Honda CBR 06/07

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
vänsterkurva skrev:
2617563 Nej det gör den absolut inte. Jag är väldigt nöjd med min och enligt mej så är en 125:a en hoj man kör i högst två år innan man går på tyngre grejer... Så varför kosta på sig tex en RS 125 för nästan det dubbla priset...
Tycker iaf jag:tungan


tror inte min rs sjuker så mycket mer i värde.. dock dyrare och äga och sjuktmycket roligare
 
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Halmstad<3
Hoj
Honda cbr
Mr.PB skrev:
2616019 för att dom är så slöa t,ex. men tycker du bara att det räcker för dej så är det ju lugnt, då kommer du nog inte tröttna:tummenupp



Jag hade ju en rd innan och den var reggad mellan. Den var väldigt pigg och rolig att köra men samtidigt så är den inte så jävla bekväm bara för att den råkade gå snabbare så det beror ju på vad man värdesätter. Orka bry sig när man endå bara kör 125 ett tag :) ska ju endå köra på bana sen och då kan det ju gå fort! Så nej jag lär nog inte tröttna förutom de dagar då regnet faller;P
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
_sophie_ skrev:
2619720 Jag hade ju en rd innan och den var reggad mellan. Den var väldigt pigg och rolig att köra men samtidigt så är den inte så jävla bekväm bara för att den råkade gå snabbare så det beror ju på vad man värdesätter. Orka bry sig när man endå bara kör 125 ett tag :) ska ju endå köra på bana sen och då kan det ju gå fort! Så nej jag lär nog inte tröttna förutom de dagar då regnet faller;P
Låter bra det, för huvudsaken är ju att du tycker de räcker till för dina behov!
Vad vill du börja tävla i för klass sen då?

LarssoN_125 skrev:
2617379 Meen Hur äer de med toppfarteN? km/h ?, och drar den en trimmad moped ?
du larsson va fan gör du här om du bara äger en moped???
läs reglerna!
 
Last edited:
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Halmstad<3
Hoj
Honda cbr
Mr.PB skrev:
2620781 Låter bra det, för huvudsaken är ju att du tycker de räcker till för dina behov!
Vad vill du börja tävla i för klass sen då?


du larsson va fan gör du här om du bara äger en moped???
läs reglerna!



Ja precis! Jag kommer att ta min licens i vår så då blir det för 125 SP för att se om det är något för mig osv. Sen blir de nog 125racer förhoppningsvis!:) Kör du på bana?
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
_sophie_ skrev:
2622527 Ja precis! Jag kommer att ta min licens i vår så då blir det för 125 SP för att se om det är något för mig osv. Sen blir de nog 125racer förhoppningsvis!:) Kör du på bana?
okej du ska inte börja köra i 125jr då?
eftersom att det är en ren nybörjar klass?
jag kör inte på bana än så länge man har velat gjort det sen jag var liten så jag kommer väl att börja snart, förhoppningsvis så blir det lite banåka till sommaren!
Du fixa gästbok så kan vi snacka mera där:)

Mr EmCom skrev:
2620889 och lär dig använda stavningprogram (jag vet att jag är helt fel person att säga detta, så detta inlägg kommer förmodligen raderas)
va stavade jag något fel?
 
Last edited:

CBRpower

Jonte
Gick med
21 Aug 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Honda cbr 125r
Jag äger en cbr 06a , jag har inte så svårt att dra trimmade moppar. Det har funnits en moppe som hade lite o sätta imot, De var en senda som toppade runt 110-115. Cbr toppar runt 120 km/h. Om man riktigt ligger ner o pressar den kommer man upp i 130 km/h. Jag tycker att de är en skön första hoj, den är lätt hanterad som fan.
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
LarssoN_125 skrev:
2613409 Hejsan, då var det snart dax att skaffa 1a Hojen ^^ :D :tummenupp Äer lite Intesserad av Honda CBR 06, men nu i veckan kom års. 07 ut. Och den äer oxxå vacker ! Undrar bara om CBRn är ngt att ha. Vet att det är en 4-takts och nt så lätta att trimma men . Har ngn lit emer fakta. Hår dem bra? Hur snabbt orginal? Bra Axx, ja ni fattar skriv så mkt ni orkar. Tacksam för svar ! :D
06an accar 0-100 på 11-13sek.
Det är en evighetsmaskin.
Om du är 180cm lång+ så är detta inget bra alt.
Om den är ngt att ha? Lite dålig formulering på frågan för då måste jag ställa en fråga till dig! vad ska du använda den till?
 

LarssoN_125

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
Rieju
Ktm_exc skrev:
2629492 06an accar 0-100 på 11-13sek.
Det är en evighetsmaskin.
Om du är 180cm lång+ så är detta inget bra alt.
Om den är ngt att ha? Lite dålig formulering på frågan för då måste jag ställa en fråga till dig! vad ska du använda den till?

Typ köra & leka lite med dem andras mopeder, Kanske pengla 3-4 mil ibland. annars bara ha för skojs skull istället för en trimamd moppe :p:/
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
LarssoN_125 skrev:
2630327 Typ köra & leka lite med dem andras mopeder, Kanske pengla 3-4 mil ibland. annars bara ha för skojs skull istället för en trimamd moppe :p:/
jo det är en en bra hoj och den dra dom flesta 125or men det är en liten hoj med relativt lite effekt men du kommer inte ha några problem att köra ifrån moppar och sånt sen är det en bra pendel hoj;)
 

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Nora
Hoj
KTM Duke II
Ktm_exc skrev:
2630608 jo det är en en bra hoj och den dra dom flesta 125or men det är en liten hoj med relativt lite effekt men du kommer inte ha några problem att köra ifrån moppar och sånt sen är det en bra pendel hoj;)

Hur kan du säga det? du har väll aldrig ägt/kört en CBR :va
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
isse_rs125 skrev:
2614637 Vad jag har hört och sett så passar cbren den som inte är särskillt stor eller har några större krav på effekt utöver det lagliga.
Den vann ju ett 125a test i bike förra året pga priset och att den faktiskt drog både rs och mito i både axx å topp men då var alla strypta till 11kw förutom cbr då som ligger något under. Det finns ju många fördelar med cbr tex att den drar väldigt lite bensin och motorn håller förhållandevis bra mot ettriga 2-t motorer :tuttar

Men.. vill man rääjsa och impa på bruuda så ska man nog tänka om :yoparty

:rolleyes:

BTW, går det att byta namn på sh? isf hur gör man :va

//issää
Du måste läst fel? En CBR kan inte dra både en Mito och en RS i både acc och toppfart. Det är helt omöjligt, eftersom den är 4t och dom 2t + att CBR:en har mindre KW. Är du 100% säker på det där? :va
 

Ktm_exc

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
mm
Hoj
en sak med 2hjul
Härnborg skrev:
2638162 Du måste läst fel? En CBR kan inte dra både en Mito och en RS i både acc och toppfart. Det är helt omöjligt, eftersom den är 4t och dom 2t + att CBR:en har mindre KW. Är du 100% säker på det där? :va
Japp !
Antagligen är rs och mito dåligt strypta elr nått för cbr är snabbare en både dem när dom är strypta
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Ktm_exc skrev:
2638178 Japp !
Antagligen är rs och mito dåligt strypta elr nått för cbr är snabbare en både dem när dom är strypta
Det låter grymt konstigt, för jag lånade en strypt CBR på 9KW av en kompis när jag skulle köra upp för A1-kort och den var grymt slö, så jag förstår inte hur den kan dra dom då? Låter mkt konstigt.
 

Tozerd

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Alingsås
Hoj
Honda CBR 600RR -07
Om Miton o RS är strypta (lagliga) som dom var i tester så piskar hondan dom med ganska mycket enligt resultaten både i topp och axx. men en avstrypt mito eller rs piskar ju en cbr med marginal om vi säger så :)


Men i tester va alla strypta för igentligen så får 16 åringen ju bara köra med 11 kw strypt men det skiter ju de flesta i :D
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tozerd skrev:
2638275 Om Miton o RS är strypta (lagliga) som dom var i tester så piskar hondan dom med ganska mycket enligt resultaten både i topp och axx. men en avstrypt mito eller rs piskar ju en cbr med marginal om vi säger så :)


Men i tester va alla strypta för igentligen så får 16 åringen ju bara köra med 11 kw strypt men det skiter ju de flesta i :D

Okej, men erkänn att det låter konstigt :tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top