Honda CB650-81 Caferacer

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Well, vad ska du ha för en likadan bakdel? du har ju vanan inne!
Får hem min hoj nästa vecka!

Alltså jag gillar gamla typen av rejs/sportkåpor, det jag inte gillar är den typ du la upp bild på, med en transperant plastkåpa/plastkon framför lyktan.

Bakdelen har jag dåliga möjligheter att kopiera då jag inte har några svetsmöjligheter själv utan får lämna bort allt eftersom jag passar in bitarna.

Och hantverkare kan man aldrig lita på att något blir klart när dom säger.

Vad är det för hoj du får hem?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Halloj

Nej jag är benägen att hålla med, den kåpan var lite UFO faktiskt!

Vad det gäller bakdelar har jag hittat en firma som säljer en massa snygga varianter i USA, se länk

http://www.airtech-streamlining.com/vintage/vintageseatsprices.htm

Denna sida har du säkert sett, finns mkt inspiration där, dom säljer också prylar!

http://www.caferace.com/

Kolla bilden, sån bakdel funderar jag på, sen kanske lacka hojen i nån skojig färg...

Mitt objekt är en syster till din! fast blå med 4-1 system. :)

Bifogat

• 5915726983.jpg
    5915726983.jpg
    64.8 KB · Visningar: 194
  • 5932773621.jpg
    5932773621.jpg
    61.9 KB · Visningar: 153
  • 1972CB500_400_sm.jpg
    1972CB500_400_sm.jpg
    41.2 KB · Visningar: 410
Last edited:

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Hur går det med bygget?

Tja sadeln ligger hos han som skall tigga ihop den.....:mad: annars så har jag monterat tillbaka laverdastyret tillsvidare. Styrändsspeglar, lucas baklampa och kromad lykta har också kommit. Så inte fan har det hänt så mycket.

Har annars fått en annan ide till sadel:huvet i vanlig plåt som skulle gå snabbt att slänga ihop då den inte kräver nån "avancerad" svetsning. börjar kännas som om alla bygger bakdel alá salladsskål, inget fel i det, men det är kul att ha nåt lite mer eget sas.

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Tja sadeln ligger hos han som skall tigga ihop den.....:mad: annars så har jag monterat tillbaka laverdastyret tillsvidare. Styrändsspeglar, lucas baklampa och kromad lykta har också kommit. Så inte fan har det hänt så mycket.

Har annars fått en annan ide till sadel:huvet i vanlig plåt som skulle gå snabbt att slänga ihop då den inte kräver nån "avancerad" svetsning. börjar kännas som om alla bygger bakdel alá salladsskål, inget fel i det, men det är kul att ha nåt lite mer eget sas.

Okej det låter bra! haha, känns som du komemr göra om ett par hundra ggr innan du nöjer dig?
jag gillade den förra bakdelen, den lilla smala typ version 3. den innan salladsskålen. den va grym , vad gjorde du den i?

Och du, du behöver inte vara orolig för min hoj ska iaf inte ha någon ikeaskål :pannkyss

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Okej det låter bra! haha, känns som du komemr göra om ett par hundra ggr innan du nöjer dig?
jag gillade den förra bakdelen, den lilla smala typ version 3. den innan salladsskålen. den va grym , vad gjorde du den i?

Och du, du behöver inte vara orolig för min hoj ska iaf inte ha någon ikeaskål :pannkyss

Det är salladsskålen som håller på att ligga till sig hos svetsarn:mad: Så jag känner att jag behäver en backup plan.... annars har jag plastsadeln som är i princip klar för lack.

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Har äntligen fått lite tid över så jag kunnat fila lite på bygget, har prioriterat åkning nu i vår då det varit så grymt bra väder.

Iaf så har det rört lite på sig och jag börjar se slutet på sadelbygget som även krymt ned till acceptabel nivå storleksmässig, fattar inte hur jag tänkte när jag börjde fila på första versionen.

Det börjar snart vara dags för slipgrund nu, så nu är det mycket funderingar kring färgval, det lutar just nu år BRG, brittish racing green.

Denna syftade jag på. är de nå foam av nått slag?
gillar den här skarpt.

EDIT: Oj bilder kom visst inte med, men sidan 3 iaf. du vet nog vilken jag menar.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Denna syftade jag på. är de nå foam av nått slag?
gillar den här skarpt.

EDIT: Oj bilder kom visst inte med, men sidan 3 iaf. du vet nog vilken jag menar.

Glasfiber över nån slags mark/frigolitskiva som jag hittade i bra och ha högen.

Men vad fan gör man med baklyse på en sån sadel, ja inte vet jag sidomontage kanske alá OCC style.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Fan fan fan - nu är den tillsalu!

Det är bara att inse att tiden inte kommer att räcka till i vinter heller, tyvärr! En ny knodd är på på G i januari och jag tycker det vore synd om "besten" skulle bli stående alltför länge orastad.

