängtade Honda CB1000R..!!!
Det känns helt underbart fast tråkigt att man får vänta till nästa säsong innan man kan börja köra igen.

Kommer lite fina bilder inom kort!
 

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
CB1000R -09
Nu har man äntligen köpt sin efterlängtade Honda CB1000R..!!!
Det känns helt underbart fast tråkigt att man får vänta till nästa säsong innan man kan börja köra igen.

Kommer lite fina bilder inom kort!

Du kan ju kolla in cb1000r.se också och kanske få nån bra ide om vad du kan ägna vintern åt (miniblinkers, slipons och liknande):) bra köp iallafall :yoparty
 

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Nu har man äntligen köpt sin efterlängtade Honda CB1000R..!!!
Det känns helt underbart fast tråkigt att man får vänta till nästa säsong innan man kan börja köra igen.

Kommer lite fina bilder inom kort!

Grattis till ett bra köp! Du har verkligen en kul säsong att se fram emot iallafall!
 

MpFire

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Honda CB1000R -09
Tack allihopa!!

Jag är helt nöjd med köpet!
Den är ganska utrustad dessutom,

bland utrustningen finns:
-R&G Tail Tidy
-R&G Krash puckar
-Kylar skydd "CB1000R"
-En sits kuts
-RossoCromo kolfiber hugger

Har kikat på ett Yoshimura slipon
med mellan rör.

Btw, är det ngn som vet vilket eller
vilka slipon som är bra samt vad priset
ligger på ?

Vore tacksam för svar.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Tack allihopa!!

Jag är helt nöjd med köpet!
Den är ganska utrustad dessutom,

bland utrustningen finns:
-R&G Tail Tidy
-R&G Krash puckar
-Kylar skydd "CB1000R"
-En sits kuts
-RossoCromo kolfiber hugger

Har kikat på ett Yoshimura slipon
med mellan rör.

Btw, är det ngn som vet vilket eller
vilka slipon som är bra samt vad priset
ligger på ?

Vore tacksam för svar.

Jag köpte ett G.P.R slipon som gick på runt 4200kr. Det finns att beställa via Boove som är agent för dom så dom lär veta nån firma i din närhet som kan ta hem det annars. Riktigt nöjd med mitt system lagom högt och mullrigt ljud när man kör på låga varv men samtidigt så ylar den som aldrig för när man ligger och kör runt varvstopp :p

Bild på det:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=314298&d=1278970502
Ljud på den från bänkningen:
http://www.youtube.com/watch?v=1ao0bj1-6FA
 

MpFire

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2010
Ort
Sollentuna
Hoj
Honda CB1000R -09
Jag köpte ett G.P.R slipon som gick på runt 4200kr. Det finns att beställa via Boove som är agent för dom så dom lär veta nån firma i din närhet som kan ta hem det annars. Riktigt nöjd med mitt system lagom högt och mullrigt ljud när man kör på låga varv men samtidigt så ylar den som aldrig för när man ligger och kör runt varvstopp :p

Bild på det:
http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=314298&d=1278970502
Ljud på den från bänkningen:
http://www.youtube.com/watch?v=1ao0bj1-6FA

Snyggt rör!
Har du mappat (PC) den också eller är den bara bänkad för att se att den inte går för snålt etc...?

Nu är alla "vinter förberedelser" klara:yoparty, bara att vänta till nästa säsong!

Man blir lite vilse ledd ibland när man frågar olika människor om hur man ska göra då man satt på ett slipon med mellan rör.
Vissa säger att det inte behövs någon mappning medans vissa andra säger att man SKA mappa och andra säger att det räcker att bänka den för att se om man får en fin kurva???:gnissla:confused::confused:

Vore tacksam för lite tips och råd här ifrån forumet..:Bugar
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Snyggt rör!
Har du mappat (PC) den också eller är den bara bänkad för att se att den inte går för snålt etc...?

Nu är alla "vinter förberedelser" klara:yoparty, bara att vänta till nästa säsong!

Man blir lite vilse ledd ibland när man frågar olika människor om hur man ska göra då man satt på ett slipon med mellan rör.
Vissa säger att det inte behövs någon mappning medans vissa andra säger att man SKA mappa och andra säger att det räcker att bänka den för att se om man får en fin kurva???:gnissla:confused::confused:

Vore tacksam för lite tips och råd här ifrån forumet..:Bugar

Om du ändå har den på bänk så mappar man väl den på en gång?
Min är bänkad och mappad... Jag trodde faktiskt inte någon drog upp sin i bänk för att bara kolla om den går lagom utan lika bra att mappa skiten på engång.
Dra iväg ett PM till Andersson Turbo så kan han hjälpa dig med det. Han har bänk hemma i Upplands Väsby så bara dra upp den på släp och dra dit om snön hinner komma innan han har tid. Iofs lär du ju köpa en PC till kom jag på men det hjälper han dig att meka dit, gjorde han för mig. Tror det var 2k totalt för montering + mappning.
 

wezzlan

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
CB1000R
Tja! Fan skulle ställa in hojen för vintern idag. Ställde den utanför polaren som jag skulle ha den hos i vinter. Han kommer hem från jobbet så ligger hojen ner!! Har fått en stor repa på "blixten brevid tanken. Ringde försäkringsbolaget och dom skulle ha 6000:- för att lacka om den, sjukt.. Så nu går tankarna i att lacka om den i 2010års röda färg. Bike trollhättan skulle ha 5000:- för att lacka om hojen.

jävla skit alltså!!!
 

BikerSimba

Ny medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
Upplands Bro
Hoj
CB1000RA + KTM 640
Tja! Fan skulle ställa in hojen för vintern idag. Ställde den utanför polaren som jag skulle ha den hos i vinter. Han kommer hem från jobbet så ligger hojen ner!! Har fått en stor repa på "blixten brevid tanken. Ringde försäkringsbolaget och dom skulle ha 6000:- för att lacka om den, sjukt.. Så nu går tankarna i att lacka om den i 2010års röda färg. Bike trollhättan skulle ha 5000:- för att lacka om hojen.

jävla skit alltså!!!

Ja det suger när sånt här inträffar. Tror dock att din cykel inte ville vinter vila än:rolleyes: Min fick piska en lite vända idag på 7mil:yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top