Krigge
Taliban och kapitalist
Inte direkt, tänkte mer hämta hem en hoj
Funderar på att skaffa mig en cb1000r. Är ni nöjda med den ni som har har kört ett par mil med den ?
Är det någon som har bytat till något annat avgassystem ?
Hur har ni kvar den där hemska saken som reg skylten sitter på ?
Funderar på att skaffa mig en cb1000r. Är ni nöjda med den ni som har har kört ett par mil med den ?
Är det någon som har bytat till något annat avgassystem ?
Hur har ni kvar den där hemska saken som reg skylten sitter på ?
Funderar på att skaffa mig en cb1000r. Är ni nöjda med den ni som har har kört ett par mil med den ?
Är det någon som har bytat till något annat avgassystem ?
Hur har ni kvar den där hemska saken som reg skylten sitter på ?
Alla verkar var grymt nöjda med hojen. Så fort det blir bättre väder så ska jag åka och prova en. Är det jätte trött när man är två på den ? Var ska man försäkra den ? Ska man ta med eller utan ABS ?
Ni som har köpt en cb1000r, vad har ni för försäkringspremie?
Jag ringde runt och kollade priser och det billigaste jag hittade var
2500kr/år, hel/hel.
Jag trode tjejen i telefon skämtade när hon sa priset, det är till och med
1700kr billigare än min nuvarande hoj.
Det lutar nog åt att köpa en cb1000r tills nästa år.
Kör idag en Hornet 900 (03:a) och har lite frågor då jag är nyfiken på att byta upp mig!
(En vit CB1000R vore MUMS!!!)
Nån som haft en 900 och kanske bytt upp sig som kan göra en direkt jämförelse?
Tvivlar inte på att dne är lika smidig, lättkörd och rolig som min, då den borde t.om. vara lite bättre då den är nyare
Kanske inte lika smidig? För den är större?
Hur har ni som är lite längre (långa ben) med sittställning? Själv är jag 186 cm och sitter inte 100% bra på min hoj! (Kan ha att göra med att det sitter ett crossstyre på, satt på när jag köpte den) Får dock aldrig till benställningen 100% bra heller, speciellt vid längre "transport-turer", är dock inga problem när man väl kör lite mer "aktivt".
Hur funkar den på motorväg? Visst, ingen kåpa, men den har juh en liten "front" som kanske styr undan vinden lite?
För min 900 är hopplös om man skall transportera sig på motorväg (vilket jag gör lite då och då eftersom jag tar den till jobbet vid hoj-väder).
Blir juh hur mycket fartvind som helst
(Igen kan ha att göra med styret, men inte bara känns det som).
Finns det nått som helst förvaringsutrymme på hojen?
På min 900 sitter en annan undertail = ingen plats alls.
Får man typ ner badshorts och en handduk eller är det tok tajt?
/Jocce
Vad är det för skillnad mellan en Honda CB1000R och RA?
/Jocce
Du kan nog vara lugn vad gäller din längd. Har en bekant som är +190 och det var då inga problems för han vid en provtur.
Om man ryms på hojen eller inte är en sak, det ska ju också se vettigt ut också(vet inte hur du är annars formad). Ta med en kompis som kikar på dig från sidan när du sitter på.
Det kuliga när kompisen satt sig på den, var att det såg inte tokigt ut, men CB:n blev mindre på nåt konstigt sätt. Med mindre menar jag inget negativt med, utan den såg ......ännu snabbare ut?!?
Grymt skön hoj. Jag var en av tjommarna som var ner till fabriken och körde hem en CB. Enkel väg 400 mil hem till Boden.
En liten reseberättelse om turen: http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080715/080715.html
RA=ABS
Ah, så enkelt
Går ABS:en att koppla ur på nått sätt, ifall man vill köra stunts och så med hojen, eller blir det till att modifiera då?
/Jocce
Köp en utan.
Inte så vitt jag vet. Vill man köra stunts så skulle jag rekommendera en utan abs.Ah, så enkelt
Går ABS:en att koppla ur på nått sätt, ifall man vill köra stunts och så med hojen, eller blir det till att modifiera då?
/Jocce
Snabb "dum" fråga:
Bilder som denna:
http://www.saarela.se/aktuellt/aktuelltbild08/080715/080715-8b3.jpg
Hur har du kameran? Bara löst i handen och så eller har du den fastsatt på nått sätt så du kan köra o fota samtidigt?
/Jocce
Jag kör med en lite större kamera(Minolta Z1). Lagom långt snöre med kameran hängande i maghöjd. Fotar sen med vänsterhanden under körning.
Fördelen med digitalkamer är att man kan ta hur många bilder som helst, någon ska väl lyckas. Med åren har man blivir ganska rutinerad, så idag blir det mer lyckade foton än misslyckade.
Dock så ska man vara försiktig med detta tilltag. Lätt hänt i början att man glömmer bort trafiken i ivrigheten att hitta en bra bild direkt.
Inte så vitt jag vet. Vill man köra stunts så skulle jag rekommendera en utan abs.
Jag har en vit med abs. Vi bor trotts allt i ett land med isfläckor och grus på vägen där vilt ibland hoppar ut framför en.
För er som känner till södra Stockholm: Tror det eller ej men jag hade en älg som hoppade ut framför mig på Huddinge vägen (strax efter Flemingsberg och innan Tullinge) förra året!!! Fast då var jag i bilen, men det visar att det kan hända.
Du har den alltså hängandes runt halsen?
Ingen direkt "hårdkörning" när du har kameran så med andra ord
Får lov att prova i sommar, för man e juh sugen på att fota när man åker lite faktist, då jag är foto entusiast i övrigt...
(www.jocce.se)
/Jocce
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |