Honda CB650-81 Caferacer

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
8500:- är "för" billigt.

Fan, jag håller med alla andra, Sälj inte.
Låt den stå ett tag och vänta på motivationen, det är ju inte så mycket jobb kvar och det är ett snyggt bygge

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
8500:- är "för" billigt.

Fan, jag håller med alla andra, Sälj inte.
Låt den stå ett tag och vänta på motivationen, det är ju inte så mycket jobb kvar och det är ett snyggt bygge

"Vill ha grusbushoj tarmen" är färdig att spricka just nu så nog kommer den att vara till salu framöver också.

Ställer jag in en tredje hoj i garaget så får jag stryk av sambon igen!:D

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
En liten uppdatering

Har lagt en enkel lack i silver, är väl inte den finaste lackering jag sett men ser inte så illa ut heller.

Annars så är den fortfaranse tillsalu.

Diverse nya delar ingår såsom kromad framlykta, 2 st kromade styrändspeglar, två baklysen Cateye + Lucas, 2 st nya gummihandtag.

Fortfarande 8500 kr.

Bifogat

• Image00003.jpg
    Image00003.jpg
    105.8 KB · Visningar: 342
  • Image00001.jpg
    Image00001.jpg
    94.8 KB · Visningar: 480
  • Image00002.jpg
    Image00002.jpg
    89 KB · Visningar: 428
  • Image00005.jpg
    Image00005.jpg
    84.5 KB · Visningar: 243
  • Image00006.jpg
    Image00006.jpg
    92.3 KB · Visningar: 245
  • Image00007.jpg
    Image00007.jpg
    70.3 KB · Visningar: 218

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
du ser, du bryr dig fortfarande och vill trots allt fortsätta bygga;)

Är nog som så här, att om jag lägger totalt 2 dagars jobb (max) plus en kväll med några pilsner, för en rejäl service, så är hojen klar för besiktning.

Besiktigad och körklar, räknar jag enkelt med att iaf få ut 13-14000 kr, minst 10-11, så den som handlar nu skulle göra en bra affär.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Har lagt en enkel lack i silver, är väl inte den finaste lackering jag sett men ser inte så illa ut heller.

Annars så är den fortfaranse tillsalu.

Diverse nya delar ingår såsom kromad framlykta, 2 st kromade styrändspeglar, två baklysen Cateye + Lucas, 2 st nya gummihandtag.

Fortfarande 8500 kr.

de e riktigt billigt.. har du lagt ut den på blocket el likn..?

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Startade upp!

Fick ett ryck efter att en spekulant dök upp idag, och sprang ut iverkstan, monterade ett stendött batteri och i med lite fräsch soppa, och med hjälp av lite gas och extra batteri så sparkade besten igång så fint!

Så nu får man se om det blir nån affär på lördag!?

mojo

mer vuxen mindre söt
Gick med
23 Apr 2004
Hoj
CBR600RR; CB650
Fick ett ryck efter att en spekulant dök upp idag, och sprang ut iverkstan, monterade ett stendött batteri och i med lite fräsch soppa, och med hjälp av lite gas och extra batteri så sparkade besten igång så fint!

Så nu får man se om det blir nån affär på lördag!?

Härligt! Ha begäret ökar! :tummenupp

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Då var den såld!

Tja då var besten såld, jag hoppas ändå att både ni och jag kommer att kunna följa hojens framtid då det är en SHare från Göteborg som köpt hojen, och förhoppningsvis skapar en ny byggtråd.

Kändes jäkligt konstigt att se och höra hojen svepa fram igenom hemmakurvorna, så det är med blandade känslor som hojen under veckan kommer att överlämnas till nya ägaren.

Ny ägare och SHare är "mojo" från Göteborg, så förhoppningsvis kommer besten att kunna ses för allmän beskådan på GP i sommar.

Men vem vet, jag kanske är tillbaka med något nytt bygge eller projket snarare än nån kan ana.;)

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
:gråta

nädå, men se till att börja bygga snart igen:tummenupp du har bra smak och gör vettiga byggtrådar, alltid kul med sån läsning:tummenupp

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Shovelhead -76:a ,CB 400 Four SS -75:a, Rex Villiers Ratbike -53. Fläktkyld DKW boardtrack -34: projekt...
"Vill ha grusbushoj tarmen" är färdig att spricka just nu så nog kommer den att vara till salu framöver också.

Ställer jag in en tredje hoj i garaget så får jag stryk av sambon igen!:D

Jag vet inte om jag har en väldigt förstående sambo eller om jag är bra på att prata men jag har fått tag på en tredje hoj, en CB500 från -73 så jag tänkte be dig om lite tips och råd.

Honda verkar "enkelt" att bygga caferäcer av, men finns det ngt jag bör tänka extra mycket på???

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Jag vet inte om jag har en väldigt förstående sambo eller om jag är bra på att prata men jag har fått tag på en tredje hoj, en CB500 från -73 så jag tänkte be dig om lite tips och råd.

Honda verkar "enkelt" att bygga caferäcer av, men finns det ngt jag bör tänka extra mycket på???

Ät mycket gröt så du orkar ända fram med bygget:D

Nä jag har inga speciella råd, kolla runt på olika entusiastsidor eller forum för att leta information och bilder på andra byggen och låt dig inspireras.

Försök att hitta så enkla lösningar du kan när du bygger, det blir oftast ganska bra.

Starta en byggtråd och posta mycket bilder så kommer du få mycket kommentarer och tips.

Jag gillar långa smala tankar(tidig CB125 tank som förlängs 15 cm kanske), enkelsits är ett måste, och clipons likaså, sadel i plåt om du kan eller kan få hjälp med det, blir bättre än kladd med glasfiber och skit.

Kör hårt:tummenupp

Bifogat

• cr7507.jpg
    cr7507.jpg
    13.5 KB · Visningar: 246

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Jag måste spendera en hel dag på Ikea för att få köpa hojen av frugan, kan behövas lite gröt då :D

Jag bygger ju om en Suka 550 -78 idag, som du själv kollat på (om minnet sviker....)

Inspiration har jag så det räcker och bli till, en långtank vore inte helt fel, men de växer ju inte direkt på träd....

Tänkte mest om det var ngn speciell detalj, tex orginalbatteriet är rosa och tål inte solljus.....

Förresten! var kommer din sadel ifrån????

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Jag måste spendera en hel dag på Ikea för att få köpa hojen av frugan, kan behövas lite gröt då :D

Jag bygger ju om en Suka 550 -78 idag, som du själv kollat på (om minnet sviker....)

Inspiration har jag så det räcker och bli till, en långtank vore inte helt fel, men de växer ju inte direkt på träd....

Tänkte mest om det var ngn speciell detalj, tex orginalbatteriet är rosa och tål inte solljus.....

Förresten! var kommer din sadel ifrån????

Har du migsvets, förlänger du tanken själv, eller så lämnar du bort till nån lokal svetsare.
"Min" sadel byggde jag av glasfiber, hela projektet är nu sålt till "mojo" här på SH, som kommer att bygga vidare nu i vinter.

Jernkrok

Elfel....
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
Har du migsvets, förlänger du tanken själv, eller så lämnar du bort till nån lokal svetsare.
"Min" sadel byggde jag av glasfiber, hela projektet är nu sålt till "mojo" här på SH, som kommer att bygga vidare nu i vinter.

Efter livliga diskutioner med mig själv så har jag beslutat för att inte bygga om utan rusta upp till orginalskick istället, tanken är att få ett litet startkapital till förmån för nya projekt. :yoparty

Detta är visserligen ett riktigt fantasipris, men det finns säkert ngn som e dum nog att betala, bara att hoppas.
http://www.annonsborsen.se/mc-2/honda-cb-500-four-343885.html

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...