Mahhbechh
Börsmäklarn
För er som vill renovera framgaffel hemma så gäller 91mm luftspalt. FYI, alltså.
Någon ägare som skulle kunna skriva ner vad som gäller för att garantin ska vara giltig på CB1000R (eller Honda i allmänhet)?
Kontaktat Hondas generalagent och de säger att service ska ha gjorts hos auktoriserad verkstad. Hur lång tid kan man dra över tiden för en årsservice? (alltså, hojen har gått ett miltal mellan två serviceintervall och det har passerat ett år så den ska ha en årsservice).
Anledningen till att jag frågar är att jag hittat en jag vill köpa, men senaste årsservice har inte gjorts på auktoriserad verkstad. Hondaverkstaden sa per telefon att det är lugnt men jag skulle gärna vilja ha det skriftligt. edit: att jag kan komma nu och serva alltså...
Tankar?
Ska man hårddra det så är det tidsintervallet eller miltalet som gäller. Men enligt min erfarenhet är honda inte kinkiga med garantin, har själv fått ny framfälg utan tjaffs pga lacksläpp.
600/1800 mils servicen får du göra själv och 1200/2400 mils servicen ska göras på verkstad för att garantin ska gälla.
Läser man i garantiboken är det 2 års garanti på hela hojen, Hondas 5 års garanti gäller bara ett fåtal komponenter.
Tack för svar! Låter ju bra.
Nu är det en 2014 så antar att kvarvarande garanti bara gäller de fåtalet komponenter då.
Om "mellanservice" får göras själv (600/1800), borde inte årsservice också kunna göras på egen hand/annan verkstad? Finns det något skrivet om detta?
Grattis !View attachment 436351
Jaha då väntar man på sin nya CBR1000RR då. Ser inte att det skrivits så mycket kring denna trots att det är en helt ny cykel på alla sätt de slänger ut nu =P
Åsikter o tankar?.. själv brutalt laddad, designmässigt har de överträffat sig själva haha. Och bra spec även om de inte gick på 200+ hp som många andra.
Hej!
Tänkte kolla med er som förhoppningsvis har lite bättre koll än mig. Jag skall fylla på olja i min CB100RA och jag vet inte vilken olja jag skall köpa. Någon som har koll på detta?
Jag brukar låta sånt här skötas på servicen varje år, men i år märkte jag att nivån var låg och den skall inte in än på ett tag så jag ville fylla på själv.
Jag kollar oljan i det lilla fönstret på sidan av motorn, det syntes inte ens där, så jag vet inte vart oljan tagit vägen under hösten / vintern! Inga läckage vad jag kunde se. Har en 09'a
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |