Honda CB1000R-tråden

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Hej.
Har ju precis köpt mig min vita fina Cb1000ra nu och tänkte ta och göra nått åt stjärten på motorcykeln. Satt här och kollade igenom det ni skrivit och fastnade för denna hos tecbike. http://shop.tecbike.de/License-plate-holder/Number-plate-holder-Honda-CB-1000R-2008-2009--8156.html
Men ni som köpt denna ska man beställa med nå relä eller går det att sätta på miniblinkers utan att behöva göra nå större ingrepp? Vill ju helst inte klippa sönder nå kablar utan ha allt intakt så man kan skruva tillbaka original om man skulle vilja det igen...
Kommer ihåg på min förra hoj så gick blinkade dom jätte fort för man inte hade nått motstånd. Vad köpte ni som redan har köpt detta från tecbike?

Trångt i garaget och hade fel objektiv på kameran men kommer några kort nu iaf på skönheten :)
VtNpZYyYm.jpg


PyDTSQdJx.jpg


zVpdAQoio.jpg


God fortsättning på er alla!
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Repsoldesign.........

Vill veta!

Fireblade i repsoldesign! Vilka år tillverkades de?

Ser en del annonser där den beskrivs som limited!

Är den förutom lacken annorlunda än den vanliga Bladen?

Bästa totalplaceringar i World Superbike åren 2003 till 2009?

Hälsningar Toyman.

Honda segrar i Superbike.:tummenupp

VFR750R (RC30) år 1988/89:D
RVF750R (RC45) år 1997:D
VTR1000 (RC51) SP1 år 2000
VTR1000 (RC51) SP2 år 2002:D
CBR1000RR ...... år 2007
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Var till garaget här i går och höll på att kicka runt lite på min nya hoj. Då såg jag det att min hoj led av samma sak som många andra honda cb1000R verkar leda av, defekt bakljus.
Men har pratat med Funbike här i Västerås och dom skulle fixa det åt mig på garantin men är det nån mera än jag som har haft problem att bromsljuset inte funkar på fotbromsen?
Fick en liten fundering på det när dom sa på Funbike att när dom fick sin hoj som dom har som demohoj från Honda så funkade inte deras brosljus. Så tog och tittade på det med men händer inget när jag bromsar med fotbromsen bara på frambromsen så dom får allt fixa det med.

Så här ser mitt bakljus igår :)
http://www.youtube.com/watch?v=_7JsxNxvj-0
Var det samma för er också som haft problem med detta?
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Var till garaget här i går och höll på att kicka runt lite på min nya hoj. Då såg jag det att min hoj led av samma sak som många andra honda cb1000R verkar leda av, defekt bakljus.
Men har pratat med Funbike här i Västerås och dom skulle fixa det åt mig på garantin men är det nån mera än jag som har haft problem att bromsljuset inte funkar på fotbromsen?
Fick en liten fundering på det när dom sa på Funbike att när dom fick sin hoj som dom har som demohoj från Honda så funkade inte deras brosljus. Så tog och tittade på det med men händer inget när jag bromsar med fotbromsen bara på frambromsen så dom får allt fixa det med.

Så här ser mitt bakljus igår :)
http://www.youtube.com/watch?v=_7JsxNxvj-0
Var det samma för er också som haft problem med detta?

Prova att justera bromsljuskontakten till fotbromsen.
Man är tvungen att skruva på den om man justerat pedalen.
 

stecro

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Bjärred
Hoj
Yamaha FZ 1 N
Depåstöd & kuts

Är det någon som har nåt bra förslag på depåstöd till CB 1000 RA? Är inte så sugen på att slänga 6000:- på ett Honda original.
Undrar oxå om någon hittat nån snygg kuts till samma hoj? Samma visa där Hondas kostar 2000:- måste finnas till bättre pengar.
 

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Göteborg Kärra
Hoj
CB1000RA
Är det någon som har nåt bra förslag på depåstöd till CB 1000 RA? Är inte så sugen på att slänga 6000:- på ett Honda original.
Undrar oxå om någon hittat nån snygg kuts till samma hoj? Samma visa där Hondas kostar 2000:- måste finnas till bättre pengar.

Depåstöd bak har jag ett från alien moto, har för mig den kostade runt 1000 lappen. Surfa in på cb1000r.com, där finns många tips på kutsar, men jag har ingen aning om priser.
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Prova att justera bromsljuskontakten till fotbromsen.
Man är tvungen att skruva på den om man justerat pedalen.

Nu har jag varit i garaget och det var som du sa.
Justerade själva plastmuttern på givaren så den kom högre upp och vips så funkade bromsljuset igen :)
Har iaf bokat tid för att byta ut mitt felande bakljus nu så nästa fredag ska jag köra upp den till verkstan så skulle dom byta ut det åt mig.

Nu ska jag sätta mig i soffan och prova min nya Arai Chaser Samurai White som kom på posten idag :)

lvTDcRqKJ.jpg

CWhAjwkKf.jpg


Kan väl erkänna att jag längtar till sommaren nu :)
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Vart köpte du hjälmen?

Jag köpte den på Lelles MC i Uppsala men dom hade inte den i min size så dom beställde hem den och skickade den istället.
Fick rätt bra pris normalt 5995kr + 995kr för spegelvisir men fick den för 5092kr och visiret skickade dom med på sidan om :)
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Jag köpte den på Lelles MC i Uppsala men dom hade inte den i min size så dom beställde hem den och skickade den istället.
Fick rätt bra pris normalt 5995kr + 995kr för spegelvisir men fick den för 5092kr och visiret skickade dom med på sidan om :)

grymmt snygg
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Bänka

Fick min från bänkning nu med 7hk extra o 11nm med leovince o pc v längtar nu till våren:tummenupp
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Hur fan är det med det där.
Behöver man köra mappning + PC om man BARA sätter på ett annat slipon och behåller caten? Menar det borde ju ge lite bättre ljud i maskin än original men vill ju inte förstöra nått genom att spara decat+mapp+ PC till nästa sommar.
 

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Köpte också en Arai Chaser i somras - en Phil Read replica. Bästa hjälmen jag har haft!

Nu har jag varit i garaget och det var som du sa.
Justerade själva plastmuttern på givaren så den kom högre upp och vips så funkade bromsljuset igen :)
Har iaf bokat tid för att byta ut mitt felande bakljus nu så nästa fredag ska jag köra upp den till verkstan så skulle dom byta ut det åt mig.

Nu ska jag sätta mig i soffan och prova min nya Arai Chaser Samurai White som kom på posten idag :)

lvTDcRqKJ.jpg

CWhAjwkKf.jpg


Kan väl erkänna att jag längtar till sommaren nu :)
 

blaisans

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
östersund
Hoj
2009 cb 1000 ra -09
Hur fan är det med det där.
Behöver man köra mappning + PC om man BARA sätter på ett annat slipon och behåller caten? Menar det borde ju ge lite bättre ljud i maskin än original men vill ju inte förstöra nått genom att spara decat+mapp+ PC till nästa sommar.

Om du bara sätter dit slipon och behåller katten behövs ingen pc o mappning du får ett skönare ljud MEN om du tar bort katten o tillsätter ett bmc högflödesfilter Måste du sätta dit ett povercommander 5 och ett decatrör plus mappning för just din hoj för då har du satt parametrarna ur spel
 

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Köpte också en Arai Chaser i somras - en Phil Read replica. Bästa hjälmen jag har haft!
Kanon att höra! Har testat den här hemma i soffan och lite så men inget på vägarna än. Bruden börjar väl tycka att man är dum i huvudet när hon kommer hem och man har hjälmen på sig :D

Om du bara sätter dit slipon och behåller katten behövs ingen pc o mappning du får ett skönare ljud MEN om du tar bort katten o tillsätter ett bmc högflödesfilter Måste du sätta dit ett povercommander 5 och ett decatrör plus mappning för just din hoj för då har du satt parametrarna ur spel

Okey det är så det är. Jag såg på Acropovic hemsida där stod det att deras slipon krävde mappning. Kanske blir ett Leo Vince med sån värmesköld som skymmer katten till sommaren iaf då :)
Nån som köpt ett Leo Vince system och monterat som kanske kan skicka upp nå bilder på det?
Edit.
Hittade en som hade Leo Vince och deras värmesköld och det ser helt okey ut.
http://www.hondacb1000r.com/mb/download/file.php?id=5510&mode=view
Skulle vilja ha en DEVIL MASTER men vart kan man få tag på ett sånt i sverige?
 
Last edited:

slusken

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda CB1000RA
Fick tillbaka min hoj från Funbike idag och lämpligt nog kom det även ett paket från Tecbike.
Hann inte klart idag för måste köpa lite flätadstrumpa till kablarna i morgon men fyller på med bilder på hur det vart när det är klart.

UmmYoENUB.jpg

Före
yMqWjepum.jpg

Undertiden.
KegAGnEUi.jpg

Sleevade kablar.
KVtBUjlpZ.jpg

Färdigt!
Nu är det bara fram blinkersarna som ska bytas!
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top