Status på bygget enligt följande......

Kördes senast i början av sommaren och statade då fint med lite batterihjälp.
Tanken i stort sett helt renslipad på synliga ytor. Sadeln är byggd glasfiber och mycket stabil. Bra däck, ca.5mm mänsterdjup.

Nya oanvända prylar, kromad lykta, två kromade styrändsspeglar, två baklyktor(lucas+cateye) båda E-märkta, gummihandtag, främrelykthålare som passar lite halvdåligt.

Laverdastyre och de flesta orginalgrejor finns kvar.

Kvar att fixa innan våren kommer är.............

Lite grundarbete på tank och sadel fixa till före lack. Lite el till belysning och instrumentbelysning. Bygga en plåt som sadeln skall vila på. Köpa nytt batteri för det gamla är kass. En grundlig service då den inte är mycket körd de sista åren.

7600 mil.

Säljes billigt med en tår i ögat till caferacer entusiast med mer tid än mig över till garaget.

Pris 8500 kr prutat och klart annars får grejorna stå till sig tills jag får tid att vara ute i garaget.

Hojen finns 3 mil öster om Göteborg i närheten av Stenkullen.

PMa eller skicka en E-post. nicklas.frolander@telia.com

Bifogat

• Image00002.jpg
    Image00002.jpg
    105.7 KB · Visningar: 381
  • Image00003.jpg
    Image00003.jpg
    101.4 KB · Visningar: 337
  • Image00004.jpg
    Image00004.jpg
    103.8 KB · Visningar: 315
  • Image00005.jpg
    Image00005.jpg
    84.5 KB · Visningar: 228
  • Image00006.jpg
    Image00006.jpg
    92.3 KB · Visningar: 250
  • Image00007.jpg
    Image00007.jpg
    70.3 KB · Visningar: 218
Last edited:

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Synd att du inte kan fixa den själv... Hoppas att någon fortsätter bygget...

SkaD

Gick med
3 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
synd!! mycket synd om du säljer den innan du är klar .

om möjligheten finns så se till att ha den kvar, gör hellre som mig om pengar och tid tryter, gör det hela till ett långtidsprojekt, tid och peningar när det finns till hands helt enkelt.

du har för övrigt gjort ett fint bygge änsålänge, hoppas du tar din förnuft till fånga och jag får se en långsam fortsättning nån annan gång istället.

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
synd!! mycket synd om du säljer den innan du är klar .

om möjligheten finns så se till att ha den kvar, gör hellre som mig om pengar och tid tryter, gör det hela till ett långtidsprojekt, tid och peningar när det finns till hands helt enkelt.

du har för övrigt gjort ett fint bygge änsålänge, hoppas du tar din förnuft till fånga och jag får se en långsam fortsättning nån annan gång istället.

Ja visst har jag alla möjligheter i världen att ha den kvar tycker bara det är synd om grejorna blir stående länre än nödvändigt en mc skall köras.

Sen har jag blivit sugen på en endurohoj också, men det vet inte sambon om ännu:D

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nej nej nej... du hinner.. de e ju inte mycket kvar på den där.. kan ju slänga ihop den hyffsat o försöka få lite mer för den iaf.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
sälj inte, följer ditt bygge med stor entusiasm ju! gör som skaD sa och bugg färdigt senare! eller är du i extremt stort behov av de extra 8500 som en försäljning av hojen skulle inbringa?

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
sälj inte, följer ditt bygge med stor entusiasm ju! gör som skaD sa och bugg färdigt senare! eller är du i extremt stort behov av de extra 8500 som en försäljning av hojen skulle inbringa?

Nix inte alls i behov av pengar, anledning till försäljning, tja se inlägg 116.

Annars så står det inte helt still, tanken har får en enkel garage lack i silver och sadeln står på tur till helgen, om det blir tid över.....

Synd att ingen verkar intresserad av hojen för den går kanonfint och kräver egentligen mycket lite jobb och pengar för att bli körklar. Blinkers och batteri och lite enkelt elfix, är det enda som behövs före besiktning. Jag menar, körklar caferacer för under 10 lök, det är för fan billigt.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nix inte alls i behov av pengar, anledning till försäljning, tja se inlägg 116.

Annars så står det inte helt still, tanken har får en enkel garage lack i silver och sadeln står på tur till helgen, om det blir tid över.....

Synd att ingen verkar intresserad av hojen för den går kanonfint och kräver egentligen mycket lite jobb och pengar för att bli körklar. Blinkers och batteri och lite enkelt elfix, är det enda som behövs före besiktning. Jag menar, körklar caferacer för under 10 lök, det är för fan billigt.

finns säkert de som är intresserade men inte har råd, tid eller plats till den. jag skulle gärna befria dig från den om jag hade lite mindre än 10 papp att undvara:tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA